Onbekende plug-ins die stiekem steengoed zijn

Ik vind de sound van de Kawai K1 super vet, lekker groezelig en lofi digital. Nils' K1v plugin is een gratis emulatie gemaakt door een liefhebber en klinkt super goed. Verder heeft ie alle presets van uitgebrachte ROM cards aan boord. Ook nu ik zelf een eigen K1 op de kop heb getikt ben ik erg blij met de plugin, aangezien hij SysEx presets kan importeren en exporteren en ook als editor kan dienen!
 
Phonec van Psychic Modulation voor klassieke melancholische, lo-fi, distorted, vintage, semi-analoge, kortom Boards Of Canada sounds. Tuurlijk, dit kun je met een beetje moeite ook zelf doen, maar alles in 1 handig en het klinkt waanzinnig.

Klinkt prima en mooie features zoals bijv dat je pitch en filter kan melten en deze vst heeft ook nog 'ns MPE, top tip! :okdan:
 
Ik vind de sound van de Kawai K1 super vet, lekker groezelig en lofi digital. Nils' K1v plugin is een gratis emulatie gemaakt door een liefhebber en klinkt super goed. Verder heeft ie alle presets van uitgebrachte ROM cards aan boord. Ook nu ik zelf een eigen K1 op de kop heb getikt ben ik erg blij met de plugin, aangezien hij SysEx presets kan importeren en exporteren en ook als editor kan dienen!
Ja die NilsK1V is een tof ding ja, ooit de originele gehad ook, de K1M module
 
Geen idee of die "bekend" is, maar ik ben een grote fan van PG8x.

Is een gratis emulatie van de JX-8p die erg goed klinkt. Ik vind m zelfs beter klinken dan de Zenology versie van Roland zelf.
Verhip, geen AudioUnit ervan. Anders had ik hem graag genomen.
 
Xfer Nerve een vette plugin om snel een beat te maken. Sample based.

Captain plugins suite ( om snel chords, melody en bass te maken en een groove ben benieuwd Versie 6 komt dec / januari uit
 
Bij het uitmesten van m'n soft heb ik al mijn free softsynths deleted.
Behoorde bij het sterk verminderde arsenaal aan instrumenten om zodoende een pak meer tijd te besteden aan wat er echt toe doet, muziek maken.
Wat ik overhou dekt de ruime mogelijkheden van wat ik weggedaan heb.
 
Zodoende een pak meer tijd te besteden aan wat er echt toe doet, muziek maken.
Dat heb ik me ook voorgenomen. Ik heb misschien wel een paar honderd plug-ins op mijn HD staan, waarvan ik 80% niet gebruik. Ik stort me nu volledig op die iZotope Tonal Bundle voor het mixen. Die kan veel meer dan ik er nu uithaal en er staan prima tutorials op hun site. Als ik die helemaal beheers, kijk ik weer naar wat ik mis 👍
 
Ik ben dol op gratis plugins, maar - toegegeven - het zijn er te veel. Ik heb er honderden, en misschien wel duizenden. En bijgevolg gebruik ik de overgrote meerderheid na het downloaden en even uitproberen nooit meer. Een luxe probleem, maar niettemin een probleem. Ik heb ze nu samen met een berg soundfonts op een externe harde schijf gezet want mijn computer liep vast, en die plugins waar ik op zeker moment mee werk zet ik tijdelijk even op mijn computer. Nog maar een handvol favoriete plugins heb ik in pluginhosts vast op mijn bureaublad staan.
 
F6F95F1C-934B-449F-8622-A11B4EC6D6E8.png
Wat dacht je van Exakt Lite. Een geweldige Yamaha TX81Z emulatie. Exakt Lite - SONICBITS
 
Geen idee of die "bekend" is, maar ik ben een grote fan van PG8x.

Is een gratis emulatie van de JX-8p die erg goed klinkt. Ik vind m zelfs beter klinken dan de Zenology versie van Roland zelf.
Gebruik je toevallig Ableton Live 11? Zou deze plugin ook graag uitproberen, maar krijg 'm even niet aan de gang met de .dll en .vst files...
 
Ik ben inmiddels trouwens ook helemaal fan van XO van XLN Audio. Voor 130 euro vond ik hem te duur, maar met 50% korting tijdens Black Friday was het echt een voltreffer.

Je programmeert een beat met de stepsequencer of gebruikt een preset. Vervolgens kun je alle samples eenvoudig 'swappen' met one shot samples van je harde schijf. Dit kan per samples of ineens per complete kit. Ook kun je aangeven dat je bijvoorbeeld alleen samples uit een bepaalde library wilt gebruiken.

Heb je een lekkere beat lopen? Dan kun je de samples verder tweaken met effects, timing, pitch, een transients tool etc. Vervolgens drag en drop je je creatie als MIDI, audio of losse stems in je DAW. Of laat je hem automatisch meelopen in het tempo van je host.

Erg leuk, intuïtief en veel creatiever dan loops gebruiken.

 
Nog eentje uit het niet-spectaculair, maar-wel-zeer-handig kwartet: de panipulator plugin

(en voor zover je DAW dit al niet zelf aan boord heeft, danwel het daar omslachtiger te doen is dan het met deze FREE plugin kan)

PANIPULATOR

Bijkomend voordeel is dat het woord 'polarity' weer eens opduikt :beard: :halleluja
(polarity is het ding waar een deel vd mensheid phase tegen zegt, terwijl ze toch eigenlijk polarity bedoelen :D )

PanipulatorScreenshotSquare_e.jpg
 
Ken ik niet, dank voor het delen.

Ik zie trouwens meteen verbeterpunten voor de marketing op die site. Zo kan ik niet meteen audio demo's beluisteren of een YouTube-video bekijken. Ze hebben wel een demo, maar die moet ik dan eerst weer downloaden en installeren.

Dit is ook niet zo handig, onderaan de pagina: © 2019-2020 Bom Shanka Machines Ltd. Dan lijkt die plug-in weer een beetje oud.

Die makers van Nora deden dat ook niet goed en dat heb ik ze destijds gemaild. Ze hebben er nooit wat mee gedaan, terwijl je juist met marketing een groot verschil kunt maken. Het zijn zelden de beste producten die de wedstrijd winnen, maar wel de beste verkopers.
 
Acustica audio diamond transient. Wel een zware belasting voor de cpu maar heerlijk op een group bus.
 
Ken ik niet, dank voor het delen.

Ik zie trouwens meteen verbeterpunten voor de marketing op die site. Zo kan ik niet meteen audio demo's beluisteren of een YouTube-video bekijken. Ze hebben wel een demo, maar die moet ik dan eerst weer downloaden en installeren.

Dit is ook niet zo handig, onderaan de pagina: © 2019-2020 Bom Shanka Machines Ltd. Dan lijkt die plug-in weer een beetje oud.

Die makers van Nora deden dat ook niet goed en dat heb ik ze destijds gemaild. Ze hebben er nooit wat mee gedaan, terwijl je juist met marketing een groot verschil kunt maken. Het zijn zelden de beste producten die de wedstrijd winnen, maar wel de beste verkopers.
Ik kijk ook altijd op een forum van een pluginbouwer voor wat sfeerimpressies van zo'n bedijf. Zijn er veel bugs, is er veel ondersteuning etc. Maar dan kom je hier op uit, tja, ook niet echt hoopvol: Bom Shanka Machines Forum

Die phaser en die gate plugin lijken me wel interessant, 89EU voor alles in een bundle is ook nog wel te doen. Maar ja ik heb al een berg phasers.
 
Back
Top