Dorian heeft ze op een rijtje

Ik ben erg kritisch als ik luister. Ik ben alvast erg fan van je vocals !! Ook erg eigenzinnige, frisse produkties! Maar mix wise kan het pakken beter. Hoewel dat voor mij op zich minder belangrijk is (een slechte song die goed gemixed is blijft een slechte song) denk ik dat er veel meer in zit dan je zelf weet. Ik ben je alvast aan't volgen op Soundcloud. Keep up the good work !
 
Ik vind het erg leuk klinken.

Vind wel dat de vocal vaak in de mix verdrinken.
Denk dat het helpt om ook eens een toontje hoger te zingen.
Dat is voor energieke muziek nodig om er boven uit tekomen.

Ik heb de laatste 2 tracks geluisterd.
Tof!
 
Haha verzoekjes, super grappig!

Er ligt hier een Les Paul (gitaar), geschikt voor stevige rock, dus vast ook voor metal-achtige meuk. En een paar distortion/fuzz/drive pedalen, dus check. Alleen m’n bas is een fretloze Jazzbass, minder geschikt voor ruig werk. Maar een P-bass met frets staat op het verlanglijstje (ook niet ideaal hiervoor maar al iets meer in de richting). AD2 (drum-VST) heeft een heavy rock-kit :duivels: en een vriendin van me kan echt bruuthard grunten :halleluja en had al beaamd dat ze een keer iets samen wil doen, dus da's ook check. Hmmm, ik zie mogelijkheden.

Mooi! :okdan: Hier twee voorbeelden (respectievelijk stoner rock en progmetal):





Grunten past eigenlijk meer bij deathmetal en aanverwante stromingen, maar waarom ook niet. Hier is niets te gek. :D8)

In m'n lijstje staat ook nog Bossa Nova en duistere Felt piano filmmuziek.
Maar eerst maar even Motown sound song afbouwen.

Motown is ook lekker.
 
@sKeLeTvM Super dat je subscribed hebt en dank voor de complimenten! Mixen is inderdaad een bumpier road dan verwacht toen ik er rond 2021 serieus mee startte. Sindsdien hier en daar wat tutorials gevolgd en vst's zoals fabfilter aangeschaft. (In de jaren daarvoor altijd wel muziek gemaakt, maar nooit ECHT verdiept in serieuze mix-technieken.) Ik leer nog iedere dag en hoop over een tijdje m'n mixen van afgelopen jaar te verbeteren. Als je tips hebt op basis van wat je gehoord hebt, schroom niet om ze te melden. Ik wil graag leren van mensen die daar verder in zijn. Ik zal binnenkort ook eens kijken wat jij zoals uitspookt met muziek. Leuk!

Denk dat het helpt om ook eens een toontje hoger te zingen.
Dank voor de tip! Ik merk dat ik wat bang ben om een octaaf hoger te gaan, bang dat het dan opeens vals gaat of minder klinkt of zo. 't Voelt soms ook of m'n bereik standaard wat in de lagere regionen ligt (bariton of zo :?, niet echt verstand daarvan dus misschien kraam ik nu onzin uit), maar het kan ook simpelweg aan mijn schroom liggen om me echt te laten horen. 'k Moet maar me daar maar eens overheen zetten en ga voor m'n volgende song (de Motown) eens kijken of hier en daar wat uithalen naar hogere sferen lukken. Thanks!

Grunten past eigenlijk meer bij deathmetal en aanverwante stromingen, maar waarom ook niet. Hier is niets te gek. :D8)
Die eerste link die je post spreekt me wel aan en ligt denk ik eerder binnen m'n bereik dan die tweede. 'k Ben niet zo virtuoos met solo's op gitaar, maar een paar heavy akkoorden moeten me wel lukken :). Punk gaat me al aardig af, maar da's gewoon raggen met 3 fuzz powerchords op te hoog en te bot tempo en klaar met de banaan, Best leuk; punk :)
 
Klopt - progmetal is technisch behoorlijk gecompliceerd (dat is typerend voor dat genre), en al helemaal als je alle instrumenten ook nog eens zelf wilt bespelen. Stonerrock moet - gezien je eerder geposte werk - best lukken. En zoiets als hieronder zal samen met je gruntende vriendin ook wel gaan:

 
– NIEUWE UPLOAD: INSOMNIA (EDM) –

Alhier een poging tot EDM, maar dan als Dorian style song. Onder de slogan: “Muziekstijlen, spaar ze allemaal”.

De basis is gemaakt met Eurorack (voor de drums: Orpho, Tiptop, Mutant, Omsonic, 2hp en Futuretro, en voor de baslijn een Befaco Kickall into VCF74 into Germania 241). De rhodes chords (Yamaha Reface) zijn meegegaan in die eerste Eurorack opzet.

Later in-the-box GF String machine, een virtual alt sax (OT Sine), VST-effects, zang en toch ook maar 2 elektrische gitaren toegevoegd (een Les Paul & en een Jazzmaster). Het hele zooitje trekt hierdoor vanaf ± 2:00 wat meer richting new wave i.p.v. EDM).



Over de lyrics
De tekst gaat over de onrust die voortvloeit uit chronische slapeloosheid, wat o.a. reflecteert in het krioelende, onrustige basloopje. Kennelijk gaat insomnia hand in hand met een associatief creatieve geest. Meh. ;{

Zo, liedje klaar. Dus nu zzzlapen :Z
 
Laatst gewijzigd:
– REMIX TRULY SORRY –

Hola lieve luisteraartjes!

M’n cheesy lofi vintage 50s song Truly sorry (zie eerder in dit draadje) is qua mix zo stevig onder handen genomen dat ’t zo goed als onherkenbaar anders is qua sound en feel. O.a. meer nadruk op drum en bas, en het is (hopelijk) niet langer blubblub verzopen in gitaar en wolligheid. Er bleek zelfs ruimte te zijn voor een lullig orgeltje (lullig is goed 8) en een extra Mellotron peh-peh-peh dingetje.

Hieronder te luisteren.
Op de telecaster en zang na volledig gemaakt met VSTs.

WARNING
Cheesy ballad in Elvis style (gewoon omdat het kan).

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top