Machinensprache (Jean-Michel Jarre style)

axa

Sample free musician
Lid sinds
11 december 2007
Berichten
228
Locatie
Hoek van Holland
Old-school synthesizer music in the style of Jean-Michel Jarre

Heb mijn basgitaar maar weer eens uit de kast gehaald.
(en mijn synthesizers natuurlijk).
Binnenkort staat mijn album Inc. dit nummer op Spotify.



Bericht door een moderator:
Link aangepast, met dank aan @Stupide
 
Vermakelijk. Zeker door die van links naar rechts zwevende sounds is wel duidelijk waar de mosterd vandaan komt. De drums komen niet helemaal lekker uit de verf, die staan wel wat ver naar achteren.

Overigens, een directe link zonder FB-geneuzel:
 
Mooi gemaakt, echt old-school synthesizer muziek. Heeft ook wel een heldere en open ‘Starink-sound’ zoals op synthesizer greatest de sound ook was. :okdan:
 
Heel fijn nummer ... en ook de bijhorende video is uitstekend gedaan.

En wat klinkt die 'Machinesprache'-stem zo lekker Kraftwerkiaans.
Heb je hiervoor een specifieke vocoder voor gebruikt?

Ik wil zeker de rest van het album horen zodra dat beschikbaar is.
 
Leuk idee om computers te laten spreken :). Ik vind het een heel knap nummer: eenvoudige melodie die zich afzet tegen de sprankelende sequences en arpeggio's. Ik zou de bas een héél klein beetje meer naar achteren drukken want die lijkt me een ietsie te prominent door te komen.
Maar voor de rest niets dan complimenten :okdan: :halleluja .

:doei:

Danny
 
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties.
De moderator bedankt voor het aanpassen van de link.
De drums kunnen inderdaad wat beter uit de verf komen. Heb 2 extra microfoons besteld voor mijn drumstel zodat de boel wat helderder moet gaan klinken.
Voor de vocoder heb ik die van bitwig gebruikt. (de enige vst instrument die ik gebruik hebt)
:okdan:
 
Ik was te lui om de binaire code te kraken. Ik gok op "lol + lol = hihi" :D

Je hebt de JMJ-sound zeker te pakken! Knap gedaan.

De drums kunnen inderdaad wat beter uit de verf komen. Heb 2 extra microfoons besteld voor mijn drumstel zodat de boel wat helderder moet gaan klinken.

Gaaf. Hoe ga je 't opnemen?
 
Hi Stoter, dank je voor je commentaar :)

De binaire code is jmj, Ik heb nog geen flauw idee hoe ik de drums in de toekomst ga op nemen.
Zal wel try and error worden. Het wordt een mix van analoge en digitale onderdelen.
 
Leuke track hoor. Bij de eerste sequence geluiden dacht ik eerder aan Aurora van Nova. Later werd het wel meer Jarre-achtig inderdaad. Luistert lekker weg :okdan:
 
Mooi nummer hoor.
Ondanks dat het uit de hoek van Jarre komt heeft het toch een eigen sound hoor.:okdan:
Ik zal maar zeggen dat er ook een stukje V erin zit.:okdan:
 
Het 10010010011 sample staat idd iets te hard. qua volume...
Die kon je iets zachter zetten en van links naar rechts laten opkomen en uitfaden...
Ayreon steil...👍
 
Bedankt allemaal voor jullie leuke commentaren (alweer :okdan: ). Muziek mixen heb ik helaas nog niet heel goed onder de knie,
maar met jullie adviezen hoop ik dat het steeds beter wordt. :okdan:
 
Back
Top