Madonna - The Power of Goodbye

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
200
Locatie
Arnhem
Sorry voor wederom een cover, heb een week in thuisisolatie gezeten en je moet iets met je tijd hè 😬.

Dit nummer is van Madonna’s (in mijn ogen) beste album, Ray of Light, en geproduceerd door William Orbit, die ik een fantastische producer vind. Als ik ook maar 10% in de buurt van het origineel kom dan ben ik al tevreden, het geheel is ingespeeld op een Roland Juno DS, Korg Minilogue XD, een Fender CD60 voor de akoestische gitaar en een Ibanez Gio voor het elektrische gitaar stukje halverwege.
Thanks voor het luisteren en goed weekend allemaal!

 
Nou, die 10% gelijkenis heb je wat mij betreft ruim overschreden. Ik vind het erg leuk gedaan. Als ik toch een punt van kritiek moet inbrengen: de stem tussen die tussen 1.04 en 1.07 zingt "You wonna go higher" klinkt wel heel anders. Maar ik zou willen dat ik zoiets zou kunnen.
 
Nou, die 10% gelijkenis heb je wat mij betreft ruim overschreden. Ik vind het erg leuk gedaan. Als ik toch een punt van kritiek moet inbrengen: de stem tussen die tussen 1.04 en 1.07 zingt "You wonna go higher" klinkt wel heel anders. Maar ik zou willen dat ik zoiets zou kunnen.
Dank je! Het is een acapella van de echte Madonna die ik op YouTube had gevonden, je hebt gelijk, het is inderdaad harder en met veel meer reverb, ik ga eens kijken of ik met compressie en EQ er iets aan kan doen
 
Ik val mss in herhaling maar je bent een primo lid van het zeer exclusieve SF-clubje die zich aan remakes waagt.
Ik zeg exclusief omdat er maar een handvol leden zijn.

Het maken van een remake vraagt een behoorlijk hoge inzet. Al lijkt het makkelijk omdat je een voorbeeld hebt, toch is het zoeken naar identieke sounds, het volgen van de structuur, maar ook het verkrijgen van dezelfde mix en feel absoluut geen gemakkelijk gegeven. Pas als je het probeert kom je er snel achter dat het veel moeilijker is dan het lijkt. En het draagt een geweldig voordeel met zich mee: het is enorm leerrijk en biedt je inzicht hoe top-producers te werk gaan.

Dus LT, zéér knap gedaan en op een detail na nagenoeg identiek.

Ik denk dat het tijd wordt dat er binnen het tracks forum een thread komt voor remakes met een eenvoudig regeltje: hoe identieker, hoe beter.
Well done!
 
Mooie cover van Madonna.
No comment.
Bleu-Smiley8.jpg
 
Ik val mss in herhaling maar je bent een primo lid van het zeer exclusieve SF-clubje die zich aan remakes waagt.
Ik zeg exclusief omdat er maar een handvol leden zijn.

Het maken van een remake vraagt een behoorlijk hoge inzet. Al lijkt het makkelijk omdat je een voorbeeld hebt, toch is het zoeken naar identieke sounds, het volgen van de structuur, maar ook het verkrijgen van dezelfde mix en feel absoluut geen gemakkelijk gegeven. Pas als je het probeert kom je er snel achter dat het veel moeilijker is dan het lijkt. En het draagt een geweldig voordeel met zich mee: het is enorm leerrijk en biedt je inzicht hoe top-producers te werk gaan.

Dus LT, zéér knap gedaan en op een detail na nagenoeg identiek.

Ik denk dat het tijd wordt dat er binnen het tracks forum een thread komt voor remakes met een eenvoudig regeltje: hoe identieker, hoe beter.
Well done!
Thanks, mooi compliment hoor! Ik doe
Mee als er een thread komt voor remakes, count me in 😬
 
Beide, maar vooral het akoestische stukje :okdan:
Ah dank je! Het is een budget Fender CD60, mono opgenomen met een Røde NT1a en links en rechts gepand. Elektrisch is ook een budgetgitaar, de Ibanez Gio van mijn dochter met SoundToys tremolator eroverheen
 
Back
Top