Is er nu eindelijk een daw-controller die werkt?

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Vroeger mackie control en behringer bcf's geprobeerd, wat een ellende.
automap en zo geprobeerd, maar dat is nog erger..


Werk nu al een tijdje met cc121, die is fijn, maar is slechts 1 fader.
tijdje geleden presonus faderport 16 geprobeerd, tjezus zeg, die mackie control integratie werkte voor geen meter..
heb nu een behringer x-touch binnen, werkt deels, maar kan bv al niet in verschillende pages op topscherm.. en irritanter nog...die faders zijn LUID zeg, echt onbruikbaar voor mij.
er is nog die controller van SSL.. werkt die lekker? en misschien de nieuwe mackie controls?

wat zoek ik NIET: ik aanvaard dat er volgende jaren GEEN deftige plugin controle mogelijk is, dat blijft muizen. die zoektocht heb ik gestaakt :)
wat zoek ik WEL: lekker veel faders (desnoods met extenders) die niet te luid zijn, sends kunnen wegschrijven, panning en wat automatie. that's it..maar zelfs dat vind ik niet
 
ik had ook mijn oog op de SSL UC1 + UF8 laten vallen, zie idd topic van Fifth Both en Kobuz;(trieste) staat van DAW controllers (control surfaces) in 202x of SSL UF8 DAW controller

ik was ook van plan van naar een SSL te gaan, maar niet alles wat blinkt is blijkkbaar perfect ;-)

Hangt er ook beetje vanaf met welke DAW je werkt: Presonus heeft de Faderport 8 of 16 Pro Tools: de S3....

zelf gebruik ik nog mijn Icon Qcon pro X + extender voor Studio one en en FL, maar werkt oook niet vloeiend soms,en de toestellen zijn groot maar stevig gebouwd.
 
probleem met die recensies is dat ze - in mijn ogen - vaak niet de realiteit weergeven
als ik ze mocht geloven was ook de faderport en de x-touch fantastisch:)
 
x-touch is niet slecht (met 2 extenders er dan bij te kopen) maar faders zijn te luid
 
Ik vind de x-touch ook wel een fijn ding. Stoor me niet aan de faders, maar gebruik daar dan ook niet echt automation op.

Mocht je extenders hebben en die verkopen hoor ik het graag ;)
 
hoi kobuz je zet dus maar 1 keer in mix je volume en doet niets van automatisering? zou nooit zo kunnen werken...
 
Ik automatiseer op een gain plug-in. Zo kan ik altijd de faders gebruiken voor voor algemene volumes en blijven mijn automations intact :)
 
Als iemand van zijn cc121 af wil, dan hoor ik het graag. 1 fader is beter dan de ellende die ik met X-touch had. Stond na twee maanden weer op marktplaats.
Wat eigenlijk nog het beste werkte was een Maschine MK2 op midi basis. Maar ook niet ideaal. Wel voor automation in Cubase.
 
ik had ook mijn oog op de SSL UC1 + UF8 laten vallen,

zelf gebruik ik nog mijn Icon Qcon pro X + extender

Die icon qcon Pro X leek mij toch de meest uitgebreide recente en ook nog betaalbare controller, daarnaast vind ik het één van de mooiste om te zien.

Helaas is er zeer weinig bruikbaar review materiaal met ableton over te vinden en ik denk ook niet dat ableton de meest geschikte daw is in samenwerking met een mixcontroller.

Maar bevalt niet dus?
 
hoi kobuz, maar dat doe je dan weer met de muis, klopt? dan schiet het ook weer niet op qua niet-muis-gebruiken :)

"Ik automatiseer op een gain plug-in. Zo kan ik altijd de faders gebruiken voor voor algemene volumes en blijven mijn automations intact"
 
hoi de cc121 is goed, alleen 1 fader
welke ellende had jij met x-touch?
wie heeft er ervaring met qcon?
 
Die icon qcon Pro X leek mij toch de meest uitgebreide recente en ook nog betaalbare controller, daarnaast vind ik het één van de mooiste om te zien.

Helaas is er zeer weinig bruikbaar review materiaal met ableton over te vinden en ik denk ook niet dat ableton de meest geschikte daw is in samenwerking met een mixcontroller.

Maar bevalt niet dus?

Bevalt me wel, maar is wat aan grote kant qua afmeting.
Je hebt de standaard plastiek overlays voor iedere Daw die standaard zijn meegeleverd. maar best is dat je de harde overlays set neemt , ff erop schroeven, en dan werken meeste functies direct. Zie wel dat je de nieuwste firmwarevook download, anders kan hij raar doen.Ik heb het ook zo gedaan voor Presonus SO1 en Fl . Voor Ableton Live ook beschikbaar, weet alleen niet hoe het met clip launch enz... werkt dan.

 
hoi kobuz, maar dat doe je dan weer met de muis, klopt? dan schiet het ook weer niet op qua niet-muis-gebruiken :)

Yes. Of ik kan de Ableton push ervoor gebruiken. Die gebruik ik ook regelmatig voor andere plug-ins. Zo is de x-touch echt puur voor volume, pan, solo en mutes.
 
hoi de cc121 is goed, alleen 1 fader
welke ellende had jij met x-touch?
wie heeft er ervaring met qcon?
Bank shifting.
Ene keer wilde de bank niet naar de 1-8 en begon die bij 9-16. Andere keer deed hele bank select het niet. Fader was luid maar wel met een goed gevoel.

Heb hem toen helemaal midid geprogrammeerd, werkte een stuk beter, maar dan haal je heel veel mogelijkheden onderuit, met led en je halveert de opties ongeveer.
 
Back
Top