Dat kunnen ze doen ja, maar dat is niet verplicht. Meestal laat ik het door iemand in Engeland doen.Ik dacht overigens dat jouw label het masteren op zich nam?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat kunnen ze doen ja, maar dat is niet verplicht. Meestal laat ik het door iemand in Engeland doen.Ik dacht overigens dat jouw label het masteren op zich nam?
Waarom laat je het niet gewoon door het label doen dan? Is het makkelijkst toch? Je stuurt een pre-master en klaar ben je.Dat kunnen ze doen ja, maar dat is niet verplicht. Meestal laat ik het door iemand in Engeland doen.
Vooral omdat ze van het label zijn. Als ik het dan lelijk vind, krijg je mogelijk een ongemakkelijke situatie. De communicatie loopt bovendien al niet zo soepel. Dan doe ik het liever via een externe partij, met een paar revisies. Maar het liefste kan ik het gewoon zelf. En eerlijk is eerlijk: ik ben ook wel een beetje eigenwijsWaarom laat je het niet gewoon door het label doen dan? Is het makkelijkst toch? Je stuurt een pre-master en klaar ben je.
Ok ik snap je punt, ik vind dat je best wat inbreng mag hebben of je master goed is of niet, ook bij je label, het is tenslotte jouw track. Wat ik meestal doe is eerst zelf masteren, puur om hieruit te ontdekken of ik geen peaks heb die de master zou kunnen verpesten. En dan vervolgens alsnog laten masteren. Een goeie mastering service heeft een dikke studio met goeie akoestiek, ik heb dat helaas niet en heb me erbij neer gelegd dat ik nooit de kwaliteit zal krijgen als dat ik het laat doen. Maar je kan door zelf masteren wel ontdekken of je mix goed genoeg is.Vooral omdat ze van het label zijn. Als ik het dan lelijk vind, krijg je mogelijk een ongemakkelijke situatie. De communicatie loopt bovendien al niet zo soepel. Dan doe ik het liever via een externe partij, met een paar revisies. Maar het liefste kan ik het gewoon zelf. En eerlijk is eerlijk: ik ben ook wel een beetje eigenwijs
Gouden tip,Zet een mastering chain met limiter and all in al op terwijl je de track maakt,dan automatisch vorm je je mix al zodoende dat er minder hoorbare (negatieve impact) is bij een andere mastering chain,die je zelf kan toepassen of wanneer je het laat masteren door iemand anders.Ik liet het door iemand doen, maar daar was ik niet altijd tevreden over.
Mijn punt is dat ik mijn stinkende best doe om een gebalanceerde mix te maken. En dan moet ik die kapot-limiten, 'omdat dat moet'. Je ziet het ook in de wave-forms, een platgeslagen streep. Dat wil ik dus niet
Dat denk ik dus ook, en dan wel de les lezen. Heeeeeeeeel irritant. Ik doe er nog eentje bij ze en dan laat ik het daar doodbloeden.Het lijkt erop dat je label er zelf ook geen f#ck van snapt
Dit, doe ik eigenlijk al jaren. De limiter wel spaarzaam in de gain tijdens het produceren, vaak houd ik de gain op 0 tot ik de meeste bussen wel gevuld heb.Gouden tip,Zet een mastering chain met limiter and all in al op terwijl je de track maakt,dan automatisch vorm je je mix al zodoende dat er minder hoorbare (negatieve impact) is bij een andere mastering chain,die je zelf kan toepassen of wanneer je het laat masteren door iemand anders.
Ook dit; loop maken van de climax, daar de loudness meten SHORT TERM en die tussen -7 en -8 houden.zoek het LUIDSTE gedeelte van je track op (zeg maar de chorus / drop na de eerste break) en zorg dat die rond de 7 á 8 landt. De rest is dan niet meer relevant, maar volgt gewoon de uitkomst van die 16 maten.
Ook dit; loop maken van de climax, daar de loudness meten SHORT TERM en die tussen -7 en -8 houden.
Mijn producties hebben de ambitie om zowel op streaming platforms als op beatport e.d. uit te komen. Ik ambieer een luide master die niet al te veel vervormt. Mijn tracks zitten na (mijn eigen) mastering op -11 tot -10 LUFS Integrated, -7 a -8 LUFS Short Term. ik beschouw mezelf geenzins "masteraar" want dat houdt veel meer in dan enkel een luid audiobestand afleveren. Wellicht over een paar jaar en wat meer ervaring...voor streaming? dit is een goede tip, overigens....
Ik gebruik die in Fabfilter Pro-L2, mijn limiter.welke LUFS meters gebruiken jullie SF’ers ?
Mijn producties hebben de ambitie om zowel op streaming platforms als op beatport e.d. uit te komen. Ik ambieer een luide master die niet al te veel vervormt. Mijn tracks zitten na (mijn eigen) mastering op -11 tot -10 LUFS Integrated, -7 a -8 LUFS Short Term. ik beschouw mezelf geenzins "masteraar" want dat houdt veel meer in dan enkel een luid audiobestand afleveren. Wellicht over een paar jaar en wat meer ervaring...
Ik gebruik die in Fabfilter Pro-L2, mijn limiter.
"compositie en productie zijn hetzelfde ding, bij elektronische muziek".
Dat zijn ze dus ook niet, maar ze doen wel alsof en daar kan ik niet tegen. Je hoeft niet alles te weten, maar doe dan niet alsof.Wat een amateuristische reactie van zo'n "professioneel" label, @bombario.
Deze draad volgende vroeg ik mijzelf af: welke LUFS meters gebruiken jullie SF’ers ?
Deze:Deze draad volgende vroeg ik mijzelf af: welke LUFS meters gebruiken jullie SF’ers ?