Verkoper heeft racksynth alleen in bubbelplastic gewikkeld verzonden, zonder doos -> schade

Je kunt je ook nog afvragen dat als een muziekinstrument een klap heeft gehad die zo hard is dat een metalen rack-oor er door verbuigt, wat er dan binnenin allemaal diezelfde klap te verduren heeft gehad en of je zo'n instrument dan nog wel wilt hebben.
Ik niet iig.
 
Ik heb wel eens een bak met alléén karton er omheen geplakt gekregen. Een 707 of CZ3000 dacht ik. Deed het nog prima maar WTF je schrikt je dood als je het zo ontvangt.
 
Verkoper geeft aan: ik verzend nooit meer iets met de post, alleen maar ellende. Terwijl ik zeg: dit ligt niet aan de post maar aan de wijze van verzenden, wat ik jouw daarom wel aanreken.
Hoe ben je daar nu zo zeker van dat het niet aan de post-dienst ligt ?
De enige reden waarom ik dingen altijd stevig verpak is juist omdat ik de post-dienst helemaal niet vertrouw in deftig omgaan met post. Zelf neem ik steeds foto's van de wijze waarop ik het verpak.
 
Je kunt je ook nog afvragen dat als een muziekinstrument een klap heeft gehad die zo hard is dat een metalen rack-oor er door verbuigt, wat er dan binnenin allemaal diezelfde klap te verduren heeft gehad en of je zo'n instrument dan nog wel wilt hebben.
Ik niet iig.

Als blijkt dat het wel goed werkt, dan toch knarsetandend het accepteren en het gewoon gebruiken, denk ik. Je kunt proberen om verhaal te halen, maar als de verkoper niet thuis geeft dan moet je je afvragen of het de tijd en energie waard is om te proberen er iets aan te doen. Gaat het echt om een substantieel bedrag, in verhouding tot wat een gang naar de rechter kost, dan zijn juridische stappen te overwegen als je denkt dat dit succesvol kan zijn. Dat zou ook nuttig zijn om jurisprudentie op te bouwen voor latere zaken. Maar dan vraag ik me af, laat je dan zoiets ongezien opsturen? Als de verkoper in Nederland (en/of België) woont, dan zou ik proberen het op te halen. Laat je iets opsturen uit het buitenland door een particuliere verkoper, denk dat je van tevoren je goed moet realiseren dat het helemaal fout kan gaat.
 
Aah wat ellendig, heb zelf ook zoiets meegemaakt recentelijk: 2X in 1 week! en duurder dan een TG77..

Van 1 case wil ik geen namen/bedragen/types noemen, maar de verkoper (van SF) schreef in de AD "ik zal het keurig/super verpakken", en toch zaten beide apparaten in 1 doos, met de knoppen tegen elkaar aan zonder veel bescherming ertussen. Ik ga daarom 100% mee met eerdere poster, omschrijf exact hoe je het verpakt wilt hebben.. Assumption is the..

Die 2 apparaten gaan natuurlijk lekker tegen elkaar klapperen en doen, dus veel Pots (stuk of 6) bungelden los en 1 knop was er Clean af ;{

In dit geval betrof het een enigszins welwillend Forum-lid waar mee te praten viel, desalniettemin heeft het me toch geld gekost! In het eerste gesprek ging het al vrij snel in de verdediging, en dan weet je al: Ga ik nu te ver, dan ben ik 'm kwijt en kan je fluiten naar je geld.. heb mij moeten inhouden. Helaas, zeer jammer allemaal, zijn er te weinig eerlijke mensen die ruitelijk toegeven dat ze het gewoon &#@$% verpakt hebben. Wel snel dat geld vangen, en daarna zoek je het maar uit.. ik hoop altijd op enige 'Karma', dat diegene zichzelf eens tegenkomt.

De uitkomst, in deze case, was 50/50 voor de herstelkosten.. 50% teveel vind ik nog steeds. De andere case, was een zelfbouw stereo-LA2A, was perfect opgelost. De originele bouwer was bereid 'm gratis te fixen, moest er alleen een stuk voor rijden om op te halen; zo kan het ook!

Vanaf die week: Alles boven de 100,- haal ik voortaan op, doe het gewoon niet meer.

Voordeel1: Iemand die zulks weigert, vertrouw ik sowieso niet.
Voordeel2: Je ziet nog eens wat van NL, maak er meestal een klein uitje van.
Voordeel3: Je ziet meteen hoe ermee is omgegaan, wat voor omgeving het uit komt.
Voordeel4: Soms hele interessante bezoeken, nieuwe contacten zijn zo opgedaan!
 
Laatst gewijzigd:
Van 1 case wil ik geen namen/bedragen/types noemen

Waarom niet? Ik vind het prima om op SF te namen en shamen. Zorgt er ook voor dat er beter ingepakt gaat worden, omdat je niet wil dat je naam hier door het slijk wordt gehaald. Ja, dan ga je discussie hier krijgen, maar vind ik ook prima. Kun je in ieder geval zelf je mening opmaken en eventueel een black/whitelist aanleggen.
 
Waarom niet? Ik vind het prima om op SF te namen en shamen. Zorgt er ook voor dat er beter ingepakt gaat worden, omdat je niet wil dat je naam hier door het slijk wordt gehaald. Ja, dan ga je discussie hier krijgen, maar vind ik ook prima. Kun je in ieder geval zelf je mening opmaken en eventueel een black/whitelist aanleggen.
Kan me dit voorstellen, maar gezien dit is afgewikkeld zou dat niet heel netjes zijn.. soort 'kwijting', de deal is gedaan. Bovendien was er geen kwade opzet in het spel, of extreem argeloze handelingen, wel een afhandeling met 'weinig zelfreflectie'. Hij had nl. wel heel goed z'n best gedaan, vwb de ene doos waar 2 apparaten inzaten.. had nog nooit zoveel bubbel-schuimpjes gezien, ookal kletterden ze nog tegen elkaar :D

Mocht het niet afgewikkeld zijn, dan had ik het overwogen wel neer te zetten.
 
@Sander02 : Balen, zeg! :( Mooi dat in het andere geval het wel goed werd opgelost.


Waarom niet? Ik vind het prima om op SF te namen en shamen. (...) Ja, dan ga je discussie hier krijgen

Krijg je inderdaad discussies en ik denk dat de moderators daar niet op zitten te wachten. Er kunnen situaties voordoen waarbij er twee kanten aan een verhaal zitten, niemand behalve de betrokkenen weet hoe het echt zit, krijg je welles/nietes-discussies en dat moet je weer bijsturen, etc.
 
@Sander02 : Balen, zeg! :( Mooi dat in het andere geval het wel goed werd opgelost.




Krijg je inderdaad discussies en ik denk dat de moderators daar niet op zitten te wachten. Er kunnen situaties voordoen waarbij er twee kanten aan een verhaal zitten, niemand behalve de betrokkenen weet hoe het echt zit, krijg je welles/nietes-discussies en dat moet je weer bijsturen, etc.
Mee eens, beter nemen we gewoon de common-sense waarschuwingen/tips in acht en voorkomen we in een Social-Credit, Doxxing, etc achtige situatie terecht te komen. Want ook daarbij geldt: Op een dag zit je zelf (terecht/onterecht, bedoelt/onbedoeld) in het beklaagdenbankje :P. En idd, de Mods zullen dat niet OK gaan vinden gok ik
 
Name en shame doe ik niet aan mee. Vroeg of laat prijkt mijn naam n keer ergens omdat iemand whatever en wat levert t op. Ik regel zaken liever persoonlijk en verder zwijgen. Krijg je veel meer respect mee dan name en shame. Ieder maakt wel eens n (verpakkings)fout. Iemand hier op sf heeft vaak mooie spullen te koop en negeert me altijd. Eenvoudig, dan stuur ik geen berichten meer. Shop wel elders. Maar name en shame? Wat levert t op.
 
Name en shame doe ik niet aan mee. Vroeg of laat prijkt mijn naam n keer ergens omdat iemand whatever en wat levert t op. Ik regel zaken liever persoonlijk en verder zwijgen. Krijg je veel meer respect mee dan name en shame. Ieder maakt wel eens n (verpakkings)fout. Iemand hier op sf heeft vaak mooie spullen te koop en negeert me altijd. Eenvoudig, dan stuur ik geen berichten meer. Shop wel elders. Maar name en shame? Wat levert t op.
Het levert een Blacklist op zonder voorwaarde(n) om daar ooit weer vanaf te komen, of een Whitelist waar je niet meer op komt andersom. Overigens, is het tegenwoordig Allow en Block list, black/white mag niet meer hehe :P En, of je nu een Black of een White list opstelt, je creeert inherent altijd de andere mee. Ofwel, maak je een (expliciete) Whitelist, dan heb je automatisch de (impliciete) Blacklist ook gemaakt en vice versa <- omdat je weet wie er wel, of niet opstaat als anonimiteit niet gewaarborgd is (anonimiteit is héél veel op gestoeld, ons stelsel valt of staat ermee). Positief bevorderen, benadeelt dus ook automatisch, hier ontkom je niet aan. Moet je eens zien, waar dit in de praktijk allemaal op van toepassing is! (je kan dus ongemerkt op de Blacklist komen, als er beetje bij beetje een Whitelist wordt opgesteld waar jij niet op staat.. oeps!! genoeg off-topic over B.W.List.. sorry!!)
 
Laatst gewijzigd:
Hoe ben je daar nu zo zeker van dat het niet aan de post-dienst ligt ?
De enige reden waarom ik dingen altijd stevig verpak is juist omdat ik de post-dienst helemaal niet vertrouw in deftig omgaan met post. Zelf neem ik steeds foto's van de wijze waarop ik het verpak.
Je moet er van uitgaan dat de post gooit met de synth die je verzend, als je daar niet vanuit gaat ben je op voorhand nalatig wat mij betreft. Verzenden moet dus bestand zijn tegen hetgeen iedereen weet; de post is niet voorzichtig. Dus in een doos en daarin genoeg dempingsmateriaal en voorkomen dat de boel gaat schuiven is MINIMAAL nodig bij verzending. Alles minder dan dat is gewoon loeidom.
 
Nou, ik had eens een Jupiter-8 gekocht in de tijd dat je ze nog "makkelijk" kon bemachtigen en raad eens, per luchtpost aangekomen in BUBBLEWRAP en daar omheen slechts pakpapier en daar lag die dan op de grond bij de vervoerder......en je raadt het al......nee dus....., helemaal picobello, hoe begrijp ik niet...?? maar hij heeft het overleeft en ja laten we eerlijk zijn, het is wel een Roland JP-8 waar we het over hebben he, build like a tank! :))))
 
hebben wij het hier nu over de Belgische "Bpost" of het Nederlandse¨"Postnl"? of is het bij beide bedrijven even erg? mijn ervaring is dat ik veel positiever ben van de service van "Postnl"
 
Verwant hieraan, benieuwd naar wat hier de 'algemene beschouwingen' over zijn ... :)

Er zijn dan ook nog verkopers die het inpakken (tijd/materiaalkosten/benzine) 'gehonoreerd' willen zien.

Wat mij betreft is dit part of the deal: je rekent verzendkosten, maar niet extra, tenzij het een bijzonder object is waar je speciaal materiaal voor moet regelen
(een houten krat voor een Steinway bijvoorbeeld ;-) ). En als iemand bij de PostNL een standaardverpakking moet kopen want zelf geen doos in huis ook prima.
't Gaat me meer om de goede/slechte vibe dan die paar Euro extra. Maar ik heb wel eens items overgeslagen omdat de verkoper er nog een te maffe tijd-moeite-materiaal-benzine-fee bovenop wilde zetten.

Deze verkoper stelt het wel lekker duidelijk (zie attached pic *D ):


dsk.JPG


Maar zoveel mensen, zoveel meningen, dus 'k was even benieuwd.
 
Laatst gewijzigd:
benieuwd naar wat hier de 'algemene beschouwingen' over zijn ... :)

...

Deze verkoper stelt het wel lekker duidelijk

Ik dien de motie in dat we hier smakelijk om kunnen lachen. :D

Heb zelf meestal dozen op voorraad (de kleinere, soms wat lastig om een geschikte doos te vinden die wat groter is), en dan heb ik daar geen kosten aan. Als je iets verkoopt voor een laag bedrag dan kan ik me voorstellen dat iemand een gekochte doos ook in rekening brengt, kost al gauw een paar euro. Zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben als ik een doosje moest halen. Je kunt het ook gewoon niet noemen en 40 euro vragen, probleem opgelost. ;)
 
Verwant hieraan, benieuwd naar wat hier de 'algemene beschouwingen' over zijn ... :)

Er zijn dan ook nog verkopers die het inpakken (tijd/materiaalkosten/benzine) 'gehonoreerd' willen zien.

Wat mij betreft is dit part of the deal: je rekent verzendkosten, maar niet extra, tenzij het een bijzonder object is waar je speciaal materiaal voor moet regelen
(een houten krat voor een Steinway bijvoorbeeld ;-) ). En als iemand bij de PostNL een standaardverpakking moet kopen want zelf geen doos in huis ook prima.
't Gaat me meer om de goede/slechte vibe dan die paar Euro extra. Maar ik heb wel eens items overgeslagen omdat de verkoper er nog een te maffe tijd-moeite-materiaal-benzine-fee bovenop wilde zetten.

Deze verkoper stelt het wel lekker duidelijk (zie attached pic *D ):


Bekijk bijlage 3815243

Maar zoveel mensen, zoveel meningen, dus 'k was even benieuwd.
Ik vind dat dat wel mag, omdat je gewoon een keuze kan maken

Ik heb ook wel eens iets dat wat duurder was op mp gezet en erbij gezet: de niet zeuren prijs is: x , de prijs om langs te komen is en onderhandelen is y

Maar dat is ook deels omdat ik die lui strontbeu ben die het dan voor 100€ wel willen komen halen
 
Het valt me ook op dat je bij Amsterdammers vaak alleen kunt ophalen. Is dat omdat ze van zichzelf weten dat ze niet kunnen inpakken of zijn ze er gewoon te lui voor?
 
Het valt me ook op dat je bij Amsterdammers vaak alleen kunt ophalen. Is dat omdat ze van zichzelf weten dat ze niet kunnen inpakken of zijn ze er gewoon te lui voor?
Ik denk misschien omdat ze het toch wel in de buurt verkopen
 
Het valt me ook op dat je bij Amsterdammers vaak alleen kunt ophalen. Is dat omdat ze van zichzelf weten dat ze niet kunnen inpakken of zijn ze er gewoon te lui voor?
Ik denk dat ze zo slim zijn om niet zelf met dure apparatuur over straat te gaan daar :D
 
Back
Top