Scsi fuse mpc2000 classic

Dnomyar

BAMKNAL
Lid sinds
18 januari 2004
Berichten
729
Locatie
Amsterdam Noord
Hoi,
Vraagje de scsi fuse is er uitgeklapt en lees op verschillende bronnen dat de waarde van de zekering 50v 1000ma is.
Nu wil ik een zelfherstellende erin gaan solderen maar ik kan die specifieke zekering met die waarde niet vinden, ik lees ook dat je gewoon een glaszekering 1a kan gebruiken met een houder maar die bestaan ook niet in 50v. Iemand die er meer van weet?

Gr
 
Zo zou het dan zijn:
olobeosnv4i6vx4a2zfy.jpg
 
Hoi, er zijn een aantal technici op het forum die een stuk meer weten hiervan dan ik doe, ben maar een simpele muzikant :-) Voorzover ik weet is in dit geval je Amperage belangrijk, dus ben je op zoek naar een zekering van 1000mA of te wel 1A. Die zijn er plenty te vinden als ik op internet zoek. Punt 2 is de spanning. Aangezien je de zekering wilt laten werken op de maximale stroom die er doorheen loopt is in mijn ogen de spanning niet heel belangrijk. Zolang dat de specs voor de spanning voor de betreffende zekering niet lager zijn dan je referentie(50V) moet het volgens mij goed gaan, en kun je dus een zekering gebruiken met een hogere maximale Volt. Een zekering die gebruikt mag worden voor 250V zou je dus in mijn ogen gewoon kunnen toepassen, eentje van 12V bijvoorbeeld dus niet.
Nogmaals de disclaimer, ik ben geen electrotechnicus, dus doe zelf even verder research! (En hopelijk reageert iemand zsm die 200% weet waar die mee bezig is :-) )
 
als je het wilt weten;
Zorg dat ie de spanning ruim voldoende aan kan, in jou geval 50v of meer.
en kies voor exacte waarde 1A/1000mA.
Daarnaast wil je weten hoe snel hij reageert. Normaal gesproken is dat een snelle fuse.
 
Back
Top