Collage Psychologique (psychedelic synthrock)

Als ik het mag beleven ga ik zo nodig zelf wel weer plaatjes draaien op speciale Ouwe Rocker avonden in het bejaardenhuis zoals ik dat ook deed in het plaatselijke jongerencentrum toen ik zelf nog jong was. En dat zal zeker geen James Last, André Rieu of Vader Abraham worden. :beard:
 
De beelden heb ik in de loop van de jaren verzameld (hoofdzakelijk van internet) voor een andere hobby die ik heb (schilderen)
Ah nog een liefhebber dus, ik heb zelf ook wat jaren geschilderd dus vandaar dat ik over die beelden begon.
Ik vond bijv Boccioni echt schitterend, ik heb 't flink zitten bestuderen maar ik heb nooit precies kunnen uitvogelen hoe hij dit soort werken maakte, Picasso met z'n vroegere kubisme vond ik ook geweldig maar zo zijn er veel meer die ik graag zie, ik heb zelf wel 'ns wat nageschilderd van Tamara de lempicka en ook wel 'ns een stilleven van Raoul Hynckes bijv.
Gewoon om die technieken onder de knie te krijgen en op die manier het schilderen verder te ontwikkelen.
Schilder je olie, acryl of wellicht de watermixable variant van olieverf?

Ken je San Base eigenlijk, die heeft indertijd een soort van software ontwikkeld wat hij dynamic painting noemt, denk dat je dat ook wel interessant vindt; San Base
 
Laatst gewijzigd:
Schilder je olie, acryl of wellicht de watermixable variant van olieverf?
Ik schilder de laatste jaren vooral digitaal (daarvoor met polymer verf en oostindische inkt en waterverf), met op de de achtergrond de ellenlange nummers van Klaus Schulze etc.
Mag verder geen naam hebben hoor, maar het is heerlijk ontspannend
 
Ik schilder de laatste jaren vooral digitaal
Oh oké, lekker met Schulze op de achtergrond.
Ik paste nog wat aan terwijl je antwoordde dus het kan zijn dat je m'n aangepaste post over San base gemist heeft, da's ook met de computer, hij doet dat al een jaar of 20 geloof ik.
Hij heeft een hele website wellicht leuk om te zien.
 
Ken je San Base eigenlijk, die heeft indertijd een soort van software ontwikkeld wat hij dynamic painting noemt, denk dat je dat ook wel interessant vindt; San Base
Dat is zeker interessant 👍 . Hij maak gebruik van Fractals. Heb ik in het verleden ook veel mee gewerkt (Mandelbulber), maar bij hem gaat het een stuk gemakkelijker. Denk dat de techniek in de tijd verder is doorontwikkeld.
 
De padsounds deden mij denken aan mijn Escape Velocity soundbanks voor Alchemy

De padsounds zijn afkomstig van synths die ik ooit in mijn bezit had. Gelukkig heb ik de meest interessante sounds steeds gesampled voordat ik ze verkocht. Op zichzelf is het maken van multisample programs geestdodend werk, maar het loont wel en je hebt tegenwoordig hulpmiddelen (b.v. autosampler van MPC of synthswipe van Emulator X3). Heb nu een flinke bibliotheek die voornamelijk worden gebruikt door mijn MPC-One/Maschine MK3/ Tal sampler/ Emulator X3. Koop zelf nooit sample(s)packs.

Intrigerend. Inderdaad triest mensen zo ongelukkig te zien.
Thanks, gelukkig is er wel iets aan te doen. Iedereen kan daar een steentje aan bijdragen.
 
Back
Top