Polyfonie Yamaha Montage 7

Sander Lovink

Nieuwkomer
Lid sinds
18 april 2019
Berichten
2
Locatie
Varsseveld
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een Montage 7 in mijn bezit met de nieuwste software versie (3.51), en ik ben er flink mee aan het experimenteren.
Nu deze is aangesloten op mijn Mac met een USB kabel, krijg ik steeds veel te maken met wegvallende stemmen als ik ook maar een paar toetsen indruk (gebrek aan polyfonie), ik heb dit met mijn Korg en Nord eigenlijk nog nooit zo extreem meegemaakt.

is hier wat aan te doen of zie ik iets over het hoofd?
Ik snap dat ik de USB kabel er uit kan trekken, maar in principe zou dat geen verschil mogen maken bij zo'n apparaat of wel?
 
Kan het zijn dat je een midi loop hebt gecreeerd? Dan blijven midi bericnten maar doorgestuurd worden en dat vreet polyfonie. Maar dan klinken de sounds ook wel ‘flangy’ meestal.

Je zou kunnen checken door of hem los te koppelen (midi/usb) en als het probleem dan weg is ‘local on’ uit te zetten als de kabel weer aangesloten is.

(Kijk ook eens bij de quick settings onderaan het scherm. Shift+utility dacht ik)

Let ook op hoe de monitoring in de daw staat ingesteld en eventueel waar te “echo incoming notes” o.i.d. op staat ingesteld.

Ik vind de Montage op dat vlak veel verwarrender dan de gemiddelde synth.

Behalve dan de Fantom G waar je bijna geen midi uitkrijgt als je ‘het truukje’ niet weet.
 
Ja mosschien een systain oedaal dat niet voor de montage / yamaha geschikt is. Geen idee (meer) of hij aan autodetect doet of dat je de polariteit kunt instellen. Maar dan zou alles moeten blijven hangen.
 
Back
Top