PLogue , bit accurate dx7

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.085
Locatie
YOU
Ik plaats dit maar eventjes hier , direct aangekocht en echt waanzinnig goed
Dual layers ( dx1 , dx5 ) , extended waveforms en feedback per operator en plogue kennende waanzinnig oog voor detail en emulatie .

[YOUTUBE]
[YOUTUBE]
[YOUTUBE]
 
Gewoon kopen , is maar 50 euro en klinkt als een dx7 (met wat extras ) , iedereen is er echt laaiend enthousiast over (inclusief mijzelf )
Dit is van plogue remember , die gast is maniakaal bezig met het emulere van old chips etc...
Is echt een topper
 
echtt vet, kan iig weinig verschil met de DX7 horen.

De DX7 iets meer hoog en de envelope attack een haar anders. Mieren geneuk dus.
Ik ben mijn Mobo aan het upgraden maar dees staat op de wishlist.

 
Fijne manual ook. Ga ik eindelijk eens Yamaha FMn begrijpen.
Grappig genoeg is hij ook korter dan die van Yamaha zelf, waarin staat dat FM te moeilijk is om uit te leggen en je gewoon een beetje met een preset moet gaan rommelen.
 
Komt ie met een serial code voor integratie in Native instruments ( add serial) ?
 
Ben al een tijdje bezig met deze plug-in, voornamelijk de vele gratis patches van het internet aan het inladen. Het valt mij op, dat i.t.t. Dexed, deze patches echt goed klinken op de OPS7. Zou best eens een close emulatie kunnen zijn deze plug-in. Mooi effecten ook. Ben erg tevreden :)
 
ik ben minder enthousiast over het geluid.
heb de demo geprobeerd maar vind het hoog niet te harden.
 
ik ben minder enthousiast over het geluid.
heb de demo geprobeerd maar vind het hoog niet te harden.
Dan ben je een uitzondering
Heb je een originele dx7 ?
 
Nee een DX11 maar ken de DX7, maar goed de alliasing en distortion heeft weining met de DX7 te maken.
Het is wel goed hoe de OPS7 de DX7 patches vertaald.
Ik wilde hem kopen maar het hoog is werkelijk afgrijselijk.
Helemaal grappig was de noise die eruit komt als ik hem stand alone gebruikte.
Daar ben ik erg kritisch op. Prima als jij het juist mooi vind.

Ik vind het erg jammer want het is een interessante plugin.
FM8 en Arturia DX7 hebben die issue niet.
Niets mis met aliasing en distortion das de charme van de DX11, DX7.. maar deze emulatie laat mijn oren bloeden
Ben ik de enige? geloof daar niets van :)
 
Nee een DX11 maar ken de DX7, maar goed de alliasing en distortion heeft weining met de DX7 te maken.
Het is wel goed hoe de OPS7 de DX7 patches vertaald.
Ik wilde hem kopen maar het hoog is werkelijk afgrijselijk.
Helemaal grappig was de noise die eruit komt als ik hem stand alone gebruikte.
Daar ben ik erg kritisch op. Prima als jij het juist mooi vind.

Ik vind het erg jammer want het is een interessante plugin.
FM8 en Arturia DX7 hebben die issue niet.
Niets mis met aliasing en distortion das de charme van de DX11, DX7.. maar deze emulatie laat mijn oren bloeden
Ben ik de enige? geloof daar niets van :)
Fout , de aiasing is mede dankzij de lage resolutie van de lookuptables ( een lookuptable bevat een quarter van een sine wave ) , echtt merkbaar wanneer je heel lage noten speelt .
Mijn tg77 heeft dit ook ,en aangezien de plogue ops 7 een bit accurate mulation ( inclusief de lookuptables ) is het dus vrij logisch dat je dit hoort .
Als de arturia een perfecte sinewave weergeeft ( zonder higher harmonics ) dan wil dit zeggen dat ze de lookuptables niet hebben geemuleerd ( wat niet wil zeggen dat he geen goede vst is )
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    21,5 KB · Bekeken: 133
ik weet dit. je begrijpt mijn comment verkeerd.
De aliasing distortion van de Plogue heeft weinig van doen met de aliasing distortion van een DX/TX7.
Het is veel agressiever en niet te harden bij de Plogue, bij de DX7 is het veel aangenamer.
 
ik weet dit. je begrijpt mijn comment verkeerd.
De aliasing distortion van de Plogue heeft weinig van doen met de aliasing distortion van een DX/TX7.
Het is veel agressiever en niet te harden bij de Plogue, bij de DX7 is het veel aangenamer.
Gebruik je misschien een 96/192khz geluidskaart?
 
Back
Top