Teenage Engineering Line, nieuwe OP-Z uitbreidingsmodule voor externe audiosignalen .

Teenage-Engineering-Line-OP-Z.001-678x381.jpeg


"Teenage Engineering Line

Line is een nieuwe hardware-uitbreidingsmodule voor de OP-Z multimedia Synthesizer en groovebox.
De lijnmodule breidt het I/O-bereik van de OP-Z uit met nieuwe in- en uitgangen.
Het voegt een stereo line-ingang en een extra stereo line-uitgang toe aan het apparaat. Net als de oplab voegt het ook een input en output toe voor MIDI, trigger en PO-synchronisatie. Dit is in te stellen met een mini groene schakelaar op de module.
De module is vooral handig wanneer de OP-Z onderdeel is van een systeem.
U kunt line-in gebruiken om externe audiosignalen aan uw mix toe te voegen.
De line uitgang geeft je een tweede stereo-uitgang die beschikbaar is binnen OP-Z. Handig is dat je individuele tracks naar de module-uitgang kunt routeren in plaats van naar de hoofdmix, wat meer flexibiliteit geeft om individuele tracks te verwerken.
Bovendien kun je effectenloops maken met je favoriete effectpedalen. Line geeft je de mogelijkheid om te wisselen tussen mono- en stereosignalen.


Teenage Engineering Line zal beschikbaar zijn in het voorjaar van 2022. Prijs nog te bepalen"
 
Maar, als je een dvd speler koopt, van 50 euro, die veel complexer is, dan kom je dat soort dingen niet tegen, dat doet het gewoon altijd.
Het punt is dat het design zodanig moet zijn dat je zo'n ding simpelweg in elkaar kunt duwen en er altijd een goed produkt uitkomt. Niet dat als iemand even niet oplet er producten bij klanten liggen die het niet doen.
Als je aan het einde moet gaan checken heb je al verloren, het ontwerp en productieprocessen moeten zodanig gedefinieerd zijn, dat je aan het einde niet meer hoeft te checken. Dan kun je hem aan het einde van de lijn simpelweg in een doos stoppen en zeker weten dat de klant er blij mee is.
 
Er zijn inderdaad exemplaren die hier last van schijnen te hebben. Maar ik heb er zelf 1 zonder dat soort problemen. Ik heb altijd het idee dat de paar exemplaren die wel een probleem hebben alle aandacht krijgen waardoor dat de overhand krijgt. Zelfde geldt voor de OP-1, als je gaat zoeken kom je allemaal mensen tegen waarbij er van alles mis is met hun OP-1, ik heb die van mij ondertussen 9 jaar en werkt nog steeds flawless
Mensen met problemen gaan (vaker) klagen. Dus zul je haast automatisch meer over problemen lezen dan over 'goede' exemplaren.
Hetzelfde merk ik op andere fora waar ik zit.
Het is i.i.g. wel iets om rekening mee te houden, zeker bij 2e hands aankopen.
Want die problemen ontstaan natuurlijk wel (mogelijk door een bepaalde manier van gebruiken).
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Maar, als je een dvd speler koopt, van 50 euro, die veel complexer is, dan kom je dat soort dingen niet tegen, dat doet het gewoon altijd.
Het punt is dat het design zodanig moet zijn dat je zo'n ding simpelweg in elkaar kunt duwen en er altijd een goed produkt uitkomt. Niet dat als iemand even niet oplet er producten bij klanten liggen die het niet doen.
Als je aan het einde moet gaan checken heb je al verloren, het ontwerp en productieprocessen moeten zodanig gedefinieerd zijn, dat je aan het einde niet meer hoeft te checken. Dan kun je hem aan het einde van de lijn simpelweg in een doos stoppen en zeker weten dat de klant er blij mee is.
Hoho. Bij jou misschien :)
Onze DVD speler hield er gewoon mee op na 2 jaar gebruik.
Mechanische slijtage denk ik, want de lade ging niet meer open met het motortje.

In de ideale wereld heb je geen fouten in de keten. Maar helaas leven we niet in een ideale wereld en kun je (lang) niet alles testen wat een product gaat ondervinden in z'n werkende leven.
I.i.g. niet tegen de prijs die dat kost vs wat de consument nog wil betalen.
Gewoon teveel variabelen.
En dan kun je met x testers de meest bizarre testenscenario's doorlopen, als de fout een kans heeft dat hij voorkomt (veel fouten zijn in meer of mindere mate afhankelijk van een 'kans') dan is het niet realistisch om te verwachten dat je alles er op voorhand uit haalt.

Ik zeg niet dat het goed uitwerken van je productieproces niet helpt, maar het is geen garantie.
En in dit specifieke geval vraag ik me af of het 'vaak' voorkomt. (heb ik geen onderzoek naar gedaan, maar ik hoor er niet heel vaak over).
 
Back
Top