Welke converter // soundcard upgrade? DAC / ADAT etc

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.261
Locatie
outerspace
Voor betere sound zoek een nieuwe converters,

Requirements:
- minimaal 16i/o, eigenlijk 16 ins en 6 -8 outs....
- spdif i/o
- headphones
- geen mic, DI inputs, dus geen builtin preamps

RME HDSPe RayDAT + RME WCM HDSP 9632 + Ferrofish Pulse 16 = +- 1600 euro, RC4580 opamps​


Of Motu 16A.... geen spdif, geen headphones.... ook ongeveer 16A

Zijn er nog andere opties in deze catagorie? budget is 1600 max
 
Ik heb een RME UFX II gekocht. 4 preamps maar die hoef je niet te gebruiken; kunnen ook gewoon jacks in die poorten. 12 analoog in, 12 analoog uit (waarvan 2x stereo koptelefoon uit, dus eigenlijk 8 ). En dan nog 16/16 ADAT IO en 2/2 AES/SPDIF i/o. Ik had hem bij Bax voor rond de €1400 maar dat was een 2e kansje, was verder compleet alleen de doos zat er niet meer bij. Zeer tevreden over. Lijkt qua specs goed aan je eisen te voldoen.

Als ADAT expanders heb ik 2x Fostes VC-8, voor €50 per stuk op marktplaats gescoord. Prima converters en voor die prijs kun je je geen buil vallen. Behringer ADA8200 zijn ook prima als je de preamps niet gebruikt.
 
Die RME UFX II is wel mooi zeg. De MIC pre's op de RME's zijn wel goed dacht ik.
Alleen geen SPdif.
Maar toch erg mooi, zie ze alleen voor 2000 euro helaas.
 
Alleen geen SPdif.
Heeft hij wel hoor; is gedeelde poort met de AES/EBU. Is het zelfde protocol in hoofdlijnen en (meestal) ook uitwisselbaar. Je kunt in de software instellen of de poort zich moet gedragen als AES of als SPDIF.

Ik had een mazzeltje inderdaad; was een teruggekomen unit en daar overheen een kortingsbon. Had verwacht dat ze de order zouden anuleren omdat het een foutje was, maar ik heb hem gewoon thuis gekregen 8)

Oh en de Mic Pre's hebben inderdaad de naam erg veel headroom te hebben (goed) maar ook een beetje klinisch te zijn (weinig "mojo" maarja dat moet je dan maar met effecten toevoegen).
 
Ik heb een rme raydat en verder een aantal ADAT dozen. Tot 32 analog in en outs. ALs je spdif wil, dan verlies je wel een adat kanaal en kan je nog 24 analog in en outs krijgen via adat. Beste soundcard die ik ooit gehad heb. 2x midi IO krijg je er zo bij. Geen headphones, ik heb zo'n klein headphone versterkertje gekocht (verlies je 2 outs mee), maar dat werkt perfect. Ik had initieel een aantal van die behringer ada8200 modules staan, maar ondertussen zijn die eruit en vervangen door iets anders (oa expert sleepers spul...)
Spijtig dat ik mijn pc niet mee kan nemen naar amerika. Alleen daarvoor zou ik het al doen. Ben nu aan het testen met een motu828ES, ook wel een goede bak, maar niet echt wat je zoekt.
 
De optie die ik nu overweeg is een Presonus 4848 thunderbolt
Die heeft ook ADAT en 32 analog i/o's
Het enige is de db25 audio kabels. Maar die kan ik ook zelf maken.
 
Hoe bevalt de Ferrofish Pulse 16? Als je de DAC vergelijkt met die uit de RME UFX II? Heb je wel eens wat opgenomen computer uit en er weer in?

Ik vind de RME UFX II + Ferrofish te duur.

Ik twijvel tussen, Raydat pcie + ferrofish of Presonus 4848

De Presonus 4848 heeft een Thunderbolt 2 connectie nodig en dat zou moeten lukken.
Bijde Raydat pcie + ferrofish of Presonus 4848 zouden me een heel lage latency geven en een stabiele clock.
 
Hoe bevalt de Ferrofish Pulse 16? Als je de DAC vergelijkt met die uit de RME UFX II? Heb je wel eens wat opgenomen computer uit en er weer in?

Ik vind de RME UFX II + Ferrofish te duur.

Ik twijvel tussen, Raydat pcie + ferrofish of Presonus 4848

De Presonus 4848 heeft een Thunderbolt 2 connectie nodig en dat zou moeten lukken.
Bijde Raydat pcie + ferrofish of Presonus 4848 zouden me een heel lage latency geven en een stabiele clock.
Ik heb nog zulke vergelijkingen uitgevoerd. Zoals de titel van het topic al aangeeft, het ging mij voornamelijk om de extra analoge inputs, kwaliteit heb ik zelf niet onder de loep genomen (maar ben gewoon afgegaan op bevindingen van anderen). Ik kan zelf dus niet beoordelen hoe goed of slecht het is mtb andere oplossingen (maar ik vind het goed genoeg). Een raydat oplossing lijkt mij ook prima, en wat betreft de Ferrofish, krijg je volgens mij veel waar voor je geld, die kan zich (enigszins) meten met de (veel) duurdere prijsklassen.

Wat mij in ieder geval uitstekend bevalt van RME (en ook de Ferrorfish), ik heb er geen omkijken naar, echt nooit gezeik mee, als het draait draait ut en blijft ut draaien..... rock solid dus. Dat was met andere oplossing wel anders. Ik heb de Motu dus ook heel even in huis gehad, en was best wel teleurgesteld over de bouwkwaliteit tov RME en de Ferrofish...... Het ziet er veel meer slick uit dan RME en qua features is het ook helemaal in orde, maar je krijgt gewoon waar je voor betaald (en helemaal met Behringer.....)
 
Ja goede, ga eens voor een op zoek.

alleen die db25 kabels zuigen wel. Ga die denk ik zelf maken.
 
Volgens mij zijn de i/o van de lynx ook dc coupled. Is wel wat ouder, dus geen fancy effecten en besturing met ipads en zo. Mijne zit met Dante aangesloten werkt perfect . Er staat er nu 1 op mp met thunderbolt ;)
 
ja lijkt me wel wat. goede kwaliteit dac zonder fratsen. ik ga het eens checken.
 
@Gein ik ga die van marktplaats kopen.
super bedankt voor de tip.
De reden/motivatie is beter minder kanalen van hogere kwaliteit dan quantiteit.
Dus daarom de Presonus 4848 laten varen.
16 kanalen moet voor mij genoeg zijn icm 3 patchbays.
ben beniewd naar de sound. mijn eerste echte ad/da
 
Lynx...zeer goede keuze!
(ik werk met Apogee, maar heb lynx ook steeds als volwaardig alternatief bekeken)
 
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt . Weet je wat ook leuk is, als je toch 24 analoge inputs wil , dan kun je er een lynx 8 bij kopen en die aansluiten op de aes inputs van de lynx 16. De 8 werkt dan in standalone converter mode. (Staan er nu ook 2 te koop ;)
 
Back
Top