Verkoper heeft racksynth alleen in bubbelplastic gewikkeld verzonden, zonder doos -> schade

Mja, de vervoerder doet die check niet. En als het misgaat zegt de vervoerder dat het heel slecht was verpakt (wat klopt) en de verzekering in zo'n geval niet gaat vergoeden? Ik denk dat dit heel lastig gaat worden in het geval van een particuliere verkoper.

Ja je gaf het ook al aan. In Vlaanderen hebben ze De Ideale Wereld (De Ideale Wereld), dus wie weet checken ze daar wel.... :)
Hier nog even doormodderen met postnl. Maar ik heb gelukkig nog nooit moeten reclameren bij een aangetekend/verzekerd pakket, dus geen idee hoe moeilijk ze doen. Hassle zal het vast & zeker wel zijn.
 
Iets verzenden zonder het in een doos te stoppen is onverantwoord, je neemt dan moedwillig een risico met andermans spullen. Ik vind dat je recht hebt op schadevergoeding. Maar nu de praktische kant: als ie niet betaalt, moet je je verlies nemen. Dit afdwingen kost je meer dan het oplevert.
 
Of de verkoper leest mee in dit draadje en stuurt als "schadevergoeding" een zwarte viltstift op... :frons:

Maar inderdaad, juridisch gezien is dit waarschijnlijk verwijtbaar, de verkoper had redelijkerwijs kunnen weten dat z'n manier van inpakken een grote kans op schade met zich meebrengt. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen.

Wel balen voor @Takegawa , dit wil je niet. :(
 
transporteur, De Post had het pakket al niet had mogen aanvaarden, staan toch ergens een regel waarin vermeld, ieder item moet goed verpakt in doos zijn?
 
Hetzelfde meegemaakt en dat zelfs van een verkoper hier op het forum die veel actief is op de marktplaats. Ook rackoren verborgen en intern één en ander los. Gewoon een rackmodule, van van volgens mij 500-600 euro, heel matig verpakt (los in doos). Je kunt mij niet vertellen dat mensen dat niet doorhebben. Laksheid helaas. Echter niet te verhalen. Gelukkig gaat het bijna altijd goed.
 
transporteur, De Post had het pakket al niet had mogen aanvaarden, staan toch ergens een regel waarin vermeld, ieder item moet goed verpakt in doos zijn?
Nee hoor, je kunt zelfs een zak opsturen (wel vaak gebruikt voor bijv. kleding etc).

Als je het overigens GOED met noppenfolie inpakt, lijkt me een doos niet per se veel verschil te maken. Goed als in minimaal 5-6x goed rondom het bakje wikkelen + goed tapen.

Desalniettemin zou ikzelf dat nooit doen en altijd (extra) goed verpakken incl. doos.

On-topic: heel vervelend en ik hoop dat het goed komt!
 
Ik heb ook wel eens hier op SF door een krotenkoker 2 roland modules zo los in een doos gedonderd opgestuurd gekregen. Gelukkig geen schade, maar ook dat was een oudgediende hier.

Ook leuk, een douanemedewerker die je custom 5U modules van een paar meijers even demonteerd en ook gewoon lekker uit elkaar hangend doorstuur. En daar dan 2 maanden op wachten en allerlei douanekosten betalen voor zoiets :P
 
Her ergste ik al gehad heb was opgestuurd een keyboard in een doorzichtige plastic zak.

helemaal niks aan post heeft over de hele lijn super opgelet

crazy
 
Niet gaan zoeken naar eigen schuld (genre "wist ik veel dat hij..." ); een doos is het absolute minimum, zoiets moet je eigenlijk niet vragen.

Ik heb ook wel eens hier op SF door een krotenkoker 2 roland modules zo los in een doos gedonderd opgestuurd gekregen. Gelukkig geen schade, maar ook dat was een oudgediende hier.
Inderdaad; een doos zonder opvullen, of een opvulling (noppen, kranten) zonder doos, absurd.

Mijn gok is dat de verzender gehaast was, en/of lui en hoopte dat de verzendgoden gunstig gezind waren, "fingers crossed, lukt wel". Zoals al eerder aangegeven; zelfs al heeft de post onverantwoord gehandeld door dit zo aan te nemen, ze weten ook dat de verzender aansprakelijk is (tenzij hij kan bewijzen er zelf alles aan gedaan te hebben om...) - en die verzender maalt er in dit geval ook niet om, want heeft geen motivatie meer (geld).

Wat er overblijft is een slechte ervaring, je wil het verhaal met je nieuwe apparaat niet zo starten. Zeer herkenbaar. Zelfs zonder schade, sta je versteld van de onachtzaamheid. Er niets meer van zien gaat niet lukken, ook al omdat je het zelf altijd ziet. Probeer het te zien als een lidteken. Het plezier van spelen zal de negatieve gevoelens snel doen verdwijnen.
 
Laatst gewijzigd:
Hij wilde verzenden (...) de verkoper lijkt zich te willen verschuilen achter: verzending op eigen risico.

Nog e.e.a. over nagelezen, maar de verkoper kan zich daar niet achter verschuilen. Hier wat Arnoud Engelfriet erover schrijft, als de verkoper zelf aangeeft dat er verzonden gaat worden, dan is hij verantwoordelijk. Tenzij er andere afspraken zijn gemaakt, dat kan ook in de advertentie zelf als er staat 'verzending risico koper', o.i.d.

Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen: verschillende dingen.
 
Hij wilde verzenden

Aanvulling op m'n bovenstaande post, kan ik niet meer wijzigen. Dit is met de aanname dat het initiatief om te verzenden lag bij de verkoper. Was er niks afgesproken, en de koper vraagt "kun je verzenden?", de verkoper zegt vervolgens "ja, dat wil ik wel", dan is het een ander verhaal.
 
Als verkoper je niet tegemoet wilt komen, of het apparaat terug willen nemen, (wat zo te horen wel redelijk zou zijn), zou ik het erbij laten. Sta je in je gelijk? Waarschijnlijk wel. Wat win je ermee? Heel veel negatieve energie. Die tip zou ik zelf ook vaker moeten opvolgen bij zaken waar je eigenlijk weinig vat (meer) op hebt.
 
Rackoren zijn altijd gevaarlijk en verdienen extra aandacht tijdens het verpakken. De verkoper had hier duidelijk niet over nagedacht. Ik verpak altijd zoals ik het zelf zou willen ontvangen. Ik heb het ook al een paar keer gedaan en toen stuurde ik zelf een berichtje op voorhand om de koper veel plezier te wensen bij het uitpakken. Want als ik inpak dan wordt er niet bespaard op foam en karton of piepschuim en dan is uitpakken niet even een klusje van 2 minuten.

Nu had ik de laatste keer toen ik iets verpakt had (met rackoren) wel een heel zure feedback. De verkoper verweet mij dat ik niet verzonden had alvorens de centen op mijn rekening stonden. Heb je met zoeken naar een doos en secuurinpakken meer dan een uur bezig geweest. Krijg je zulke onbeschofte feedback terwijl je die super kwetsbare racksynth (ms2000R) met de grootste zorg van de wereld hebt ingepakt. Sindsdien is het afhalen of niets… . Je moet er toch wel een redelijke lul voor zijn om zo te reageren!
 
Nog e.e.a. over nagelezen, maar de verkoper kan zich daar niet achter verschuilen. Hier wat Arnoud Engelfriet erover schrijft, als de verkoper zelf aangeeft dat er verzonden gaat worden, dan is hij verantwoordelijk. Tenzij er andere afspraken zijn gemaakt, dat kan ook in de advertentie zelf als er staat 'verzending risico koper', o.i.d.

Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen: verschillende dingen.
de vraag is hier dan ok weer; welk risico is bij 'verzenden op risico koper' aangehaald? Het gaat immers om problemen rondom het verzenden die onverwacht zijn wat mij betreft, zoals zoekraken of een niet te voorzien technisch defect door schudden, je kan dit immers niet verhelpen door juist te verpakken. Het gaat hier om niet juist verpakken, hiermee creëert de verzender een onnodig en te verwachten probleem. Het kan niet zo zijn dat 'verzenden op eigen risico' betekent dat de verzender daarmee gevrijwaard is van enige verstandige keuze.
 
Het kan niet zo zijn dat 'verzenden op eigen risico' betekent dat de verzender daarmee gevrijwaard is van enige verstandige keuze.

Ja, dat knaagt bij mij ook. Ook al zou de koper in principe het risico nemen, gaat dit ook op in het geval wanneer de verkoper duidelijk onvoldoende het artikel heeft verpakt? Wat ik al eerder noemde, dat de verkoper redelijkerwijs kon vermoeden dat het ondeugdelijk is en de kans op schade erg groot is. Het voelt erg oneerlijk als inderdaad alle risico bij de koper komt te liggen en duidelijk ondeugdelijk verpakken door de verkoper niet meer ter zake doet. Ik heb even gezocht naar jurisprudentie hierover, maar nog niks kunnen vinden. Als er geen jurisprudentie is, dan zou iemand dit 'ns voor de rechter moeten brengen om duidelijkheid te krijgen. Helaas heb je daar nu niet veel aan, maar voor toekomstige gevallen (wat dit is vast iets wat vaker voorkomt) is dat wenselijk.
 
Koper staat wel in zijn recht afgaande op gegeven info maar gelijk hebben of krijgen zijn 2 verschillende dingen. Een zaak aanspannen voor een synth van een paar honderd euro schiet niet op. Stel dat er door vormfouten of wat dan ook niks uitkomt dan heeft het je een stuk meer gekost. Je kan een aangetekende brief sturen dat je de koop wil ontbinden en binnen x tijd een reactie wil met eventuele juridische consequenties bij uitblijven van bladibla maar als de verkoper daar niets mee doet zou ik je verlies maar nemen. Je kan juridisch loket benaderen maar die zullen waarschijnlijk hetzelfde zeggen.
 
de meeste van mijn spullen zijn zelfbouw of tweedehands
ik stuur tot vervelens toe deze verzendtips naar de verkoper:

Verpak de goederen in een stevige doos (2 lagen karton) met passende afmetingen.
Vul alle lege ruimtes in uw verzenddoos op met karton en bescherm uw zending met bubblewrap of bolletjes piepschuim.
Verpak breekbare voorwerpen apart en duidelijk gescheiden van de rest
Verstevig de hoeken extra.
 
Moh. Ik ontving een 19;inch rack item gerold en een stukje karton. Kromme knoppen. Geld,teruggehad. Ik vraag t altijd als,ik koop : degelijk verpakken, doos in doos. Af en toe is t niet doos in doos, maar vragen helpt alvast
 
Back
Top