"Record deal"

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Ok, even een suffe vraag van mijn kant….misschien al vaker gesteld hier maar ik kon toch niet heel gauw een goede thread vinden dus dan maar een nieuwe.

Ik heb een bericht gehad op SoundCloud van een label. Blijkbaar valt een van mijn tracks in de smaak en daar willen ze wat mee doen. Nou weet ik dat je op SC vaker van dit soort berichten krijgt en het is bijna allemaal flauwekul / nep, maar ik heb even gegoogeld en dit lijkt serieuzer (het gaat om een bestaand label in LA).

Er wordt mij gevraagd de track via SC te droppen en vervolgens wordt er contact opgenomen voor de “verdere afhandeling”. Is dit gebruikelijk zo? Ik zou echt niet weten hoe dit tegenwoordig werkt……heb ooit in de jaren ’90 iets uitgebracht op een verzamel CD maar dat was het dan ook. Ik heb dus geen idee van wat ik kan verwachten als ik die track stuur en misschien is het onverstandig om dat te doen; wie weet.

Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag! En nogmaals sorry voor de onwetendheid :)
 
Nou ja, dat is nu een beetje het punt hier - dit voelt niet als een typische SC scam. Het gaat om een bedrijfje met een serieuze website waarop meerdere releases staan (MojoHeadz Records).
 
Gewoon doen ,wordt je alleen slimmer van!

(EDIT: Dit gezegd zijnde,als je het bij een Label doet,zal je er ook slimmer van worden...)
 
Laatst gewijzigd:
Die hebben mij ook ooit benaderd, is gewoon scam. Je mag meebetalen. Wordt het een hit, dan profiteren ze gratis. Doet je nummer niets? Dan kost het hun niets. Win win... voor hun dan 😝
Oh echt? Haha, dan is het maar goed dat ik de vraag hier even stel.

Ik verwacht niet dat ik ooit ook maar een cent ga verdienen met mijn maaksels en dat is ook niet de reden dat ik tracks online zet. Maar geld betalen in de hoop dat iets gestreamd gaat worden, dat zal ik uit principe al niet doen. Ik ga dus maar niets "droppen" bij ze en blijf gewoon hardcore underground :D
 
Je moet hun bericht een keer in google gooien. Dat leert je snel wat.
 
Ja, heb al aardig wat gegoogeld en kom niet per se / alleen maar negatieve dingen tegen over dat bedrijfje. Het bericht is ook vrij standaard verder hoor. Er wordt ook niet gesproken over dat het nog gemasterd moet worden of zo maar misschien is dat de volgende stap. Ik kan natuurlijk altijd even vragen om inzage in een standaardcontract, gewoon om wijzer van te worden zonder dat ik er mee verder ga. Ik zie nog wel even wat ik doe, maar zelf geld betalen is voor mij hoe dan ook een no go. Het probleem tegenwoordig is dat je bijna overal verstand van moet hebben om niet in de zeik genomen te worden - or is it just me getting old :beard:

Het gaat ook allemaal nergens meer over heb ik het gevoel. Dertig jaar geleden was het misschien leuk en bijzonder om iets te mogen uitbrengen, maar er is tegenwoordig zo belachelijk veel aanbod dat het niet eens meer opvalt bij iemand. Maar misschien zie ik ook dat iets te negatief :D
 
Het gaat ook allemaal nergens meer over heb ik het gevoel. Dertig jaar geleden was het misschien leuk en bijzonder om iets te mogen uitbrengen, maar er is tegenwoordig zo belachelijk veel aanbod dat het niet eens meer opvalt bij iemand. Maar misschien zie ik ook dat iets te negatief :D

Dat is echt niet zo,goede muziek die IN is word echt wel heel snel opgepikt.

Je mag dan nog goede muziek maken ,als die niet IN is dan blijft die euwig ongemerkt.

Hangt beetje af wat je doel of doelgroep is.

 
Dat is echt niet zo,goede muziek die IN is word echt wel heel snel opgepikt.
Voor consumenten zijn platforms als Spotify ideaal. Je kunt heel makkelijk nieuwe muziek ontdekken. Keerzijde is dat je als artiest veel minder snel opvalt, daar moet je echt je best voor doen.

Ik nam vanochtend een podcast op over dit onderwerp, met Robert Pot van futureworldorchestra.com. Als ik eraan toe kom gaat hij volgende week online, heel interessant! 👍
 
Ze willen dat je betaalt voor mastering. 50 a 80 euro. Zo begint 't. En mijn nummer hadden ze één keer beluisterd. Als 't dan echt zo goed is... Hoop onzin denk ik dan.
Wat master je nu voor 50 a 80 euro... Anyway - als daar elke maand 10 man in trapt mooie bij verdienste
 
Yup, vorige week ook wat van ontvangen, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze eindelijk de jackpot hebben ontdekt, ze zijn al het talent van synthforum gewoon tegengekomen :D

08EEB96A-1EB7-4986-B428-8656998A876F.jpeg
 
Hahaha, inderdaad. Het bericht dat ik kreeg was vrijwel hetzelfde. Alleen zie ik nu dat de accountnaam veranderd is in "Deleted user".....vaag :D

Deleted user
I'll sign a record deal!?????…G'day Hooihuis, the track‘Meander’..Lovedit.ThankYou!…Pls drop this unsigned tracks to our staff,and guys communicate with you about following levels…
 
ook ontvangen voor een 2e keer ze gebruiken in de header van mojoheadz, afbeelding. mojoheadz is verder wel iets...

maar je ziet het ook aan de link..

en de opmaak van de PM is identiek voor iedereen. en slordig.

wel opvallend dat ze luisteren, maar dat zal ook wel een bot zijn...
 
Wij zijn als band ook meerdere keren benaderd met soortgelijke berichten.
Eén keer gevleid gevoeld (de eerste keer) en daarna snel de prullenbak in.
 
Back
Top