welke midi interface zou ik nemen

dannyvanomdehoek

Nieuwkomer
Lid sinds
2 april 2021
Berichten
11
Locatie
brussel
dames, heren
ik ben van plan om een midi interface te kopen maar ik betwijfel de welke, hoor veel goede dingen over motu maar de de ESI m8u eX spreekt me ook wel aan
ik heb een mac laptop van 2015 met de huidige apple software
wat raden jullie me aan?
 
ik gebruik geen usb naar midi interfaces, maar indien interesse heb ik hier een AMT8 in de aanbieding incl handleiding. Die draait onder osx maar de versie moet je zelf even checken. Ik heb namelijk geen nieuw OS dus kan 't niet testen voor je. Als je interesse hebt doe je maar een pm.
Ik had vroeger de motu express 128, is al jaren verkocht.
 
Ik heb nog een "Opcode studio 3" liggen voor Mac, die ondertussen al wel vintage is (1983) maar wel in goede staat.
 
Ik heb de ESI m4u ex. Class compliant dus geen drivers nodig. Geen klachten tot nu toe.

Ik wilde voor de m8 gaan maar omdat hij zelf detecteerd of een aangesloten apparaat MIDI stuurt en dus of de poort een MIDI in of out moet zijn kon ik met de 4 af. Echt routen ( op de hardware presets na) doet hij niet op het apparaat zelf. Dat moet je dan in de daw via tracks regelen. Das misschien een minpunt (doch niet voor mij).
 
Dat wordt moelijk aangezien je zelf geen enkele vereisten of wensen opgeeft.
- Hoeveel MIDI inputs en outputs heb je nodig
- Wil je ook MIDI data kunnen aanpassen/samenvoegen
- ...
ik wil gewoon vooral midi kunnen opnemen en het vanuit mn daw kunnen aanpassen, niet al te moeilijk
ook wat midi van synth a naar B kunnen sturen
ik denk dat ik met 8 ins en outs wel toekom
 
Ik zou dan idd voor de ESI M8U eX gaan. Alle poorten zowel in als out. en kan ook USB midi host spelen. Zeer flexibel ding.
 
Ik heb hier een M8U XL, de voorloper van de EX, die mag weg voor 100 euro, mocht je interesse hebben. Zier er nog zeer goed uit.
 
Hola,

Als je niet teveel toestellen hebt,kan je ook een of jouw audio interface de midi gebruiken.
En midi doorlussen en dan nummers geven.

Groeten van andreos,
 
Ik zou sowieso gaan voor een interface met een USB host port functie (met volledige routing mogelijkheden). Aangezien zo'n beetje alle (nieuwe) gear nu een usb class compliant poort heeft. Scheelt kabeltjes en in sommige gevallen zelfs een adapter.
 
Ik gebruik de motu midi xt express
Zeer tevreden van!
Ondertussen is er daarvoor ook een driver vr big sur
Heb vr de xt gekozen omdat deze ook standalone te bebruiken is
Er zitten daarvoor pressets op die te selecteren zijn van vr op het toestel
En je kan ook 8 user presets creeren met behulp van hun app clockworks op een computer
 
Back
Top