Age of the Timetravelers

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
998
Locatie
Landgraaf
Age of the Timetravelers

Tijdreizen is het concept van beweging tussen bepaalde punten in de tijd, analoog aan beweging tussen verschillende punten in de ruimte door een object of een persoon, meestal met behulp van een hypothetisch apparaat dat bekend staat als een tijdmachine. Tijdreizen is een algemeen erkend concept in filosofie en fictie, met name sciencefiction.

Op aarde reizen we bijvoorbeeld een jaar in de tijd tussen verjaardagen. En we reizen allemaal in de tijd met ongeveer dezelfde snelheid: 1 seconde per seconde. We ervaren de tijd meestal met één seconde per seconde

GPS-satellieten draaien zeer snel rond de aarde met ongeveer 8.700 mijl (14.000 kilometer) per uur. Dit vertraagt GPS-satelliet-klokken met een kleine fractie van een seconde. Het kan dus wel.

Misschien zijn er entiteiten in het universum die deze techniek tot in de perfectie beheersen.....



Gebruikte instrumenten:
* Acces Virus TI2 toetsen (ook masterkeyboard)
* Akai MPC-Een
* Dreadbox Typhon
* Waldorf Rocket

Opera zangstem is van een oude opname uit 1907

Opname: Bitwig Studio

Goede koptelefoon aanbevolen

Hoop dat ie bevalt :)
 
Laatst gewijzigd:
Zeer bijzonder, origineel met veel afwisseling, misschien teveel, want hier kun je 4 nummers uit maken. De opera stem mag er voor mijn part uit. Al bij al, top!
 
Die operavocaal kan wat mij betreft ook achterwege blijven, die voegt voor mij niets toe. Verder vind ik het een bijzonder fijn nummer. In het eerste deel dat er drums bijkomen lijken de drums (de snare vooral lijkt nogal lui) het arpje en dat orgel-achtige geluid hier en daar niet lekker gesynchroniseerd te zijn. Dat haalt de flow er een beetje uit.

Verder bijzonder sfeervol, vooral de wat rustiger delen. In het stuk met de heftige gitaarklanken vind ik de drums vrij zacht staan. Het is lekker afwisselend. Je zou ook kunnen zeggen dat het niet echt een coherent geheel is, eerder twee of vier verschillende nummers. Maar goed, genoeg ideeën in ieder geval. Edit: Wat Gloomy al zegt dus eigenlijk. :P
 
Zeer bijzonder, origineel met veel afwisseling, misschien teveel, want hier kun je 4 nummers uit maken. De opera stem mag er voor mijn part uit. Al bij al, top!
Dank voor je mooie commentaar Gloomy.
De opera vocal moet (passend bij de titel van dit verhaal) de oude tijd (in dit geval 1907) markeren die migreert naar andere tijden met andere muzikale sferen en overgangen. Vandaar ook de wisselingen in in muziekstijl en tempo en timbres :). Ik moet van mezelf die vocal er daarom zeker in laten staan ;)


Die operavocaal kan wat mij betreft ook achterwege blijven, die voegt voor mij niets toe. Verder vind ik het een bijzonder fijn nummer. In het eerste deel dat er drums bijkomen lijken de drums (de snare vooral lijkt nogal lui) het arpje en dat orgel-achtige geluid hier en daar niet lekker gesynchroniseerd te zijn. Dat haalt de flow er een beetje ui
Verder bijzonder sfeervol, vooral de wat rustiger delen. In het stuk met de heftige gitaarklanken vind ik de drums vrij zacht staan. Het is lekker afwisselend. Je zou ook kunnen zeggen dat het niet echt een coherent geheel is, eerder twee of vier verschillende nummers. Maar goed, genoeg ideeën in ieder geval. Edit: Wat Gloomy al zegt dus eigenlijk. :P

Dank je Stupide. Super dat je deze track kunt waarderen !!👍
Ik hou zelf absoluut niet van quantized muziek dus speel per definitie altijd alles live in en alleen als het mij echt stoort ga ik in de mutatiestand. Ik weet dat dit niet de gangbare manier van produceren is maar ik moet leven voelen in een track. Dat heeft b.v. ook te maken met hard/zacht en het verschuiven van accenten. Als je oude platen van Jimmy Hendrix (heerlijke muziek toch) beluistert hoor je b.v. de begeleiding ook meer op de achtergrond. Daardoor verlegt hij het het accent naar de gitaar en dat soort effect wilde ik hier nabootsen.


Byzonder. Sommige stukken vond ik erg mooi, andere dan weer minder maar dat zal ook het concept zijn.
Super dat je het bijzonder vond Tukker 👍
 
Zo hee dat is een creatief stukje! Gebeurt een hoop, sommige dingen echt heel gaaf, andere dingen wat minder. Over het algemeen met plezier geluisterd en leuk met de visuals. Ik stoorde me een beetje aan de hihats rond de 3:00. Te hard, en lag niet lekker in de flow. Wat daar onder zit vond ik juist het leukste stuk :)
 
heel mooi gedaan, ik vind de stukken mooi bij elkaar passen en het tot 1 verhaal maken.
 
Ik vond het opera stukje wel goed in je track passen.
Afwisselende track die steeds weer een verrassende wending krijgt zoals in veel tracks van je het geval is.
Fijne gitaarsolo, welke plugin gebruik je hier en wat gebruik je voor het koor in het laatste stukje?

We ervaren de tijd meestal met één seconde per seconde
Ja dat klinkt logisch maar hoe zou dat zijn al we geen uurwerk hadden en alleen wisseling van dag- en nachtritme en waar zijn de secondes dan gebleven?
En ervaren we wel een seconde want als je je vermaakt gaat de tijd lekker snel en verveel je je dan duurt de avond lang, bestaat tijd eigenlijk wel of is het subjectief?
Zomaar iets ter overdenking.
Nog iets ivm tijdreizen; tijdreizen
 
Fijne gitaarsolo, welke plugin gebruik je hier en wat gebruik je voor het koor in het laatste stukje?
Dank je wel voor je mooie commentaar Krautrock :)
* De gitaarsolo is in een keer live ingespeeld met slayer en guitar rig vanaf mijn Acces Virus TI-2 keys
* De koorsound is van een oude sample verzameling en ingespeeld vanaf mijn MPC-One met wat extra reverb

Tijd is in onze ogen misschien subjectief en voelt ook zo, maar als je kijkt naar het licht dat op de aarde valt van melkwegstelsel die vele lichtjaren van ons vandaan staan dan is dat licht in de staat waar het ons bereikt oeroud en misschien bestaan sommige supernova's al niet eens meer terwijl wij ze nog steeds kunnen waarnemen vanaf de aarde.
Internet staat ook vol met foto's en verhalen van mensen die (tijdelijk) in een heel andere omgeving verkeerden. Fantasten daargelaten is dat best wel opmerkelijk.

Geweldige plaat van Moody Blues. Zo te zien ben ik zeker niet de eerste die dit thema oppakt.
 
Laatst gewijzigd:
Zo hee dat is een creatief stukje! Gebeurt een hoop, sommige dingen echt heel gaaf, andere dingen wat minder. Over het algemeen met plezier geluisterd en leuk met de visuals. Ik stoorde me een beetje aan de hihats rond de 3:00. Te hard, en lag niet lekker in de flow. Wat daar onder zit vond ik juist het leukste stuk :)
Dank je voor het beluisteren SB-SIX 👍👍👍
Tja het is altijd wel een kwestie van smaak hoe het uitpakt. Ik experimenteer vaak met verschillende (soms extreme) instellingen en vaak blijkt er een plakken die ik dan weer het leuks vind. Maar ik kan me goed voorstellen dat iemand anders dat weer helemaal anders zou invullen.
 
Laatst gewijzigd:
Tijd is in onze ogen misschien subjectief en voelt ook zo, maar als je kijkt naar het licht dat op de aarde valt van melkwegstelsel die vele lichtjaren van ons vandaan staan dan is dat licht in de staat waar het ons bereikt oeroud en misschien bestaan sommige supernova's al niet eens meer terwijl wij ze nog steeds kunnen waarnemen vanaf de aarde.
Dat is ook zo, we kijken naar het verleden uiteindelijk.
Internet staat ook vol met foto's en verhalen van mensen die (tijdelijk) in een heel andere omgeving verkeerden. Fantasten daargelaten is dat best wel opmerkelijk.
Ik heb je een pb gestuurd.
 
Laat maar, schijnbaar kan je geen tekstdocument meesturen?
Ik heb zowel in docx als in odt geprobeert maar het lukt niet helaas.
 
Ik vind dit een mooi verhaal. Er gebeurt inderdaad ontzettend veel in dit stuk maar dat is eigen aan het gekozen onderwerp. Voor mij persoonlijk zit het mooiste stuk op 4:20 wanneer je met de koren begint (ik ben een sucker voor dergelijke pads) :okdan:. Ook het stukje op 1:49 waar de hoge strings invallen, is mooi maar wat me daar wel een klein beetje in stoort is dat die klank wat te lang aan één kant gepanned zit. Dan lijkt -voor mij althans- de stereo een beetje uit balans. Op 2:22 wordt dit opgelost door een mid pad.
Het stukje naar het einde toe met de loeiende gitaren is zeker niet mijn stijl ... maar als je zo'n solo kan inspelen ... petje af !!!.

Ik hou van muziek waarin een verhaal geschreven wordt en daar is deze song een prachtig voorbeeld van ... knap gedaan :halleluja .

:doei:

Danny
 
Oei dat is jammer. Lukt het niet op een andere manier (b.v. gewoon de platte tekst inplakken)?
Wel geprobeerd maar op de een of andere manier werd de platte tekst niet goed gekopiëerd naar de pb.
Het is aangepast door de moderator, nu kunnen we tekstbestanden versturen en dus net gedaan, veel leesplezier en wellicht enige stof tot overpeinzing. :okdan:
 
Back
Top