Dorian heeft ze op een rijtje

– NIEUWE SONG: BLACK WIDOW –

Begonnen als grap. Een soort cheesy jaren ’50 Elvis ballad, opgenomen alsof het indertijd is opgenomen op een shabby taperecorder, afgespeeld op een krakende platenspeler. :beard:

Ik ga hiermee ook even de randjes opzoeken van het synthforum, want de meest spectaculaire “synth” die hierin zit is een Casio SA-38. 8) Verder drum vst AD2 en M’Tron pro. maar de rest is toch écht good old guitar, fretless bass en zang. Dus crucify me vooral als het too much cheesyness is voor je tere zieltje.




Black widow lyrics

I am alone in the dark
Thinking of my love
So hungry and cold
You left me with the creepers

You are so warm and alive
I should have dragged you with me
Six feet under, in the ground
You truly are a keeper

I need to get out of this confined space
But you locked the coffin’s lid with nails

Under a stone in the yard
Thinking of my will
How could you be so heartless
You truly are a weeper

I am alone in the dark
Thinking of my life
Sunken in the mould
Forgotten by the reaper

Used to be warm and alive
I should have brought a whiskey
Six feet under, in the dark
Could not sink any deeper

I need to get out of this confined space
But you locked the coffin’s lid with dozens of nails
Now you’re dining under my chandelier
I just need to get out of here
 
Ok, hoog tijd dat ik dat draadje van Dorian es check... en dan bammmmm The Ark (Lost In Space)... holy shit, wat een binnenkomer. Zo gaaf.

Tuurlijk is Vampire Love sexy as hell. Sexy, doodnormaal sexy. Zei ik al sexy?


ook nog mbv oa eurorack, knap gedaan!

shit inderdaad joh, dat zou ik bijna vergeten.... het mag eigenlijk niet uitmaken, maar toch maakt het uit, vet man.

Weet niet waarom, maar bij Wolves and sheep zou een dikke phaser over je stem misschien tof zijn...

Ah, de phaser die je in Keep Movin' On gebruikt, bijvoorbeeld. Ook een leuke track, trouwens, maar iiiets minder bijzonder nadat ik de vorige tracks heb gehoord, maar damn, wat een productie.

Bij Evening Star vond ik die noise-climax heeel gaaf. Zou van mij een complete track over mogen gaan (was nu een kort intermezzo).


Onder welke muziekstroming zou je "Face of an angel" plaatsen? Ik heb werkelijk geen idee bij deze.

Electronica. Da's een wat flauwe container-term, maar kan 'm al zijn. En anders gewoon bubblegum-wave-pop. Je weet wel.


Er zit niet echt een catchy refrein in, en 't is sowieso niet bepaald mainstream. 't Is meer een soort van verhalend epos met vintage orgel klanken. Werkt dat een beetje zo?

Ja. Er zitten juist catchy coupletten in. Dat werkt ook, met "I might be broken beyond repair" als houvast/kapstok.. mooie track.


Black Widow is Elvis in bed met David Lynch. Heerlijk.



En over het algemeen... wát een hoge kwaliteit tracks zeg, pfffoeh.. serieus goed. En dan vergeet ik steeds (weer, haha) dat je het (deels) met eurorack doet, wat toch razend knap is, zonder dat je er een gimmick van maakt...

Pet af. Dank voor het delen. Mocht je dit ooit op Spotify weten te regelen, geef even een seintje, als je wil..
 
@stoter
Jemig man, hier word ik op slag verlegen van. Dank voor je mega complimenten!
Elvis in bed met David Lynch haha :D beregoeie opmerking!

Over Spotify: nu nog even druk genoeg met Soundcloud en 2 fora, en er komen nog flink meer songs aan, maar als het goed gaat lopen dan is Spotify ms wel een optie. Nog niet echt in verdiept.
 
Lekker nummer hoor...
zit goed in mekaar...
emo1.png
 
Joepie, ein-de-lijk weer wat tijd voor SF en in studio prutten :)

Ik dacht dat ik deze afgelopen winter ook in m’n draadje op SF had gezet, maar kennelijk vergeten :? Deze gaat over neurodiversiteit en is samen met “Wolves & Sheep” m’n persoonlijke favoriet. Deels gemaakt met Eurorack.



Rhodes & distorted fake guitar: Yamaha Reface CP

Spacey lead synth: Twisted Electrons Mega FM

Choir: M-Tron pro

Bass: Eurorack patch

Ride: WMD Crucible (Eurorack)

Ghost note hihat: Omsonic Pixeldust (Eurorack)

Other drums & percussion: AD2
 
Laatst gewijzigd:
Joepie, ein-de-lijk weer wat tijd voor SF en in studio prutten :)

Ik dacht dat ik deze afgelopen winter ook in m’n draadje op SF had gezet, maar kennelijk vergeten :? Deze gaat over neurodiversiteit en is samen met “Wolves & Sheep” m’n persoonlijke favoriet. Deels gemaakt met Eurorack.



Rhodes & distorted fake guitar: Yamaha Reface CP

Spacey lead synth: Twisted Electrons Mega FM

Choir: M-Tron pro

Bass: Eurorack patch

Ride: WMD Crucible (Eurorack)

Ghost note hihat: Omsonic Pixeldust (Eurorack)

Other drums & percussion: AD2

I like the vibe Dorian!
 
En toen was Dorian weer eens met de professor Barabas teletijdmachine naar de 50s afgereisd.

De vreselijke kwijlsong die het heeft opgeleverd is ‘my sense of humor’: een tergend slepende 50s ballad. Jawel, ’t is dus allemaal net iets te traag, slepend en melancholisch en da’s precies de bedoeling. ‘k Hoop dat het gelukt is en dat je er net als ik nostalgisch blij van wordt in je buikje :beard: (of van moet kotsen, da’s ook een geaccepteerde reactie) :r



Afgezien van de vintage Telecaster twangggg gitaar en zang, is dit geheel gemaakt met VSTs:

- AD2 drums: Black oyster “Beatles” kit
- M-tron pro bass (de “ronde” 50s sound is verkregen met Audiothing Dials)
- Addictive keys piano (met wat wow & flutter voor honky tonk sound
- Sine big band brass ensemble (met een klein beetje aanvullende M-Tron pro)
- De vintage sound in de mix is voornamelijk bereikt dankzij Audiothing en Klevgrand vsts.

Het volgende liedje wordt waarschijnlijk 60s Motown sound.
Joepie, ook zin in! Nog even geduld lieve kindertjes.
 
Laatst gewijzigd:
Lekker LO-FI uuuh, HI...LO...Uuuuh...:D
Het is idd een semi jaren ''50/60 recordings studio sound....(de instrumenten extreem links of rechts pannen)
Mooi gedaan ook. :okdan: wel kort.

Na 20 optredens in een week, nog ff bezopen de studio in voor een nieuw nummer etc...
De hysterische jaren van de '60 en '70 (Elvis, The Doors, The Beatles etc...)
20230913225603902911.png
 
Zo, das anders dan ik gewend ben, maar niet minder mooi!
M'n streven is om zoveel mogelijk muziekstijlen te exploireren. Om te leren, maar ook omdat het gewoon leuk is. Op de verlanglijst staat nog rock 'n roll, punk, grunge, reaggae, ska, musical zoetigheid, orchestra/klassiek, country&western, jaren '20-'40 big band :) (het plan is om minimaal 250 jaar oud te worden, dus gaat lukken :D.
 
M'n streven is om zoveel mogelijk muziekstijlen te exploireren. Om te leren, maar ook omdat het gewoon leuk is. Op de verlanglijst staat nog rock 'n roll, punk, grunge, reaggae, ska, musical zoetigheid, orchestra/klassiek, country&western, jaren '20-'40 big band :) (het plan is om minimaal 250 jaar oud te worden, dus gaat lukken :D.
Cool!
 
Verzoekje: stoner rock en progmetal. ;)

Haha verzoekjes, super grappig!

Er ligt hier een Les Paul (gitaar), geschikt voor stevige rock, dus vast ook voor metal-achtige meuk. En een paar distortion/fuzz/drive pedalen, dus check. Alleen m’n bas is een fretloze Jazzbass, minder geschikt voor ruig werk. Maar een P-bass met frets staat op het verlanglijstje (ook niet ideaal hiervoor maar al iets meer in de richting). AD2 (drum-VST) heeft een heavy rock-kit :duivels: en een vriendin van me kan echt bruuthard grunten :halleluja en had al beaamd dat ze een keer iets samen wil doen, dus da's ook check. Hmmm, ik zie mogelijkheden.

In m'n lijstje staat ook nog Bossa Nova en duistere Felt piano filmmuziek.
Maar eerst maar even Motown sound song afbouwen.
 
M'n streven is om zoveel mogelijk muziekstijlen te exploireren. Om te leren, maar ook omdat het gewoon leuk is. Op de verlanglijst staat nog rock 'n roll, punk, grunge, reaggae, ska, musical zoetigheid, orchestra/klassiek, country&western, jaren '20-'40 big band :)
Dat gaat je wel lukken denk ik, want ik heb zo bij elkaar al verschillende goed gelukte stijlen gehoord.
Truly Sorry die ik net heb geluisterd is ook een mooi gelukte track geworden; bijna over the top met zo'n heel melancholische toon en dat trage karakter in de song, klinkt ook een beetje krakkemikkig bij elkaar, ja echt goed de sfeer die je neerzet.
 
Back
Top