Verschillen in cv groter maken: Welke module zoek ik?

die 183-3 lijkt interessant, of ik zou de methode van smartbits moeten gebruiken maar dan 3keer naar een mixer sturen :)
 
Nou ben ik toch benieuwd wat je er muzikaal mee wil bereiken
Pcies, het kan ook zijn dat de ontvangende kant niet meer dan bvb 5v accepteert. Dan kan je 5v wel naar 10v omzetten, maar zou dan aan de ontvangende kant gelijk weer afgekapt worden naar 5v. Normaal gesproken zou je een versterking van 2x goed moeten kunnen horen.
 
Je hebt een versterker en offset nodig.
Range van 2-3V met factor twee vermenigvuldigen wordt 4-6 volt. Nu heb je het gewenste verschil van 2 volt, alleen de waarden zijn allemaal 2 te hoog.
Met een offset van -2 volt kom je op een range van 2-4 volt uit.

Met alleen een versterker (zoals de A183-3) red je het niet.


De vraag van @ProtoHuman is een goede, vaak kan je al meer dan je denkt met de modules die je hebt. Ik ben dus wel benieuwd naar je gehele set met modules (heb je een modulargrid?).
 
Het is me uiteindelijk niet gelukt.
1) Heb het met triplatt en de x2 functie op die module geprobeerd.
==> cv waarden worden hoger, verschillen niet (werkbaar) groter
Als het gaat om deze module:

Dan zou je dus het volgende moeten doen, laten we je input signaal X noemen.
- Zorg dat alle potmeters ingesteld staan op 0 (signaal helemaal uit) om te beginnen.
- Plug X in input A, zet 2x functie aan, draai de potmeter vol open, je hebt nu als het goed is een uitgangssignaal van 4-6 volt (op alle outputs), gebruik de Mix output en plug niks in de andere outputs
- Voor kanaal B, zet de B+5 stand aan, hierdoor krijg je 5V ter beschikking die je met de potmeter kan inverten en attenuaten. Zet de polarity switch op -/+, draai de potmeter op ongeveer 10 uur. Van je 5 volt offset wordt nu ca -2 volt gemaakt.
- Op de mix output wordt je signaal van A dat 4-6 volt is geworden nu gemixt met de -2 volt van kanaal B en dan hou je dus een range van 2-4 volt over.
 
ik moet asn expanding denken. dat is het omgekeerde van compressie.

enige wat ik kan vinden is deze.
denk dat het hier mee wel gaat.

 
ik deed dit met een KORG MS-02 log-amp of een antilog-amp.

(Een module die van V/oct een hz/volt maakt.) van Roland-CV naar Korg-CV.
Dus van een lineaire curve naar een exponentiële curve.

zou het met een exponentiele VCA lukken als je de input en de CVinput
samen gebruikt als ingang ?
 
ik heb triplatt, het was wat met prutsen met de waardes (en de x2 te gebruiken) en na versterken en offsetten lukt het nu toch.

is bedoeld om andere zaken mee te moduleren, en wil verschillen wat groter maken om minder te moeten 'zoeken' bij het moduleren (van bv filter of wat dan ook) wat de sweetspot is.

thanks aan iedereen voor de constructieve input!
 
Back
Top