Td-3 of Tb-03 waarom wel of niet

100,- vs 400,-
 
Waarom kiezen voor een td-3 of een Tb-03.
Niet, gewoon beiden kopen. En een x0xb0x met een n0nx0x ernaast, al dan niet gemod.
 
- de sequencer is denk ik ook verschillend.. die td-3 heeft de 'originele' vrij onhandige..
- tb-03 heeft een kwetsbare micro-usb aansluiting voor stroom
- tb-03 is digitaal, td-3 is analoog
- ik lees her en der over groundloop gezoem bij die Roland Boutiques door die micro usb power

Deze is er trouwens ook nog... analoog en heeft een handigere sequencer met patterns van 64 steps lang. En heeft nog andere sequencer truukjes..

Screenshot 2022-02-18 at 20.03.53.png
 
IK ben blij met de TD-3 en dat ik niet veel meer heb uitgegeven aan een 303-achtig ding.
Nostalgisch leuk, en wel bruikbaar voor mij, maar daar is ook alles mee gezegd.

Maar dat is smaak en weet niet of je daar überhaupt iets mee kan :D

Als je twijfelt òf het iets voor je is, zou ik (eerst) de goedkoopste proberen.
 
Er is ook nog de MAM MB33. Kost net zoals de Behringer TD-3 bijzonder weinig.
Niet de meest getrouw klinkende 303-achtige maar wel mooi compact.
Sequencen moet wel extern.

Moet die van mij nog steeds eens opsturen voor mods.
 
k vind de sequencer vd aira TB-3 erg goed,
met de sound ervan ben ik niet zo bezig, ondanks goeie ctrlr editor, die cross fade ik,
maar de TB-3 stuurt de syntecno teebee aan via cubase 32bit als event processor en +24ST
 
Ik heb ze allebei (TB-03 en TD-3). Ik zou toch voor de TD-3 gaan gewoon voor de prijs. Qua geluid klinken ze vrijwel het zelfde. De voordelen van de Roland TB-03 is dat je qua sequencer zowel in originele (TB-303) alsook in step mode kan (makkelijker). Er is delay, reverb en distortion op de Roland. Behringer is analoog maar daar merk je niks van in vergelijk en zoals eerder aangegeven is maar 100 - 120 euro of zo. Wat de kwaliteit en levensduur betreft (qua componenten, pot meters, switches, etc... zal Roland het meest duurzame zijn.
 
k vind de sequencer vd aira TB-3 erg goed,
met de sound ervan ben ik niet zo bezig, ondanks goeie ctrlr editor, die cross fade ik,
maar de TB-3 stuurt de syntecno teebee aan via cubase 32bit als event processor en +24ST
Heb de TB-3 ook nog eventjes gehad. En die vond ik echt heel goed. Qua TB-303 geluiden vond ik die veel beter dan de TB-03.
 
Jammer dat Behringer die oude stijl sequencer heeft gebruikt. Dat is toch zo'n ongelooflijk lompe manier van werken. De TB-3 en TB-03 zijn wat dat betreft makkelijker om mee te werken. De Korg Volca Nubass is trouwens ook heel eenvoudig wat betreft sequencen, zeker i.c.m. de randomizer functies voor alle parameters. Die klinkt dan wel weer iets anders dan een TB-303 of een directe kloon daarvan. Als je de typische square wave klank zoekt van de TB's: die zit niet op de Nubass.
 
Er is ook nog de MAM MB33.
Goeie tip, ik zou zowel de mam33 als de td-3 kopen, zijn erg leuk samen en net een ander geluid :). En dan nog ben je minder kwijt voor een digitale reproductie van een bedrijf dat geen spoken najaagt... :D
 
Goeie tip, ik zou zowel de mam33 als de td-3 kopen, zijn erg leuk samen en net een ander geluid :). En dan nog ben je minder kwijt voor een digitale reproductie van een bedrijf dat geen spoken najaagt... :D

Jij snapt hem.
Maar verdorie, ik kom er net achter dat die nergens meer nieuw verkrijgbaar lijkt te zijn. Gelimiteerde oplage.

Op ebay probeert een japanner er 3x zoveel voor te krijgen dan wat ik nog geen jaar geleden betaalde voor het apparaatje.
 
Oooo das jammer! Ik zag hem laatst ook voor een belachelijk bedrag op marktplaats staan, waarbij ik dacht: je hebt hem nieuw voor minder. Helaas niet meer dus….
 
koop er gewoon één. En met wat geluk heb je er over een paar jaar geen 5 verschillende zoals sommigen hier... =)
 
Ik heb de TB-3 gehad (Aira versie), ABL3 (vst), TD-3 en de Cyclone TT-303. De TB-03 (Boutique versie) heb ik gehoord maar verder zelf nooit iets mee gedaan. Van al deze opties vind ik de TT-303 veruit de beste qua klank en ook de sequencer/bediening is prettig. En ook heel redelijk geprijsd. Die TD-3 MO lijkt me ook wel leuk met die mods erop.
 
TT303 mkII is ook fijn, is wel niet de mooiste maar kan veel. Ik heb er trouwens 6 merk ik net 8o)
3 x0xb0xes, een x0xb0x met MO toeters, een TT303 en de TT303MkII

Moest ik er geen hebben en één kopen nu, ik kocht de TT303mkII
 
Jammer dat Behringer die oude stijl sequencer heeft gebruikt. Dat is toch zo'n ongelooflijk lompe manier van werken. De TB-3 en TB-03 zijn wat dat betreft makkelijker om mee te werken. De Korg Volca Nubass is trouwens ook heel eenvoudig wat betreft sequencen, zeker i.c.m. de randomizer functies voor alle parameters. Die klinkt dan wel weer iets anders dan een TB-303 of een directe kloon daarvan. Als je de typische square wave klank zoekt van de TB's: die zit niet op de Nubass.
Kun je misschien een sequence saven op de Behringer TD03 die je via de Midi of USB ingang de TD03 instuurde?
 
TT303 mkII is ook fijn, is wel niet de mooiste maar kan veel. Ik heb er trouwens 6 merk ik net 8o)
3 x0xb0xes, een x0xb0x met MO toeters, een TT303 en de TT303MkII

Moest ik er geen hebben en één kopen nu, ik kocht de TT303mkII
Ik heb ook de MKII idd. In het zwart vind ik hem best mooi.
 
Back
Top