Als componist stumper ik niet. Klassieke opleiding, tientallen jaren ervaring met zowel componeren als lesgeven, dus dat zit wel goed. Maar ik verdwaal voortdurend in de moderne hulpmiddelen. Dat begon al in mijn jeugd, toen ik een Solina orgel kreeg, dat een beperkt bereik bleek te hebben. Mijn muziekleraar schudde er het moede hoofd bij. Mijn moeder echter wilde per se dat type, want hij paste qua kleur zo mooi in het interieur. Toen ik 15 jaar was, heb ik geheel zelfstandig een piano gekocht. Dat leverde inderdaad een probleem op. Het was de verkeerde kleur, maar ik hield mijn poot stijf. Gelukkig was hij zeer oud, dus de stijl klopte wel. Tot verdriet van mijn moeder wilde ik geen kandelaar op mijn piano. Helaas vond mijn vader, een voormalig muziekleraar, mijn piano machtig interessant. Ik had dan wel een piano, maar ik moest voortdurend vechten om even te mogen spelen. Mokkend en mopperend zat ik dan ook vaker achter de solina dan achter mijn piano.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, als je opgegroeid bent met akoestische instrumenten, dan zijn digitale instrumenten, of elektronische, of hoe je ze ook maar mag noemen, magische spullen die soms nog het meest op het controlecentrum van een kerncentrale lijken. Dus ben ik van plan om schandalig te profiteren van jullie kennis op dit gebied en andere moderne verworvenheden.
Tuurlijk wil ik best een tegenprestatie leveren. Ik geef geen les meer, maar als iemand even vast zit met harmonieleer, contrapunt, stemvoering of zelfs een akkoord in moderne akkoordennotatie, dan ben ik er. Als je me wakker kunt krijgen.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, als je opgegroeid bent met akoestische instrumenten, dan zijn digitale instrumenten, of elektronische, of hoe je ze ook maar mag noemen, magische spullen die soms nog het meest op het controlecentrum van een kerncentrale lijken. Dus ben ik van plan om schandalig te profiteren van jullie kennis op dit gebied en andere moderne verworvenheden.
Tuurlijk wil ik best een tegenprestatie leveren. Ik geef geen les meer, maar als iemand even vast zit met harmonieleer, contrapunt, stemvoering of zelfs een akkoord in moderne akkoordennotatie, dan ben ik er. Als je me wakker kunt krijgen.