X-periment (JMJ and Mike Oldfield style)

Dankje , e-Gloomy-nations
Ik probeer altijd iets nieuws. :) soms ploept het :)
 
Leuk nummer. Kan je ook iets specifieker zijn over waar je het mee gemaakt hebt? Toffe synthpartijen. De drums klinken wel een beetje lo-fi zonder dat me dat de bedoeling lijkt. Alsof ze in een te lage bitrate zijn opgenomen.

Het is overigens meer JMJ dan Mike Oldfield, me dunkt. Maar dat doet verder niet ter zake.
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Hi Stupide
Naast mijn Fender jazzbass he ik gebruikt:
Behringer arp2600 voor diverse sequence stukjes
Behringer Poly D voor de solo's
Behringer Deepmind12 voor strings ed
Behringer D voor bassen ed
Daarnaast gebruik ik nog een minibrute2 met diversen eurorackmodules voor diversen geluiden ed
Voor de drums heb ik een oude drumstel geleend. Maar ik ben er slecht in het opnemen van analoge drums.
Heb al diverse microfoons gebruikt. Misschien de volgende keer een drumcomputer gebruiken.
Als studio software gebruik ik Bitwig.
Foto.jpg
 
Mooi gemaakt hoor. :okdan:
En de clips hebben idd wat overeenkomst met Mike Oldfield's DVD: The best of Mike Oldfield- 'Elements' uit '80...


Hele mooie clip en pas heel goed bij de muziek.
oke 34.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Leuke track, Alex :okdan:. Grappige geluidseffectjes, JMJ saw sequence is aanwezig, bas is ook knap gespeeld, leuke muzikale modulaties. Alleen jammer van het zwakkere geluid van de akoestische drums maar daar ben je nog volop naar een oplossing op zoek. Ik denk ook wel dat je je daarvoor moet verdiepen in verwerking van drumopnames: compressie, gated reverb om sommige van de onderdelen, EQ etc.
Ik ben er zeker van dat je daar nog ooit uit geraakt.

Al bij al: knap werk!

:doei:
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Mooie track! De JMJ-vibes zitten wel goed, idd. :)

Misschien hadden de opnames van de drums beter gekund, maar met deze opnames valt wellicht ook nog wel te werken in de mix.

Voor een volgende: in wat voor ruimte neem je op? Misschien hoeft de verbetering 'm niet te zitten in de microfoons.

En 't is een vak apart hoor, analoge drums opnemen. Echt knap werk als dat goed lukt.

Voor wat het waard is: je kunt al prima resultaten bereiken met twee condensers in AB-opstelling, boven de bekkens (breed links en rechts gepanned op de mixer), snare-mic op de snare geclipt, en een bassdrum-mic in de bassdrum, los, in het kleed. Vier sporen audio, wat al voldoende oefening is. Fase-ellende enzo. Heel leerzaam, haha. Maar kan nog een experiment voor je zijn -- voordat je die drumcomputer inzet (zonde man).
 
  • Duimpje
Duimpjes: axa
Hi Stoter,
Dankjewel voor je advies, zal er zeker gebruik van maken. Ik heb al een drumkleed besteld.
Voor de rest gewoon experimenteren. :)
 
Hi Stupide
Naast mijn Fender jazzbass he ik gebruikt:
Behringer arp2600 voor diverse sequence stukjes
Behringer Poly D voor de solo's
Behringer Deepmind12 voor strings ed
Behringer D voor bassen ed
Daarnaast gebruik ik nog een minibrute2 met diversen eurorackmodules voor diversen geluiden ed
Voor de drums heb ik een oude drumstel geleend. Maar ik ben er slecht in het opnemen van analoge drums.
Heb al diverse microfoons gebruikt. Misschien de volgende keer een drumcomputer gebruiken.
Als studio software gebruik ik Bitwig.
Bekijk bijlage 3824309
Of drumloops. Dit had goed geweest met loops zoals Oldfield gebruikt op Songs of Distant Earth.

Goed gespeeld, alles. Mooie track. Helemaal up my alley.
 
Back
Top