Overleven als Nederlandstalig forum in 2022

Ik denk dat het met Niche te maken heeft? Ik ken nog wel een paar Nederlandse fora die nog vrij actief zijn, maar het zijn dat ook geen doorsnee communities, heel erg gericht op een onderwerp waar jan en allemaal geen kaas van hebben gegeten.
Hopelijk blijft dit forum nog lang bestaan.
Ik zit ook in een aantal actieve 'niche' FB groepen die prima te doen zijn.
En verder is het voor mij gewoon 'aanhaken' bij wat goed voelt en hier voelde het goed.
 
En juist de meest actieve gebruikers willen dat laatste nieuws hebben zodat ze alvast weer naar de vrouw kunnen met een verhaal waarom ze toch die nieuwe synth moeten kopen ondanks ze er al zo veel hebben voordat hij überhaupt uit is*.
UHm.. :dubbel:
 
idd dat is een goeie! Facebook groepen zijn niet te pruimen , man man man
Het hangt nogal van de groep af. Ik zit in een aantal erg informatieve, leuke en vriendelijke synth groepen maar dit zijn meestal clubjes eigenaren van bepaalde modellen/merken synths die info uitwisselen. In de meer algemene groepen zit het redelijk vol met trollen en elitaire kurksnuffelaars, daar blijf ik ook van weg.
 
De nieuw(st)e forumsoftware heeft ons wel gered overigens. Daarvoor was het zo rete traag en onmogelijk een vervelend met om iets te zoeken dat ik hier erg weinig meer kwam.

Ben nog steeds erg blij met de switch :okdan:
(het zou wel fijn zijn als oude hyperlinks vertaald zouden zijn. Nu zijn oude links naar andere synthforum threads onbruikbaar)
 
Het hangt nogal van de groep af. Ik zit in een aantal erg informatieve, leuke en vriendelijke synth groepen maar dit zijn meestal clubjes eigenaren van bepaalde modellen/merken synths die info uitwisselen. In de meer algemene groepen zit het redelijk vol met trollen en elitaire kurksnuffelaars, daar blijf ik ook van weg.
Ja idd , is wel afhankelijk van wat en wie er in zit ! Ik gebruik smoelboek enkel nog om mijn muziek te promoten en hier en daar wat gebruikers ervaringen te lezen van bepaalde dingen ...
 
Omdat de meeste mensen gemakzuchtig zijn als het even kan, eenmaal een account op Facebook en je kan iedere community joinen, in tegenstelling tot overal te moeten registreren.

Al denk ik niet dat dat de enige reden is, mobile social media apps, zullen ook wel een rol spelen, daar kan en zeker kon een website niet aan tippen qua gebruikers vriendelijkheid, zeker niet in het begin.

Daarnaast is Facebook internationaal van opzet, dus het is makkelijker om nieuwe aanwas te vinden voor je community.

Ik bedoel, een search op Facebook levert vele hits op waar je met 1 klik binnen bent, iedere keer met een vaste lay-out en bediening. Veel toegankelijker dus.
 
En je kunt er makkelijk files opslaan en delen, zo hebben veel groepen (service) manuals, soundbanks etc. naast de standaard foto's, video's en geluidsclips. De laagdrempeligheid en inderdaad het internationale karakter zorgen ervoor dat er in de meeste groepen ook echt wel mensen zitten die er verstand van hebben, waardoor er veel te leren valt.
 
En dan vraag ik me dus af - waarom zijn alle fora verdwenen? Het alternatief is niet al te best namelijk.
Omdat sinds web2.0 het meer een 1-richtingsverkeer is geworden. Als die sites met content en dingen swappen etc is er bijna niet meer. Het is gelijk geld proberen verdienen met een paar gemaakte samples etc, daardoor wordt het een interactieve winkel ipv een uitwisselingsgebeuren.

En op je telefoon ga je gewoon niet snel een heel verhaal typen in een reply en volgens mij worden de desktops en laptops minder tov tablets etc
 
Back
Top