Lieblich [trance, tech house, hard trance]

Mister L.

Ingeburgerd
Lid sinds
31 december 2013
Berichten
72


Ja wist niet precies onder welk genre ik deze track moest categoriseren dus kies maar :okdan:

De track is genaamd "Lieblich" (meer als "working title") omdat ik begon met de intentie iets te maken in de stijl van Oliever Lieb in zijn 2000 jaren. Uiteindelijke is het toch weer wat anders geworden denk ik maar hé, je moet ergens beginnen, toch?

Alle reacties welkom, zowel positief als kritisch.

Enjoy!
 
Leuk deuntje, swingt goed. In het begin zou ik het techhouse noemen maar later in de track wordt het veel meer trancy. "Hard" vind ik het echter nergens, daarvoor klapt de kick niet hard genoeg. Die kan wel een beetje extra body gebruiken, een flinke scheut parallelle compressie bijvoorbeeld.
 
"Hard" vind ik het echter nergens, daarvoor klapt de kick niet hard genoeg.

Fair enough. Wss de enige reden dat ik ook aan hardtrance dacht was vanwege de lead sound. Alleen kan ik de titel nou niet meer aanpassen jammer genoeg...
Die kan wel een beetje extra body gebruiken, een flinke scheut parallelle compressie bijvoorbeeld.

Er zit een berg compressie en multiband compressie op de kick maar parallelle compressie heb ik nog niet mee geëxperimenteerd. Das kort door de bocht gewoon een soort wet/dry voor je compressie toch?
 
Er zit een berg compressie en multiband compressie op de kick maar parallelle compressie heb ik nog niet mee geëxperimenteerd. Das kort door de bocht gewoon een soort wet/dry voor je compressie toch?
Wet/dry is een manier, maar het kan ook via een send en dan er terug bij mixen. Dan heb je iets meer controle over de verhoudingen (voor mijn gevoel).
 
Back
Top