Ook nieuw hier..nu maar eens voorstellen

surfbuddie3

Steeds dover!
Lid sinds
13 februari 2009
Berichten
40
Ben al een paar maanden aangemeld maar heb me nog niet eens netjes voorgesteld..bij deze dus maar even...
Ik ben Marc, 37 jaar en sinds m'n 7e pianist en sinds m'n 16e toetsenist in coverbands en bigbands.
Ben destijds begonnen met een juno106 en het hier al vaker aangehaald boek 'Synthesizers' van Hans de Vries. De Juno heb ik op een gegeven moment ingeruild voor een JX10. Ben sinds het begin een analoog-adept. De omslag naar VST etc. heb ik nooit gemaakt, alles is en blijft hardware. Na de JX10 volgde de JV880 zodat ik eindelijk ook een keer een geluid had wat daadwerkelijk op 'piano' leek. Hierna een D70 (nodig voor Narcotic), een TX802 (verkocht), een TG77, Kurzweil KMP1 en een klavier dat echt lekker speelde: een A80. Met bijbehorende rugklachten. Voor het begeleiden van iemand bij de toelating conservatorium kreeg ik als bedank een Polysix (mooi kadootje!!). de verzameling heb ik in de lop der jaren uitgebreid met nog meer hardware: MKB200 (oud en goed klavier), CS6x (schijnt voor dance te zijn...nooit iets van gemerkt), JX3p, P50m (eindelijk stereopiano en tot voor kort mijn basispianogeluid), S760 (wat moet ik nou met 'n sampler?? Inladen is makkelijk maar wat een geklooi met Zip-disks), AN1x en een EX5 (veel te complex...gebruik 'm alleen voor piano..en niet te tillen). 10 maart is m'n laatste aanwinst in huis gekomen: de Nord Stage 2. Eindelijk een keer iets nieuws gekocht. De rest was allemaal 2e hands..we gaan vooruit.
Live setup was A80, D70, CS6x en de modules en wordt per nu veranderd...de A80 gaat met pensioen en het rack ook...die kunnen naar de zolder...nu eens zien of ik de Stage 2 goed bestuurd krijg met de D70...de CS6x blijft voorlopig ook nog wel even maar de complexiteit gaat eindelijk een beetje uit de setup....
Thuiswerken doe ik niet meer..vroeger heel veel gedaan met de MegaST maar tegenwoordig speel ik liever covers zie www.likewisemusic.nl

Veel te lang verhaal...maar goed...teveel troep geeft reden om ergens over te praten...
Oh ja: de naam 'surfbuddie3' slaat op mijn zomerhobby...windsurfen...
 
Welkom surfbuddie :biertje: Mooie lijst spullen hoor!

In verband met je andere hobby zal je wel blij zijn dat de zomer er weer aankomt. Maar wat ik mij afvraag: zijn er nog twee andere surfbuddies actief hier op het forum? :D
 
@VerGe-ten
De Nord staat nu een paar dagen in huis...gebruiksgemak is werkelijk verbluffend...en de geluidskwaliteit ook. Heh inmiddels de Harpiscords d'r allemaal uit gegooid en de honkytonk piano ook zodat beide YC7's er in passen (medium)..nu nog meer eens uitvinden welke de mooiste is. de Bosendorfer is ook geweldig (L-variant) en de Steinway ook. Dual KB is ook te gek, m'n stokoude MKB200 er aan, de strings onder het wheel (morfing) en alles werk naar behoren. en dat zonder ook maar door menu's te moeten scrollen. wat een verademing!!!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top