Wie zijn "G & G Music" die "The Greatest Synthesizer Hits" uitbrachten? (uit Heeswijk-Dinther)

Een snelle zoekactie op Google laat zien dat een producer van deze 'G&G Music' Willem Geerlings heet. Wat een deel van de naam waarschijnlijk al kan verklaren. Op het adres van deze G&G Music is kennelijk nog een bedrijf gevestigd met de naam van Geerlings.

Bij de titel van de CD moest ik eerst denken aan die serie van Ed Starink, maar dit is blijkbaar iets anders.
 
Dus vermoedelijk zijn/waren 'G&G Music' Willem en Roger die een familierelatie hebben (broers, vader/zoon, neven, etc)? Waag er 'ns een telefoontje of mailtje aan als je het precies wil weten. :)
 
De CD is een prachtig voorbeeld van "snake oil".. een nep product. De 15 tracks op de CD hebben slechts oppervlakkig iets met synthesizers te maken, laat staan dat ze "greatest synthesizer hits" zijn.

Nog erger is dat de tracks geen originelen zijn. Een aantal tracks klinken bijna zo fake dat ze op goedkoop nagemaakte MIDI clones lijken.. echt, het lef dat die "uitgever" heeft om zo iets op de markt te brengen.. hoed af.

Zou heel graag weten hoe mr. Geerlinckx dit juridisch klaargespeeld heeft, indien zijn CD alsnog 100% legaal zou zijn.
 
Ik kom oa bij Frank Ferarri uit.. :D Ik denk dat dat dit label wel het best omschrijft.. snel een veel uitbrengen..

 
Ja, die kwam ik ook al tegen. Daar kunnen we even van genieten:



:D

In de beschrijving van de video staat dat Willem Geerlings ook hier de producer was.


Video staat op naam van Disky.. dat zat hier in Hoorn. Ik heb er nooit een baantje gehad maar die brachten heel veel CD's uit ook en kon je als inpakker werken.
Ze deden veel verzamelaars.. en voornamelijk voor cheap. De CD werd dan opzettelijk beschadigd en konden daardoor goedkoper verkocht worden.. weet niet of dit een truc was om de rechten te ontduiken maar er zat in die CD's altijd een 'zaagsnede'.. opzettelijk beschadigd dus.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Frank Ferrari?
Hij is wel duidelijk over z'n doel in z'n leven in ieder geval. :D
Zo'n naam geeft me associaties aan Frank Farian maar dan in Nederlandse stijl, zeg maar een soort Pierre Kartner met hier en daar synthesizers.
Misschien krijgen we van z'n label nog een keer de Stars on 45 with synthesizers (keep on burning in your mind)?
Sorry als ik iets teveel grappen maak maar bij iemand met zo'n naam en deze muziek krijg ik de neiging om het niet helemaal serieus te nemen.
Hij komt wel over als een handige zakenman in ieder geval.
 
Misschien nét off-topic maar ik wil iedereen er even aan herinneren dat Ed Starink / Star Inc. van de Synthesizer Greatest albums een nederlandse synth-held is. We kennen allemaal zijn uitstekende cover-versies maar ook zijn eigen tracks (vaak staan er 1 a 2 op per compilatie) mogen er zijn. Ik denk dat het tijd wordt voor een herwaardering voor de beste man.
 
Video staat op naam van Disky.. dat zat hier in Hoorn. Ik heb er nooit een baantje gehad maar die brachten heel veel CD's uit ook en kon je als inpakker werken.
Ze deden veel verzamelaars.. en voornamelijk voor cheap. De CD werd dan opzettelijk beschadigd en konden daardoor goedkoper verkocht worden.. weet niet of dit een truc was om de rechten te ontduiken maar er zat in die CD's altijd een 'zaagsnede'.. opzettelijk beschadigd dus.. :D
Ha ha. Dat van die opzettelijke beschadigingen ken ik van de 'Fame' LP's uit de jaren '80 bij de V&D. Dan konden ze als zogenaamd tweedehands worden verkocht. Ik denk dat je dan minder guldens mocht vragen voor die albums. Zal wel net als met boeken zijn: je moet een minimum prijs vragen voor "creatieve" producten.
 
Ha ha. Dat van die opzettelijke beschadigingen ken ik van de 'Fame' LP's uit de jaren '80 bij de V&D. Dan konden ze als zogenaamd tweedehands worden verkocht. Ik denk dat je dan minder guldens mocht vragen voor die albums. Zal wel net als met boeken zijn: je moet een minimum prijs vragen voor "creatieve" producten.
LOL, Herkenbaar.
Ik heb een blauwe maandag in een winkel gewerkt waar o.a. witgoed wordt verkocht. Dat mocht niet onder de adviesprijs... TENZIJ je er even met je sleutel een kras in maakte, ergens waar je het toch niet zag. Maar dan kon het als "licht beschadigd aangeboden worden 😁
 
Back
Top