Erica Synths SYNTRX II

Peter Zinovieff zelf keurde onze heruitvinding van zijn legendarische Synthi AKS goed in de vorm van de SYNTRX die werd geproduceerd in een gelimiteerde oplage van 1056 eenheden. Op basis van de lessen die we hebben geleerd hebben van de SYNTRX I, hebben we besloten om een instrument te creëren dat nog dieper zou integreren in hedendaagse elektronische en experimentele muziekopstellingen en het geluidsgebied zou bestrijken, van ontmoedigende drones tot krachtige baslijnen en glitched noisescapes. De SYNTRX II is het hoogtepunt van onze analoge geluidsontwerpcircuits - twee perfect stabiele hoofdoscillatoren met golfvormers, een veelzijdig multimode-filter, supercharged externe instrumentingangen met een envelopvolger, een unieke, geweldig klinkende ringmodulator, een opneembare joystick en ingebouwde pianorol sequencer, allemaal gerangschikt rond onze kenmerkende matrixmixer en bekroond met krachtige FX op ons nieuwe DSP-platform. Introductie van de SYNTRX II - een nieuw donker paard voor experimentele sonische ritten.


Features:

Twee perfect stabiele hoofdoscillatoren met CV-gestuurde golfvormen
Modulatie-oscillator met variabele golfvormen
Highpass- en Lowpass-filters in serie
Vrijlopend of gate-gesynchroniseerde sample en hold-circuit
Meerkleurige ruisgenerator
DC-gekoppelde instrumentingangen met signaalinversie en envelopvolger
Uniek ringmodulator design
Looping trapezium envelop generator en VCA
Twee output VCA's
Signaalmeter met een speciale audio/CV-uitgang
FX-sectie met geweldig klinkende Delay en Reverb
Opneembare joystick Analoge patchmatrix met 3 dempingsniveaus in elk patchpunt
254 patchgeheugen
Pianorol-sequencer
Twee CV-ingangen
Gate ingang
DIN5 MIDI-ingang (CV en Gate) en MIDI Thru
Twee toewijsbare uitgangen
Hoofdtelefoonuitgang


1800 EUR (VAT excl.)
Beschikbaarheid 22'


edit 11 mei 2022: kleine verbetering van de tekst

Erica Synths SYNTRX II -01.jpg
Erica Synths SYNTRX II -02.jpg
 
Last edited by a moderator:
... En hij gaat er toch maar weer uit. Wil toch liever die Solar 42 proberen en daar moet ruimte en budget voor komen.
 
Dat gaf inderdaad het laatste zetje, maar ik had al sinds die BoBeats video opbouwende GAS voor dit ding terwijl de Syntrx juist wat begon te frustreren omdat ik hem niet echt de kant opgebogen krijg die ik zoek. Supervet maar ik heb al genoeg vet. Ik wil juist wat meer strelends voor de oortjes en dan lijkt die Solar een betere match.
 
Wat ik hoorde klonk wel gaaf. Van de solar.
Ik heb mijn Syntrx maar ff gebruikt maar ben wel van plan om dat meer te doen. Vind de klank heel erg goed, de vco''s en filter zijn mooi. Maar das de MK1.
Lijkt me dat de matriarch dat op zijn minst ook wel kan.
Vind je de Syntrx te rauw / smerig?

Anyhow ik ga er zeker nog een aantal multi samples voor in de Quantum maken.
 
Nou ja, ik vind niks mis met de Syntrx II, maar het is inderdaad wel een bak die vooral goed is in hard, rauw, smerig, schreeuwen, feedbacken, dat soort dingen. En hoe leuk ik dat ook vind, dat zijn niet echt de sounds die ik gebruik in mijn eigen muziekjes. En als ik de Syntrx wat braver probeer te laten klinken komt hij inderdaad al snel in het straatje terecht van synths die ik al heb. De Solar 42 klinkt al meteen als iets dat ik ook echt zou gebruiken in mijn tracks/jams en daarnaast vind ik de hele manier waarop dat ding in elkaar zit en bediend wordt erg aansprekend en uniek, wat ongetwijfeld tot interessante resultaten gaat leiden. Als ik genoeg ruimte en fondsen had zou ik alles wel willen houden wat ik ooit onder handen heb gehad, maar helaas moeten er keuzes gemaakt worden.
 
Ja Synthi en aanverwante zijn een kruid wat je niet heel vaak gebruikt.
Een zaak van heel veel experimenten waar dan zo nu en dan juist iets heel unieks en mooi uit komt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ja, ik plan ook nog wel een sessie om een paar SP-404 banks te maken denk ik met noise en feedback sounds.
 
Niks zo veranderlijk als een synth liefhebber :D

Btw @Nap, ik had niet achter je gezocht dat je naar Ben zou kijken, laat staan Bobeats :r ;)
 
Btw @Nap, ik had niet achter je gezocht dat je naar Ben zou kijken, laat staan Bobeats :r ;)
Nee klopt, maar ik werd getipt door synthvrindjes met links omdat ze dachten dat ik die Solar 42 wel gaaf zou vinden. BoBeats en Jordan staan bij mij op 'do not recommend channel' in Youtube :D
 
Ik was op de solar 42 terecht gekomen ivm zoektocht naar goede filters. Lijkt me echt een prachtige bak.
 
Nou ja, ik vind niks mis met de Syntrx II, maar het is inderdaad wel een bak die vooral goed is in hard, rauw, smerig, schreeuwen, feedbacken, dat soort dingen. En hoe leuk ik dat ook vind, dat zijn niet echt de sounds die ik gebruik in mijn eigen muziekjes.
Ik zag je TK Topic. Ik oog dit apparaat al een tijdje. F#CK. GAS welling UP!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Haha, dat gaat zo stinken in m'n portemonnee.

Ik moet mij beheerschen, aangezien ik mijn Vertice naar de Euterpe dokter moet brengen.
 
Koop deze snel!! dit houdt je wel even bezig terwijl je yt filmpjes van de syntrx kijkt.

Screenshot 2024-01-23 at 20.14.38.png
 
:D Die syntrx is top tis dat ik moet kiezen.. wat ik al zei heb er heeel vaak naar gekeken. En ze zijn overal weer 2200 geloof ik.. dus tweedehands / zowat nieuw kan ik alleen maar toejuichen hoor!
 
Back
Top