Onbekende plug-ins die stiekem steengoed zijn

voor mij is dat een redelijk nieuwe plugin waar ik echt door weggeblazen wordt door het inventieve karakter erachter.

Eventide Split EQ

Wat deze EQ doet is je signaal splitsen in een transient en een tonal gedeelte, en deze kun je onafhankelijk van elkaar EQ-en waarbij je ook nog zelf de algoritmes voor dit splitten kunt kiezen en ook nog zelf kunt tweaken naar eigen inzicht, en dat ook nog per band.

Het is een enorm complexe plugin om echt onder de knie te krijgen, ik ben er nog steeds mee aan het oefenen (heb er al wel enorm veel oefen uren inzitten overigens), maar wat je hiermee voor je signaal kan doen vind ik elke keer weer fascinerend en ik heb geen enkele eq plugin die kan wat deze EQ kan, simpelweg doordat die een andere EQ benadering heeft.

Dus op dit moment nog behoorlijk onbekend omdat die nog maar kort op de markt is, maar ik vermoed dat dit onbekende karakter de komende maanden wel gaat veranderen.

Heb em ook getest en deze zal inderdaad binnenkort niet meer in het obscure rijtje thuishoren.

Wat je hiermee kunt doen is bijv een kick wegsnijden terwijl je een baslijn behoudt. Echt geniaal. Of percussie en een ander melodielijn.

Hoe briljant het ook is ga ik em niet kopen (vooralsnog). Dit zit wel in de categorie dat je sowieso goede monitoring nodig hebt om er echt wat mee te kunnen. En daarnaast denk ik het nog steeds het beste is om met je sounddesign alles zover mogelijk zijn eigen ruimte te geven.
 
voor mij is dat een redelijk nieuwe plugin waar ik echt door weggeblazen wordt door het inventieve karakter erachter.

Eventide Split EQ

Wat deze EQ doet is je signaal splitsen in een transient en een tonal gedeelte, en deze kun je onafhankelijk van elkaar EQ-en waarbij je ook nog zelf de algoritmes voor dit splitten kunt kiezen en ook nog zelf kunt tweaken naar eigen inzicht, en dat ook nog per band.

Het is een enorm complexe plugin om echt onder de knie te krijgen, ik ben er nog steeds mee aan het oefenen (heb er al wel enorm veel oefen uren inzitten overigens), maar wat je hiermee voor je signaal kan doen vind ik elke keer weer fascinerend en ik heb geen enkele eq plugin die kan wat deze EQ kan, simpelweg doordat die een andere EQ benadering heeft.

Dus op dit moment nog behoorlijk onbekend omdat die nog maar kort op de markt is, maar ik vermoed dat dit onbekende karakter de komende maanden wel gaat veranderen.
Deze heb ik ook geprobeerd toen ie uit kwam, het is leuk maar ik kan hetzelfde en veel meer met Bitwig's transient designer. Ook mist er volgens mij sidechain op? Misschien in een update wel beschikbaar. Wel behoorlijk prijzig vind ik trouwens.
 

Attachments

  • neon.jpg
    neon.jpg
    5,2 KB · Bekeken: 105
tot 20 december geven ze gratis 1000 licenties per dag weg van hun nieuwe Dimension D effect processor.
Ik heb er ook net even 1 opgehaald, scheelt 99 euro.

je kunt hem hier krijgen:
machine-eq550.png
 
En is het wat die plugin? Werkt het ook op een Apple pc?
Ja, beiden. Ik vind dat je er leuke dingen mee kunt doen. Ze klinken precies zoals je zou verwachten dat ze klinken: zoals je eerste PC met soundcard.
 
Ook een hele mooie gratis FM plugin, (wel wat ouder, dus wellicht al bekend)
Dexed (demo ook daar)

Vooral een hele mooie manier om FM synthese te leren. Je ziet wat de operators doen.
 
Maar, is dan de grote vraag: is hij goed?
ja, beter dan de dimension D van Arturia vind ik. Hij klinkt dikker en je hebt meer instel mogelijkheden om de sound naar je wens aan te passen. Ik heb ze 1 op 1 vergeleken en dan zou mijn voorkeur naar deze nieuwe dimension D effect gaan.
 
Evouyn vind ik goed tegen de overdreven / pot doof makende / sub low kick freqs - zoals in al die hedendaagse tracks,,


en ze hebben nog intresssante plugins,, mss wel 32 bit, en win only mss ook ?
 
Waarop heb je getest? Goed voor vocals, las ik op de site. Maar daar doe ik weinig mee.
getest met een ob xa waarvan ik alleen de raw sound heb gebruikt om er doorheen te gooien
 

ID700 is a polyphonic software synthesizer based on the voice architecture of the Buchla 700. Sound generation is achieved primarily via FM synthesis and waveshaping.​

Aardig synthje maar alleen voor Mac en iPad gebruikers.
 
NanoHost. Niet echt een plugin maar een PluginHost, heel leuk als je plugins als standalone wilt draaien. Doet het onder Wine zelfs op Linux Mint.

Na nog wat meer experimenteren ben ik voor gebruik van NanoHost onder Wine op Linux toch wat minder enthousiast. Sommige plugins die het in Carla wel goed doen geven in NanoHost onder Wine op Linux krakende bijgeluiden. Dat kan je NanoHost niet echt kwalijk nemen want dat is ontworpen als Windows progje. Maar het is wel goed om te weten voor wie zijn computer net als ik op Linux heeft draaien.
 
Deze was ik nog vergeten te melden:
GRATIS sampleplayer met multi-IO (als je wilt, kan in de plug met een switch zo van stereo naar 16 outs zetten, 1 out per pad)
Perfect for drumkits enzo, meerdere chokrgroups. Snelle editmogelijkheden zoals een filter/shape/tune etc

Bijna perfecte low cpu costing sampleplayer plugin.
Ik heb ongeveer 150 drumcomputers (oa die van KB6samples etc) als kitje gemaakt, max 16 sound per drumcomputer, maar ideaal om bijv je 808/909 tracks aan te vullen.
Let op dit zijn dus bijna alle drumcomputers ooit uitgebracht!!


Kitjes die ik gemaakt heb hier:
 
Hbasms Stereoizer

Mono-compatible stereo maken van mono geluid.
Werkt ook zonder flanger effecten of LFO dus dan blijft het geluid zijn 'droogheid' behouden maar wordt het wel breed.
Ik gebruik de plugin al enkele jaren in bijna al mijn projecten wel een keer.
 
voor mij is dat een redelijk nieuwe plugin waar ik echt door weggeblazen wordt door het inventieve karakter erachter.

Eventide Split EQ

Wat deze EQ doet is je signaal splitsen in een transient en een tonal gedeelte, en deze kun je onafhankelijk van elkaar EQ-en waarbij je ook nog zelf de algoritmes voor dit splitten kunt kiezen en ook nog zelf kunt tweaken naar eigen inzicht, en dat ook nog per band.

Het is een enorm complexe plugin om echt onder de knie te krijgen, ik ben er nog steeds mee aan het oefenen (heb er al wel enorm veel oefen uren inzitten overigens), maar wat je hiermee voor je signaal kan doen vind ik elke keer weer fascinerend en ik heb geen enkele eq plugin die kan wat deze EQ kan, simpelweg doordat die een andere EQ benadering heeft.

Dus op dit moment nog behoorlijk onbekend omdat die nog maar kort op de markt is, maar ik vermoed dat dit onbekende karakter de komende maanden wel gaat veranderen.
Ben na het horen van een demo aan het twijfelen of ik hem zal kopen. Fascinerend, lijkt wat op de Sonible Entropy:EQ+.
 
Back
Top