Waldorf M, Wavetable Synthesizer

waldorf-teaser-synthesizer-microwave.jpg


Als je een rode knop op een marineblauwe oppervlakte ziet, denk je natuurlijk meteen aan de datacontroller van de Microwave of Microwave II. Maar lijkt het bij nader inzien niet meer op een knop? En waar is de ergonomische inkeping voor de vingertop? Even afwachten dus, wie we als oude vriend mogen verwelkomen.

bron: https://twitter.com/waldorfgmbh?lang=en

Update 14 september​

door: @theemagician

M_Banner.jpg


Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots. Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF (SSI 2144 Improved Ladder Type) met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO.

De M is 8-stemmig polyfoon en gaat 1799 euro kosten.



bron:
 
Laatst gewijzigd:
Oh ik houd wel van mn pads met het filter licht modulerend en tegen zelf oscillatie aan... heerlijk (geen laag ook nodig dan ;) )
Meneer Jeffie Mills houdt daar ook wel van trouwens :)
ik probeer altijd als mills te zijn maar krijg t nooit verder dan een loop... dan denk ik. hoe doet hij dat toch...:D
 
ow die gast van de DWDD!!! die een 909 schots en scheef door een wonderschoon orkest heen ramde en een heuse train wreck creëerde ?:duivels:
 
ik hoop alleen nog een keer op een soort memory expansion voor de microwave. dat gehannes met die memory cards is gewoon kut maar goed..
Deze beste man maakt oa multi sRAM cartridges voor vele synths, ook voor de MW (heb er geen aandelen in, maar gebruik ze met plezier)


1657696741691.png
 
top ik heb die Kawai k3 cartridge van hem gekocht.. nooit geweten dat hij ook de MW deed!! THANKSS!!!
 
top ik heb die Kawai k3 cartridge van hem gekocht.. nooit geweten dat hij ook de MW deed!! THANKSS!!!
Format van MW1 is van de Mitsubishi Bee card die ook voor Korg M1, M3R gebruikt wordt; Korg MCR-04 Mega 4-bank RAM Ram zou ook moeten werken in MWI, maar wordt niet vaak aangeboden
 
ik heb zo'n m1 card. moet zo'n gare batterij in die zelden tot nooit goed contact maakt. irritant. blij dat er een betere oplossing voor is.
 
Hoe bevalt de M hier ?
Wie heeft er hier nog meer ervaring mee opgedaan de laatste maanden?
 
Ik zie dat de M nu nog maar 1575 (1496 met korting) kost. Dat is dus een mooie prijs voor die upgrade.
 
Hoe bevalt de M hier ?
Wie heeft er hier nog meer ervaring mee opgedaan de laatste maanden?
Hij bevalt goed. Zo goed dat ik mijn PPG Wave 2.3 niet mis. Ik heb een M overgenomen van een forumlid. De uitbreiding is duur maar ik ga die wel aanschaffen want 8 stemmen is krap bij multitimbraal gebruik. .
 
Als je al een 8 Voice hebt en je wilt hem uitbreiden, dan kost het je 699 euro om hem uit te breiden met een extra board.

Geinig dat er bij staat dat de kaart v0.6 is. Alsof ie nog in beta stage is. ¯\_(ツ)_/¯
 
Intussen vind je al M's voor 1000€. Ik twijfel nu tssn aankoop van een M en MW1 (die ik overigens in de 90's ook al had maar toen ook verkocht)
Dus: M of MW1 Rev1 ???
 
M! Meer mogelijkheden (bijvoorbeeld aparte WT per osc, maar vergeet ook de recente updates niet: transitions, XT filters in modern mode, etc.), betere interface, moderne hardware met minder kans op failure. Ik ben er zeer blij mee, al vind ik de UI wel wat sluggish, is het nog een beetje rough allemaal en mis ik de mod matrix van de XT. Het is overigens ook echt een GROTE bak!
 
Als ik zo die twee filmpjes hoor dan heeft de microwave iets mooi en organisch dat de M mist.
Maar dan heb ik eerder de M gehoord en vond die ook wel fijn.
Zelf heb ik voor de Quantum gekozen.
Wavetables zijn een beetje bijzaak voor me.
Hoewel je de Quantum ook echt de wavetables vies en rauw kan maken.
Bij default heeft de Quantum geen karakter.
Dat is aan de sounddesigner :-)
 
Wavetables zijn ook niet echt mijn ding, ik word niet warm of koud van de sounds die ik tot dusver uit de M heb horen komen.
 
Als ik zo die twee filmpjes hoor dan heeft de microwave iets mooi en organisch dat de M mist.
Maar dan heb ik eerder de M gehoord en vond die ook wel fijn.
Op die microwave demo staat wel een boel reverb toch?

Ik vind de M erg fijn klinken. Best wel veel artiesten die PPG/Wave ooit gebruikt hebben, verschoot ik wel van . Is een super aanvulling op analoge synths IMO ... Qua bediening alleen al zou ik gewoon voor de M gaan.
 
Back
Top