Elektron machinedrum Mk1 uw gevraagd!!!

Alanlive

Nieuwkomer
Lid sinds
26 oktober 2016
Berichten
22
Locatie
Arnhem
Beste lezer,

Ik ben al enige tijd opzoek naar de machinedrum, met sampler functie.
Ik heb de mijne een aantal jaar terug verkocht, maar mis ‘m toch in mijn setup.

Dus wie o wie???

Mvg,
Alan
 
Waarom eigenlijk MK1, ik zelf heb destijds mijn MK1 weggedaan omdat ik de langere patterns op MK2 een must vond.
al heb ik dan uiteindelijk nooit een MK2 gekocht :D
 
Mk2 is een stuk prijziger, en beide lastig te vinden, reken al snel op boven de 2k voor een mk2, en flink meer voor een UW.

Groot nadeel van de mk1 is dat Elektron geen support meer levert en de adapter niet meer te krijgen is. En idd de patternlength, maar dat is met een Megacommand op te lossen.
 
Welke support voor de MD MK1 heb je nodig? Meestal zijn het de encoders die defect zijn en die zijn nog te krijgen in de electronica winkels.

Patternlength vind ik nog meevallen (2 x 16 steps); ik vind het vooral jammer dat alle tracks dezelfde pattern lenght moeten hebben.

UW kan ik niet inschatten ik heb de non UW mk1 versie.

Zijn die dingen nu werkelijk zo duur geworden?
 
Je kan geen gebruik maken van elektron support qua reparaties, en kunt via hun geen onderdelen meer krijgen(nieuw moederbord etc), of een voeding. Wat je zelf scharrelt is uiteraard prima. MkII's kan je gewoon nog naar Zweden sturen, ze hebben uitstekende en betaalbare support.

De patternlength kan je overlaten aan de Megacmd, dan heb je op de MD zelf via de Megacmd een moderne Elektron sequencer met probability 64 steps etc.

Prijzen zijn wat ze zijn en gaan nog steeds omhoog, mazzel kan je altijd hebben, maar wordt wel steeds lastiger. Gelukkig wel een stuk betaalbaarder dan een Monomachine ;) .
 
Back
Top