.:lemming.dynasty:.

heel origineel en dreigend. Like it, je hebt toevallig de lyrics niet liggen?
ja tuurlijk, ik heb ze zelf neergepend :) vraag me niet over wat erachter zit, dat laat ik aan eenieders interpretatie over ;)
bij het opnemen heb ik af en toe een ander woord gebruikt dan in de lyrics die ik had geschreven, maar ik wilde niet gaan zitten editen - spontaneïteit en the flow en zo...

five is the number that I wanted to communicate
five is the number that they hate
for the fifth time I will tell you
for the fifth time I will say
that wherever you'll be going
and wherever you may stay
that the masses they are thick
and the masses they are sick
and the masses they are oh so quick to look for their next kick
they will kill you where you stand
will cut off your head or hands
for their justice any wise man will fail to understand
they will judge you say you're filthy
they will tell you that you're guilty
of a crime you did not even know you may ever have committed
in their false sense of belonging
all those lemmings keep on running
shouting 'sheeple' at the people
that have reasoned and have grieved

when they're falling off the edges of the cliffs
when they're hurling themselves straight into the deep and wide abyss
with their judgements and opinions
free will versus dominions
they are dragging down the others
believing in their righteousness
 
Boze beats en een donkere tekst over de totale chaos der mensheid...zoiets?

Het zou 'n intro zijn van een nasty/hardcore/techno/gabber nummer kunnen zijn...8):okdan:

Mooi gedaan hoor.:okdan:
 
ja...de track komt zo niet tot echt tot zijn recht...:erm:

Dat gaan we even aanpakken.8)

Tis lage kwaliteit mp3 natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken.

HAndelingen kort samen gevat...Onder 60 hz behoorlijke brickwall cut moeten toepassen...teveel sub aanwezig....veel EQ cuts van meer dan 2db ....highs wat getemperd...teschel....track totaal wat in balans brengen...en een boost voor de omph frequencie rond 60hz...
Oh ja alles boven de 60Hz de totaal stereo image wat breder gemaakt.

Je hoort nu duidelijk hoe de heavy industrial kick helemaal de vrijheid krijgt in de track.
Hopelijk kun je hier wat mee voor als je track opnieuw wilt mixen.
HAve a good day!
 

Attachments

  • master.mp3
    2,4 MB
ja...de track komt zo niet tot echt tot zijn recht...:erm:

Dat gaan we even aanpakken.8)

Tis lage kwaliteit mp3 natuurlijk maar dat mag de pret niet drukken.

HAndelingen kort samen gevat...Onder 60 hz behoorlijke brickwall cut moeten toepassen...teveel sub aanwezig....veel EQ cuts van meer dan 2db ....highs wat getemperd...teschel....track totaal wat in balans brengen...en een boost voor de omph frequencie rond 60hz...
Oh ja alles boven de 60Hz de totaal stereo image wat breder gemaakt.

Je hoort nu duidelijk hoe de heavy industrial kick helemaal de vrijheid krijgt in de track.
Hopelijk kun je hier wat mee voor als je track opnieuw wilt mixen.
HAve a good day!
ah super! bedankt dat je de tijd genomen hebt om dit niet alleen te doen, maar ook te beschrijven wat je gedaan hebt.

deze keer heb ik gewoon niks aan de mix gedaan (het zijn maar 2 tracks, stem en pulsar. en de pulsar is mono :D)
die mixluiheid valt me nu ook op inderdaad, als ik even een a-b check doe met jouw versie.
het origineel klinkt idd schel in vergelijking. en normaal gezien kap ik de subs eruit maar dat heb ik ditmaal niet gedaan.
dus: ik hoor wat je bedoelt en waar je naartoe wilt, en ik hoor ook dat jouw mix 'sociaal aanvaardbaarder' is.

bij jouw versie bedenk ik dat er een beetje meer geknars en gepiep mag doorkomen. de oomph frequentie rond de 60 klinkt me ook 'holler' in de oren. ik weet niet of ik die kick wel meer vrijheid wil geven, haha.
maar ik moet er misschien bij vertellen dat ik hele frequentiebanden niet meer goed hoor. ik hoor dan ook jouw mix anders hoor dan jij die hoort.
en als ik zelf een poging tot mixen onderneem, grijp ik onvermijdelijk iets extremer in om het voor mezelf te doen klinken zoals ik het wil - overcompensatie.

tldr; de punten die je aanhaalt houden steek en neem ik zeker mee als ik verder ga met de mix!
opnieuw (nu ja, opnieuw...) mixen ging ik oorspronkelijk niet meer doen, maar je hebt me doen inzien dat dat eigenlijk wel een goed idee zou zijn.
 
sociaal onaanvaardbare mixes me like...

beide versies geluisterd, bevallen me beide. simpelweg...

lekker! goeie track, ik luister ze maar als varianten..

de '60 Hz' truc, kan werken. de 2e versie behoudt zeker het rauwe. het temperen van het hoog, ik doe het zelf amper meer, hoe piercing ze ook zijn...

beide versie hebben, zijn gewoon lekker, wellicht een lichte neiging naar de 2e, en soms weer naar de 1e.

waarom geen 2 versies van een track. doe ik soms ook, gebeurt wel vaker...

meer heerlik! wederom! grein, gggrrrr!
 
sociaal onaanvaardbare mixes me like...

beide versies geluisterd, bevallen me beide. simpelweg...

lekker! goeie track, ik luister ze maar als varianten..

de '60 Hz' truc, kan werken. de 2e versie behoudt zeker het rauwe. het temperen van het hoog, ik doe het zelf amper meer, hoe piercing ze ook zijn...

beide versie hebben, zijn gewoon lekker, wellicht een lichte neiging naar de 2e, en soms weer naar de 1e.

waarom geen 2 versies van een track. doe ik soms ook, gebeurt wel vaker...

meer heerlik! wederom! grein, gggrrrr!
ha, zo moet ik mezelf misschien aanprijzen: "uw leverancier van sociaal onaanvaardbare mixes" :D

bedankt voor de feedback, ik apprecieer dat je apprecieert dat niet alles afgelikt moet klinken!
 
YES.

Dik hoor.

Ik ben effe nieuw in dit draadje, dus de eerste versie niet kunnen horen. De "nieuwe versie" is in elk geval heel erg goed. Damn.

Even geen AB gedaan met die van just a dude, op deze speakers hoor ik niet zo snel verschil... sowieso goed dat 'ie je even op scherp zette. Brute track, nu, deze.
 
ah, was even niet op het forum. dank voor de feedback!
op mijn soundcloud vind je de eerste versie nog als je wilt - heb blijkbaar de link kapotgemaakt en kan het eerste bericht niet meer wijzigen...
maar zelf vind ik dat je naar de betere versie hebt geluisterd, dus dat zit helemaal goed :)
 
Klinkt goed dit hoor! Krijg een beetje Front 242 vibes, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen :D
 
Back
Top