Nieuw hier

Jeffolk

Nieuwkomer
Lid sinds
13 februari 2022
Berichten
4
Locatie
Groningen
Ik ben Jef, en doe de laatste jaren niet zoveel meer met (hardware) synths. Heb er nog wel een paar staan die ik misschien wel kwijt wil en daar leek me dit wel een geschikt platform voor. Ik ben van huis uit gitarist, maar heb me nu voorgenomen om ook piano te leren spelen, en ben me aan het oriënteren op een goed instapmodel. Twijfel nu nog tussen de Roland FP-10 of FP-30 en de Kawai ES110. Alle tips en suggesties hierover zijn natuurlijk welkom.
 
Ik verwelkom je als eerste! Voor verkoop synths hebben ze hier bovenaan scherm "mp aanbod" waar je je materiaal kan zetten. Over nieuwe piano kan ik mij niet uitspreken, ik geen ervaring mee, anderen hier waarschijnlijk wel.
 
Welkom :kimono:

Met de Rolands heb ik geen ervaring, wel met de Kawai ES100 (de voorloper van de 110) en dat is een aanrader (zeker qua kwaliteit van het klavier).
 
Welkom :kimono:

Met de Rolands heb ik geen ervaring, wel met de Kawai ES100 (de voorloper van de 110) en dat is een aanrader (zeker qua kwaliteit van het klavier).
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels al een keuze gemaakt, ik ga toch voor de Roland FP-30X. De Kawai zal best ook een goed klavier hebben maar ik vond de Roland gewoon beter klinken. En die nieuwe Rolands worden in reviews vaak geprezen om hun natuurlijk aanvoelende klavier met gewogen toetsen, die qua actie, respons en escapement heel dicht bij een echte piano schijnen te komen. Veel zullen ze elkaar niet ontlopen in deze instapprijsklasse, maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de pianoklank van de Roland.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels al een keuze gemaakt, ik ga toch voor de Roland FP-30X. De Kawai zal best ook een goed klavier hebben maar ik vond de Roland gewoon beter klinken. En die nieuwe Rolands worden in reviews vaak geprezen om hun natuurlijk aanvoelende klavier met gewogen toetsen, die qua actie, respons en escapement heel dicht bij een echte piano schijnen te komen. Veel zullen ze elkaar niet ontlopen in deze instapprijsklasse, maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de pianoklank van de Roland.
Wees welkom😉😉
 
Back
Top