Onbekende plug-ins die stiekem steengoed zijn

Ken ik niet, dank voor het delen.

Ik zie trouwens meteen verbeterpunten voor de marketing op die site. Zo kan ik niet meteen audio demo's beluisteren of een YouTube-video bekijken. Ze hebben wel een demo, maar die moet ik dan eerst weer downloaden en installeren.

Dit is ook niet zo handig, onderaan de pagina: © 2019-2020 Bom Shanka Machines Ltd. Dan lijkt die plug-in weer een beetje oud.

Die makers van Nora deden dat ook niet goed en dat heb ik ze destijds gemaild. Ze hebben er nooit wat mee gedaan, terwijl je juist met marketing een groot verschil kunt maken. Het zijn zelden de beste producten die de wedstrijd winnen, maar wel de beste verkopers.
Tja, het zijn volgens mij meer muzikanten die toevallig ook een paar (goeie) plugins hebben gemaakt.. Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de plugins.

Dit zijn naar mijn mening juist de pareltjes.

Overigens kun je de plugins gewoon downloaden en gratis onbeperkt proberen. Na 3 weken wordt er alleen telkens gevraagd om een licentie aan te schaffen. Hiermee kun je iig kijken of ze stabiel draaien en of ze geen bugs hebben (ik heb met aardvarkkPhaser nooit geen problemen gehad iig).
 
Alsof ik nog niet genoeg softsynths had, deze net gekocht voor 5 euro :)
Zeer strak GUItje, mooie sound, lekker snel werken ermee. Enigste nadeel: geen MIDI CC ondersteuning
 

Attachments

  • screen-invader.jpeg
    screen-invader.jpeg
    116,1 KB · Bekeken: 135
Gebruik je toevallig Ableton Live 11? Zou deze plugin ook graag uitproberen, maar krijg 'm even niet aan de gang met de .dll en .vst files...
Ik gebruik m voornamelijk in FL Studio (op mijn produceer PC), maar ik heb m ook draaien in Ableton Live. Maar dan wel via jBridge.
 
Wat ik bedoel dat slimme marketing ontzettend belangrijk is voor het succes van een product. Is iZotope de beste plug-in maker? Of Native Instruments? Ze hebben hun producten vanaf dag 1 wel heel slim verkocht. En ze daarna steeds beter gemaakt met de inkomsten.

Nora - waarmee ik dit topic startte - is daar ook een voorbeeld van. Dat is in potentie echt een steengoede plug-in, gemaakt door 2 Spanjaarden en gepromoot via KVR. Maar de site was matig, hun verkoopverhaal niet zo sterk en updates met extra features bleven uit. Daardoor bloedde het dood.

Het mooiste is natuurlijk een combinatie van beiden. Een ijzersterk product met een dito verhaal. Maar vaak zit er toch een hoop blabla bij en zijn er in potentie betere oplossingen. Die moet je dan alleen wel succesvol aan de man brengen.
 
voor mij is dat een redelijk nieuwe plugin waar ik echt door weggeblazen wordt door het inventieve karakter erachter.

Eventide Split EQ

Wat deze EQ doet is je signaal splitsen in een transient en een tonal gedeelte, en deze kun je onafhankelijk van elkaar EQ-en waarbij je ook nog zelf de algoritmes voor dit splitten kunt kiezen en ook nog zelf kunt tweaken naar eigen inzicht, en dat ook nog per band.

Het is een enorm complexe plugin om echt onder de knie te krijgen, ik ben er nog steeds mee aan het oefenen (heb er al wel enorm veel oefen uren inzitten overigens), maar wat je hiermee voor je signaal kan doen vind ik elke keer weer fascinerend en ik heb geen enkele eq plugin die kan wat deze EQ kan, simpelweg doordat die een andere EQ benadering heeft.

Dus op dit moment nog behoorlijk onbekend omdat die nog maar kort op de markt is, maar ik vermoed dat dit onbekende karakter de komende maanden wel gaat veranderen.
 
voor mij is dat een redelijk nieuwe plugin waar ik echt door weggeblazen wordt door het inventieve karakter erachter.

Eventide Split EQ

Wat deze EQ doet is je signaal splitsen in een transient en een tonal gedeelte, en deze kun je onafhankelijk van elkaar EQ-en waarbij je ook nog zelf de algoritmes voor dit splitten kunt kiezen en ook nog zelf kunt tweaken naar eigen inzicht, en dat ook nog per band.

Het is een enorm complexe plugin om echt onder de knie te krijgen, ik ben er nog steeds mee aan het oefenen (heb er al wel enorm veel oefen uren inzitten overigens), maar wat je hiermee voor je signaal kan doen vind ik elke keer weer fascinerend en ik heb geen enkele eq plugin die kan wat deze EQ kan, simpelweg doordat die een andere EQ benadering heeft.

Dus op dit moment nog behoorlijk onbekend omdat die nog maar kort op de markt is, maar ik vermoed dat dit onbekende karakter de komende maanden wel gaat veranderen.
Lijkt dmgaudio multiplicity er misschien niet op? Ook heel erg goed!
 
MIDI Chord Analyzer van Insert Piz Here.

midichordanalyzer.png


Ik ram altijd maar wat toetsen in en als het dan leuk klinkt dan laat ik het zo, maar deze plugin vertelt je dan dat je dan bijvoorbeeld een D#add9 of Fm11/D# akkord hebt aangeslagen. (En dan denk ik vervolgens weer "oh als het een naampje heeft dan zal het wel goed zijn!" en kan ik weer door met pielen :D)

Protip: Ableton ziet hem als softsynth (andere DAWs mogelijk ook) dus als je niet je bestaande VST softsynth wilt overschrijven terwijl je de plugin op je MIDI spoor sleept: dupliceer je spoor eerst even.
Er is een online tool die veel verder gaat. Daar voer je de noten in via een keyboard van maar 1 octaaf, geeft aan wat de bas is en je krijgt als resultaat een waslijst van akkoorden die het volgens de klassieke harmonieleer kan zijn EN je krijgt het populaire akkoordsymbool te zien. Het gaat wel uit van de harmonieleer. Sommige akkoorden met zoiets als "add" blijken een minder exotische naam te hebben. Maar waarschijnlijk is deze tool een beetje overkill voor de meeste leden.

Analyse Akkoorden
 
Er is een online tool die veel verder gaat. Daar voer je de noten in via een keyboard van maar 1 octaaf, geeft aan wat de bas is en je krijgt als resultaat een waslijst van akkoorden die het volgens de klassieke harmonieleer kan zijn EN je krijgt het populaire akkoordsymbool te zien. Het gaat wel uit van de harmonieleer. Sommige akkoorden met zoiets als "add" blijken een minder exotische naam te hebben. Maar waarschijnlijk is deze tool een beetje overkill voor de meeste leden.

Analyse Akkoorden
Kun je daar MIDI heen sturen, of hem inladen in een DAW?
 
Gloednieuw! Ik heb hem nog niet eens kunnen uitproberen, maar Hainbach en AudioThing hebben al twee keer eerder samen een interessante plugin gemaakt, dus...

Bijzonder effect! Lijkt me fantastisch om drumsounds in een kit mee te verrijken en ze meer "samen" te laten klinken.
 
Ik twijfel omdat ik hem nog niet zo lang gebruik: Plogue OPS7. Een Yamaha DX7 emulatie. Ik vind hem erg goed klinken en er zijn vele duizenden .syx-patches op het internet. Met €50 niet duur; ik heb hem zelfs laatst in de sale voor de helft gekocht (voelt als een soort diefstal).
 
Ik twijfel omdat ik hem nog niet zo lang gebruik: Plogue OPS7. Een Yamaha DX7 emulatie. Ik vind hem erg goed klinken en er zijn vele duizenden .syx-patches op het internet. Met €50 niet duur; ik heb hem zelfs laatst in de sale voor de helft gekocht (voelt als een soort diefstal).
Ja dat is ook een fav van mij.

Ook een leuke:

SugarBytes DrumComputer, beetje vaag in het begin, maar als je het even de tijd geeftis dit ding eigenlijk ubertof, leuke randomizer/remixers en je kan leuke truken doen met die sequencer die erin zit.


Koop hem alleen in de uitverkoop op pluginboutique ofzo, ik had hem ook voor een paar 10tjes. Maar ook zonder de korting toch wel het geld waard/
 
SugarBytes DrumComputer, beetje vaag in het begin, maar als je het even de tijd geeftis dit ding eigenlijk ubertof, leuke randomizer/remixers en je kan leuke truken doen met die sequencer die erin zit.
De interface en workflow zijn geweldig. Maar voor de muziek die ik maak, haalde ik er nauwelijks fatsoenlijke geluiden uit. Het kon mij in elk geval niet overtuigen. Zonde, want de plug-in zelf zit heel slim in elkaar 👍
 
Back
Top