Trappist in de koelkast?

Ik vind dat fascinerend om naar te kijken, in zo'n groot Westmalle glas en dan zie je van die rijtjes belletjes opstijgen vanaf de bodem...
 
Het kind in mij is nog springlevend, en dat probeer ik ook zo te houden als tegenwicht tegen het met de jaren groeiende cynisme. :beard:
 
Een La Trappe Tripel vond ik niet lekker, maar ik weet niet meer waarom. Heeft de Dubbel een duidelijk andere smaak?
Blond (enkel) is licht

Dubbel is donker

Tripel is licht

Quadrupel is donker



Ik drink de Tripel van La Trappe nooit. De Dubbel is wat meer gebrand en minder alcoholisch dan de quad maar nog steeds zoet.
 
Blond (enkel) is licht

Dubbel is donker

Tripel is licht

Quadrupel is donker



Ik drink de Tripel van La Trappe nooit. De Dubbel is wat meer gebrand en minder alcoholisch dan de quad maar nog steeds zoet.

OK - dan probeer ik die Dubbel ook.
 
Het kind in mij is nog springlevend, en dat probeer ik ook zo te houden als tegenwicht tegen het met de jaren groeiende cynisme. :beard:
Ik bedoelde dat ik het tegenwoordig meer heb met champagne dan met Spa rood. Overigens knalde de Spa vroeger veel harder uit die glazen flessen.
 
Oh ja - Spa, Exota, Cola en andere frisdranken drink ik tegenwoordig ook zelden of nooit meer. Het is nu thee (ja vooral veel thee), water, melk, appelsap of speciaal bier.

Wat betreft dat knallen zal men vermoedelijk wat huiverig geworden zijn voor eventuele ongelukken en schadeclaims.
 
Naast de glazen fles is het blik de beste container voor boerwater.

Bij plastic flessen heb ik het idee dat de prik er veel sneller af gaat, net per se dat er minder prik in zit bij opening. Maar misschien is dat iets psychisch.
 
Ik vind dat fascinerend om naar te kijken, in zo'n groot Westmalle glas en dan zie je van die rijtjes belletjes opstijgen vanaf de bodem...
Het kind in mij is nog springlevend, en dat probeer ik ook zo te houden als tegenwicht tegen het met de jaren groeiende cynisme. :beard:
Als halve chemie nerd moet ik toch zeggen dat co2 bubbels in water zich anders vormen,gedragen dan in een een plus minus 10% ethanol oplossing met nog een hoge concentratie aan peptiden en aminozuren en sacharides

:D:D:D
 
@ProgHead

Al iets geproefd van Lachouffe ?


Is ook tof om een huisje te huren in lachouffe zelf.

Kan je een wandeling maken voorbij de oude brouwerij,door het bos en genoeg cafees vr een stop de doen;)

En Rochefort ligt daar dichtbij dus de cafes hebben ook Rochefort op hun kaart.
 
Als halve chemie nerd moet ik toch zeggen dat co2 bubbels in water zich anders vormen,gedragen dan in een een plus minus 10% ethanol oplossing met nog een hoge concentratie aan peptiden en aminozuren en sacharides

:D:D:D

Mogelijk weet je dan ook waarom die belletjes op heel specifieke punten van de bodem van het glas gevormd worden in plaats van op willekeurige plaatsen door de vloeistof heen? Wat voor geheimzinnigs gebeurt daar?
 
La Chouffe en Rochefort heb ik al geprobeerd, maar nog niet alle versies van La Chouffe (dat zijn er zo veel, en is moeilijk uit te kiezen).
 
Ze vormen zich op krasjes, schraap maar eens flink met een vork in een glas (wel een beetje uitkijken)

Is daar wellicht sprake van een verstoord elektrisch veld? Hmm - misschien moet ik eens een draadje onder spanning in mijn bier inbrengen om die hypothese te toetsen...?
 
Die kras moet dan toch via een of ander scheikundig of fysisch mechanisme die belletjes tevoorschijn roepen. Maar hoe?
 
Ziet er degelijk uit, heb de pdf gedownload voor als ik weer even wat meer tijd heb.
 
Back
Top