Smoothies

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.603
Locatie
Zeist
Ik overweeg een blender aan te schaffen om smoothies mee te maken. Iemand hier ervaring met wat een goeie blender is, en wat gezonde en makkelijk te maken smoothies zijn?
 
Wij hebben een El Cheapo Princess. Mijn dochter gooit er zo nu en dan yoghurt banaan aardbei en blauwe bessen in. Net zo gezond als de ingredienten apart op eten. Wel gelijk omspoelen na gebruik.
 
Allemaal wel lekker, maar het is mijn bedoeling om op die manier vooral wat verse groenten binnen te krijgen zonder te hoeven koken. Spinazie wordt vaak genoemd, maar dat lijkt me winterkost.
 
Hoeveel mono en/of stereo kanalen? En bedoel je niet mixer ipv blender? XD
 
Allemaal wel lekker, maar het is mijn bedoeling om op die manier vooral wat verse groenten binnen te krijgen zonder te hoeven koken. Spinazie wordt vaak genoemd, maar dat lijkt me winterkost.
Spinazie is naar mijn beste weten een traditionele zomergroente.

Voor de wintersmoothie zou ik boerenkool, spruitjes en een rookworst blenden.
 
Vreemd - ik herinner me spinazie vooral als winterse kost, maar het ziet ernaar uit dat je gelijk hebt en dat het vers in de zomer gegeten kan worden. Des te beter, dan is dat al een smoothie optie.
 
Meeste bladgroenten (andijvie, spinazie) zijn zomergroenten, de dikkere/stevigere varianten (kool, spruiten, knollen) meer winterkost.
 
Ik zie net dat smoothies ook kant en klaar bij de supermarkt te koop zijn. Zou dat veel uitmaken of je ze zelf maakt of kant en klaar koopt wat smaak en gezondheid betreft?
 
Van zwangerschappen tot actualiteiten en van de beste tips voor het verbouwen van je huis tot adviezen over vechtscheidingen; de VIVA-community is er voor elkaar in goede én in slechte tijden, en bespreekt werkelijk alle onderwerpen die je maar bedenken kunt. Praat mee!

Bovenstaande krijg ik dan te zien. Daar schiet ik niet veel mee op, en ik heb ook geen behoefte om lid te worden van de VIVA-community.
 
en ik heb ook geen behoefte om lid te worden van de VIVA-community.
De sfeer bij de Viva spreekt je niet aan?
Wij kieperen meestal zo'n zak bevroren bosvruchten in de blender, nog wat spullen erbij en je hebt een heerlijke smoothie.
 
Ja - bananen, water (of melk) en bladgroenten (voor de groene smoothies) en nog iets zoetigs zitten er (kennelijk) bijna altijd bij.
 
Ja, met melk wordt het slappe zooi.
@vinnieq noemde de yoghurt ook al, zie ik.

Yoghurt en ijs, een smoothie moet koud zijn. Vandaar de yoghurt, want met melk wordt het een milkshake.
 
Back
Top