Dorian heeft ze op een rijtje

– DERDE UPLOAD: WOLVES AND SHEEP–

Voor wie van alternatieve rock, gothic, new wave e.d. houdt, dan is hier – hoepla – nog een song. Het is een Eurorack bass patch, een sitar sample op MI Clouds met een ribbon controller bespeeld, een Sequential Prophet 6, een krijsende Arturia Microbrute, een gitaar en huilende wolven. Drums waren oorspronkelijk Eurorack, maar heb ze vervangen door een wat akoestischer AD2 geluid dat beter past.

De songtekst is een metafoor voor elitaire, narcistische leiders, die mensen uitsluiten of juist paaien, om zo hun eigen ego te vergroten. Denk aan sekteleiders, populisten, etc.

 
Laatst gewijzigd:
@ProgHead Thanks! Je wil i.d. niet weten hoeveel songs, halve songs en wazige ideeën hier liggen op allerlei discs, en zelfs nog op tientallen oude cassettes en op een oude Yamaha sporenrecorder. Letterlijk honderden producties in allerlei stijlen, waar nooit iets mee gedaan is verder. Soms enkel wat akkoordjes op een gitaar en wat geneurie erover heen, om 5 uur 's nachts opgenomen of zo. 'k Kom soms dingen tegen waarvan ik het bestaan vergeten ben. Zit veel bagger tussen hoor. 'k Ben pas sinds een half jaar bezig om een aantal songs eens op een acceptabel niveau af te mixen en nu dus eindelijk uit te geven. Soms weet ik ook niet meer precies hoe of waarmee iets gemaakt is. M'n brein is vrees ik een beetje zoals m'n modulair eruit ziet; warrrrrrrrrrrrig, maar uiteindelijk krijg ik het altijd wel weer ontrafeld. 8)

Zijn er hier meer die dit herkennen?
 
– DERDE UPLOAD: WOLVES AND SHEEP–
Goeie track, lekker duister, en mooi gedaan die geluiden van die wolven.

'k Ben pas sinds een half jaar bezig om een aantal songs eens op een acceptabel niveau af te mixen en nu dus eindelijk uit te geven. Soms weet ik ook niet meer precies hoe of waarmee iets gemaakt is.
Dat heb ik ook wel, meestal probeer ik een track daarom wel gelijk dusdanig af te mixen zodat ik het niet na een lange tijd weer op hoef te starten.
 
Dat heb ik ook wel, meestal probeer ik een track daarom wel gelijk dusdanig af te mixen zodat ik het niet na een lange tijd weer op hoef te starten.
Pas sinds ruim een half jaar ben ik me aan het verdiepen in wat professioneler proberen te mixen. Daarvoor wilde ik me voornamelijk op muziek maken richten en songs schrijven. Recent dus wat vsts aangeschaft (Fabfilter en zo) en veel rondgehangen op channels zoals Produce like a pro, In the mix en met mixing engineers zoals Marc Daniel Nelson e.d. Mixen van daarvoor zijn daardoor echt niet meer bruikbaar in mijn beleving, dus zullen vanaf scratch over moeten. Wat dan niet meewerkt is dat de opnamekwaliteit ook niet altijd goed is. Ben dus veel aan het afstoffen en kijken wat bruikbaar is en soms speel ik wat parijen opnieuw in. Ik ben alleen nog lange niet op het niveau dat ik zo'n mix eventjes snel gepiept krijg. It's a bumpy road. Wel top om zoveel bij te leren opeens.
 
– NIEUWE UPLOAD: KEEP MOVIN’ ON –

Dorian blijft voorlopig nog even lekker z’n eigen draadje vol spammen.:maffia: Vandaag weer een song op Soundcloud gezet, met een hoge 80s string-synth vibe. Deze komt uit de tijd (2008 ) dat ik veel met vintage jaren ’70 synths werkte. Als je kan herkennen welke, dan ben je m'n held. Er zijn er indertijd zoveel van in en uit gegaan hier, dat ik dat niet meer weet. Gitaar, vocal en drums zijn recenter toegevoegd.

 
Laatst gewijzigd:
Mellotron, Solina String, Eminent\small stone (samples daarvan)
Mooie gitaar track.
Goed nummer.
Voor doorgaan!
SMILEYS 2rtrt.jpg
 
Mellotron, Solina String, Eminent\small stone
De Solina zou goed kunnen. Er stond hier indertijd o.a. een Solina String Ensemble en een Arp Solina String Synthesizer.
De bas zou bij nader inzien wel eens een Yamaha CS15 kunnen zijn. Die gebruikte ik toen vaker voor bas, en hij klinkt met de hand ingespeeld als ie solo staat.
Er zit ook nog een high pitch monosynth in, maar dat zou van alles geweest kunnen zijn. Misschien een Roland SH2000.
De Mellotron is recenter toegevoegd,: M-tron pro.
Thanks voor meedenken! je mag jezelf nu "held" noemen, want dat had ik beloofd in eerdere post haha :mega:
 
Laatst gewijzigd:
– VIJFDE UPLOAD: EVENING STAR –

De volgende song is in de basis akoestisch: een western gitaar en een echt drumstel (toms en bell ride), met een elektrische fretloze basgitaar. Uiteraard ingedubd want voorzover gecheckt heb ik niet 6 armen :D De synths die daar dramatisch overheen huilen zijn een vintage Korg PS900 uit 1975 die het hobo-achtige geluid maakt, en een Moog Realistic MG-1 (1981).

 
– NIEUWE UPLOAD SOUNDCLOUD –

Gisteren een nieuwe song op Soundcloud gezet.

Vintage elektronische instrumenten:
• Philicorda GM752 (1967)

• Multivox Rhythm Ace (1979)

• Arp Omni 1 (1975): string synth met waanzinnig mooie bas sound

• Farfisa Syntorchestra (1975)
• Linndrum (1982) (clap)

Lyrics zijn minder verontrustend dan het lijkt.
Geschreven na horrible ijlkoortsen tijdens een fikse storm op zee (NOT recommended :r

 
Argh vergeten erbij te vragen wat mensen ervan vinden, want dit is natuurlijk de plek om opbouwende kritiek van peers te krijgen :)
Maak me af, schiet me neer en zo. LLLLekker! 8)

Wat ik vooral wil weten:
- Onder welke muziekstroming zou je "Face of an angel" plaatsen? Ik heb werkelijk geen idee bij deze.
- Er zit niet echt een catchy refrein in, en 't is sowieso niet bepaald mainstream. 't Is meer een soort van verhalend epos met vintage orgel klanken. Werkt dat een beetje zo?

Andere opmerkingen zijn ook welkom uiteraard.
 
Hi, ik ben Dorian en ik maak jaren ’80 synth pop / new wave, gothic en alternative rock met synths, eurorack, vsts, gitaar, basgitaar en zang. Lekker ouderwets dus, maar hopelijk met m’n eigen smaakje eraan.

Omdat ik waarschijnlijk overenthousiast heel veel liedjes ga rondstrooien en tegelijkertijd niet alles wil ondersneeuwen hier, ga ik ze net als vink en e-Gloomy-nations in de loop van de tijd in dit ene topic zetten.

Mocht je het tof vinden: Like, follow en comment dan vooral óók op Soundcloud zelf.
Exposure en zo 8)

_____

De eerste is “The ark (lost in space)”, gebaseerd op een gitaar rif die telkens verlaagt naar mineur, om het gevoel van een langzaam stervende planeet te onderbouwen. Er zit een originele orange face Arp Odessey in, maar een cute lichtblauwe Arturia Microbrute steelt stiekem meer de show :?. (Sowieso underestimated synth; brilliant om mee over elektrische gitaar heen te scheuren.) Verder: basgitaar, elektrische gitaar, M-tron pro, AD2 drums en zang.


Wow, dit maakt indruk. Doet idd aan Bowie denken. Maar ook wel aan sommige dingen van MGMT.
 
– NIEUWE UPLOAD SOUNDCLOUD –

Gisteren een nieuwe song op Soundcloud gezet.

Vintage elektronische instrumenten:
• Philicorda GM752 (1967)

• Multivox Rhythm Ace (1979)

• Arp Omni 1 (1975): string synth met waanzinnig mooie bas sound

• Farfisa Syntorchestra (1975)
• Linndrum (1982) (clap)

Lyrics zijn minder verontrustend dan het lijkt.
Geschreven na horrible ijlkoortsen tijdens een fikse storm op zee (NOT recommended :r


Deze ook, al je tracks hebben echt een geweldige sound. Kan zo een plaat op en de wereld in.
 
Erg mooie producties Dorian. Je stem en songstruktuur hebben inderdaad iets weg van David Bowie. Je bent vast een liefhebber van zijn muziek.
Klink heerlijk 80's en ook goed geproduceerd. Je voegt met je producties echt iets toe aan de kwaliteit van dit forum.👍👍👍
 
Back
Top