GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

Ik heb er zelf nooit heel erg last van gehad moet ik zeggen. Scheelt dat ik niet zo heel avontuurlijk ben aangelegd. Zo heb ik vorig jaar na ruim 6 jaar MPC gebruik t lowpassfilter ontdekt... voorheen altijd sporen dubbelen in m'n DAW en dan een vd 2 EQ'en.

Ik heb me een hele tijd verlust op analoge synths, maar die twee die ik geprobeerd had vond ik behoorlijk intimiderend - en ik gok dat ze dat niet waren. Ik was doodsbang dat als ik aan het ene knopje draaide ik een geluid nooit meer precies terug zou kunnen krijgen... dus daar heb ik de conclusie uitgetrokken dat ik me maar beter niet meer analoge synths kan wagen. Zal ongetwijfeld jammer zijn, maar als ik met die bass- en orgelpresets uit m'n MicroKorgs al precies krijg wat ik zoek vind ik het wel gezegend.

Qua hardware samplers heb ik wel enigszins GAS gehad, maar heb ik heb wat ik al jaren zocht nu wel staan. Ik zou natuurlijk best een sp1200 of mpc60/3000 willen, maar die prijzen is het me niet waard.

Ik mix overigens relatief weinig zelf, een vriend van me met een prostudio mixt mn dingen dus ik heb ooit een Goldbundel (meen ik) van Waves gehaald. Daar zit alles volgens mij wel in wat 'k nodig ga hebben wil ik zelf meer gaan mixen.

Wat staat er nog op m'n GAS-lijstje? Een juno60 lijkt me leuk, en in de categorie normale prijzen een Analog Heat mk2. Maar of ik die echt nodig heb... ik weet 't niet.

Ps. Die Analog Heat mk2 komt er echt wel... en das heus geen GAS. ;)
 
Beetje laat
Net een tc-electronic D2 delay binnen
Voor die prijs kon ik het niet laten 😊
 
Nou er zijn beroerdere verslaving... wanneer je bedenkt dat bepaalde gear al decennia lang alleen maar meer waard wordt is het in ieder geval geen kapitaalvernietiging :) Durf te leven mensen!
Geluk moet je hebben.
Het gaat niet overal voor op.

Synt gekocht F250 Nu € 750 waard tweedehands. Kaway K4R . . . ongeveer vijf maal zo duur geworden. (steeg onmiddellijk al in prijs)
Sampler gekocht F1500 nu €150 waard tweedehands. Akai S01 . ongeveer vijf maal minder waard geworden. (geheugens werden groter en goedkoper)

Hier zocht ik het op van de prijzen.
Handig site >>> Synthesizers | Sound Programming
Verder heb ik nog wel wensen maar het is gewoon niet te koop.
Daarom heb ik al jaren niks meer gekocht.
 
Geluk moet je hebben.
Het gaat niet overal voor op.

Synt gekocht F250 Nu € 750 waard tweedehands. Kaway K4R . . . ongeveer vijf maal zo duur geworden. (steeg onmiddellijk al in prijs)
Sampler gekocht F1500 nu €150 waard tweedehands. Akai S01 . ongeveer vijf maal minder waard geworden. (geheugens werden groter en goedkoper)

Hier zocht ik het op van de prijzen.
Handig site >>> Synthesizers | Sound Programming
Verder heb ik nog wel wensen maar het is gewoon niet te koop.
Daarom heb ik al jaren niks meer gekocht.
Daarom schreef ik: 'Bepaalde gear' :) Wanneer gear laag midden en hoogsegment in de collectie heeft kan je er donder op zeggen dat alleen het hoge segment knalt. Een S01 is precies van alles niks qua features en heeft geen eigen sonic karakter, daar had ik dan ook niet hoog op ingezet. En nostalgie speelt een grote rol, was een bepaalde sampler destijds onbereikbaar? Nu heb je een goeie baan en wil je hem. Samen met een half miljoen anderen -> prijs omhoog!
 
Daarom schreef ik: 'Bepaalde gear' :) Wanneer gear laag midden en hoog segment in de collectie heeft kan je er donder op zeggen dat alleen het hoge segment knalt. Een S01 is precies van alles niks qua features en heeft geen eigen sonic karakter, daar had ik dan ook niet hoog op ingezet. En nostalgie speelt een grote rol, was een bepaalde sampler destijds onbereikbaar? Nu heb je een goeie baan en wil je hem. Samen met een half miljoen anderen -> prijs omhoog!
Blijft de vraag voor mij ??? wat een sonic karakter is
 
Ik moest ook even kijken wat GAS inhield...
Ik denk dat er in synth's maar weinig tandwieltjes te vinden zijn... :D

MMTB: More Money Than Brains of
MDTS: More Dollars Than Sense...(Wiktionary):D
Hebben, hebben, hebben...:D:mega:

 
Ja, heerlijk die Tiny House hype. Lekker klein gaan wonen zodat je de dingen die je graag wil doen niet meer kan. Da's ook beter voor jezelf, vinden die weirdos. Kom je aan heel andere dingen toe. Zoals naar de nerfstructuur van dat grenen bord vlak voor je kop kijken, weet je.
 
Wat trouwens ook een goede remedie is: woon klein.
Ja maar dan stel je toch je prioriteiten?

Hier in dit seniorencomplex waar ik nu 2 maanden woon heb ik minder ruimte dan m'n vorige eengezinswoning maar het helpt niet tegen GAS.
Integendeel; zoals ik al had gemeld heb ik een Behringer Go gekocht en die ben ik aan het vullen dus voorlopig is het eerder uitbreiden dan inkrimpen. :D

Het is een driekamer appartement en de meesten hier die gebruiken de grote slaapkamer als slaapkamer en de kleinere kamer voor wat anders, computer, logeerkamer of zo.

Ik heb 't maar omgedraaid, ik heb de grotere slaapkamer (bijna 4x4) in gebruik als studio/hobbykamer en de kleinere kamer als slaapkamer. :okdan:
Maar de enige oplossing is echt te gaan wonen als tiny house people, dan wordt het volledig in the box, een andere keuze is er niet.
 
Ja maar dan stel je toch je prioriteiten?

Hier in dit seniorencomplex waar ik nu 2 maanden woon heb ik minder ruimte dan m'n vorige eengezinswoning maar het helpt niet tegen GAS.
Integendeel; zoals ik al had gemeld heb ik een Behringer Go gekocht en die ben ik aan het vullen dus voorlopig is het eerder uitbreiden dan inkrimpen. :D

Het is een driekamer appartement en de meesten hier die gebruiken de grote slaapkamer als slaapkamer en de kleinere kamer voor wat anders, computer, logeerkamer of zo.

Ik heb 't maar omgedraaid, ik heb de grotere slaapkamer (bijna 4x4) in gebruik als studio/hobbykamer en de kleinere kamer als slaapkamer. :okdan:
Maar de enige oplossing is echt te gaan wonen als tiny house people, dan wordt het volledig in the box, een andere keuze is er niet.
Wist je dat je op de Behringer Go nog een tweede kan monteren? Dit neemt praktisch geen extra ruimte in :D
:dubbel:
 
Ja, heerlijk die Tiny House hype. Lekker klein gaan wonen zodat je de dingen die je graag wil doen niet meer kan. Da's ook beter voor jezelf, vinden die weirdos. Kom je aan heel andere dingen toe. Zoals naar de nerfstructuur van dat grenen bord vlak voor je kop kijken, weet je.
Het is wel goed voor het millieu natuurlijk, je hebt bijna geen ruimte voor je kleding ook dus lekker weinig en zuinig en met je schone geweten plak je je hier en daar vast bij demonstraties omdat je de wereld redt en slaap je rustig want als alles onder loopt is het tenminste niet jouw schuld. :P
 
Back
Top