Hoe ver kun je gaan op 1 stopcontact?

Ik ga het denk ik zo indelen dat ik twee stekkerdozen gebruik, één met alle synths er aan met twee schakelaars die ik eerst aan zet, dan een tweede met alle USB interfaces en de mixer onder één schakelaar en alleen de monitor speakers op de tweede schakelaar. En dan even met stickertjes 1, 2 en 3 labelen voor de volgorde. En dan meteen ook even netjes de stekkerdozen onder de tafel schroeven.

Zie ik nergens staan in de DX11 manual, ben je daar zeker van?

Er is daar echt geen enkele goede reden voor.. Meer zelfs: je maakt je power switches sneller kapot zo.
Een fabrikant zal natuurlijk altijd proberen aansprakelijkheid te ontlopen, zoals je bijvoorbeeld enkel met de originele stroomtoevoer mag gebruiken.

Ik heb een aparte stekkerdoos met monitors en computer erop, dus gewoon beetje opletten met de volgorde van aanzetten/uitzetten, net zoals je nu waarschijnlijk al doet één voor één.
Huh ja ik lees alleen wat over voltage spikes nu ik het terug probeer te vinden. Geen idee waar ik het vandaan heb dan?
 
Zie ik nergens staan in de DX11 manual, ben je daar zeker van?

Er is daar echt geen enkele goede reden voor...
Behalve dan voorkomen dat al je apparaten tegelijk aanslaan waardoor je stroompieken krijgt en je op je lokale synthforum moet gaan zoeken naar oplossingen. :)

Nog een tweede reden bij mij: ik gebruik vaak maar een klein deel van mijn synths, dus moet al de rest niet iedere keer mee aanstaan. Zuiniger en minder cycli voor je apparaten.

Nu zijn bovenstaande redenen niet relevant in de context van de handleiding van 1 apparaat, daarom zal je ze ook niet in de handleiding zien staan.
 
Veel slijtage van jullie spullen komt door opwarmen en weer afkoelen.
Soldeerverbindingen begeven het na vele jaren door steeds uitzetten en krimpen.

Niet gebruiken, zet ze niet aan.
Even gaan eten, laat ze aanstaan
 
Zuiniger en minder cycli voor je apparaten.
meestal enkel relevant voor mechanische delen..

een blij apparaat is een apparaat die stroom krijgt :)

ik denk dat een condensator net langer zal meegaan als hij afentoe een beetje jus krijgt, maar goed, debateerbaar :engel:
ik ken mensen die hun gerief gewoon nooit uitzetten
 
Niet gebruiken drogen je elco's op .. en dan na een tijd opstarten doet de boel het niet meer.
Dit probleem in het verleden vaak gehad.
Nu start ik al zo'n 15 jaar alles te gelijk op.... en geen problemen hiermee mee gehad.
 
meestal enkel relevant voor mechanische delen..

een blij apparaat is een apparaat die stroom krijgt :)

ik denk dat een condensator net langer zal meegaan als hij afentoe een beetje jus krijgt, maar goed, debateerbaar :engel:
ik ken mensen die hun gerief gewoon nooit uitzetten
Met nooit uitzetten heb je in ieder geval niet de thermische cycli van altijd aan/uit. Maar als ik hier een apparaat 3 maanden niet gebruik, heb ik liever dat het 3 maanden uit staat dan 3 maanden aan of 50 keer aan/uit zonder reden.
 
Ik heb hier in de studio sowieso meer dan 45 apparaten aan één geaard stopcontact zitten. Die gaat naar een 5-voudige APC Surge Arrest. Daar zit de PC met monitor rechtstreeks op. En dan gaat het naar een paar stekkerdozen. En daarop zitten ook weer meerdere stekkerdozen en 8-voudige rack-verdelers op. Ik schakel alles in stappen in wegens de inschakelspanning. Teveel tegelijk vliegt de automaat eruit. Stap voor stap met per schakelaar ca. 6-8 apparaten gelijktijdig gaat het helemaal goed. En de monitors idd als laatste (en als eerste weer uit). Totaal inschakelen duurt circa 30 seconden, dus dat is geen probleem, je bent geen minuten bezig.

Als ik dan ook gitaarversterkers wil gebruiken schakel ik die per stuk na elkaar in om een black-out te voorkomen. 5 buizenversterkers gelijktijdig inschakelen lijkt me niet slim.
 
Ca 50 meter , daarna neemt de spanning af / kan je minder stroom trekken
( handig weetje voor als je de heg wilt gaan snoeien bv )
 
Ik heb nu mijn stekkerdozen onder het bureau geschroefd. Van links naar rechts twee switches op de eerste stekkerdoos met synths, dan de USB/MIDI en mixer, de laatste switch met de speaker.

Kan het gewoon klik, klik, klik, klik aanzetten en geen bijgeluiden meer. Lijkt goed te werken!
 

Attachments

  • EF1752BA-F81A-4D14-AC5B-18EC79DBE92B.jpeg
    EF1752BA-F81A-4D14-AC5B-18EC79DBE92B.jpeg
    80,6 KB · Bekeken: 113
Back
Top