Maschine mk3 controller: moet je de hardware registeren of enkel software registeren?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Hi.. ik wil een Maschine Mikro mk3 gaan bestellen en die komt natuurlijk met z'n eigen software waarvoor je een account moet aanmaken...

Nu heb ik een tijd een mk1 gebruikt met v2 software en heb nog een laptop met die software daarop. Om die Mikro te proberen zou ik hem aan die laptop kunnen hangen om te testen. Zo kan ik die software in de doos laten en hem zo netjes retourneren als ik wil.

Werkt dit? Of is de mijn controller gelinkt aan mijn software serial als een soort dongle? Bij de mk1 was geloof ik geen hardware serial namelijk...
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet nog wel dat er soms updates zijn voor de hardware
 
Hi.. ik wil een Maschine Mikro mk3 gaan bestellen en die komt natuurlijk met z'n eigen software waarvoor je een account moet aanmaken...

Nu heb ik een tijd een mk1 gebruikt met v2 software en heb nog een laptop met die software daarop. Om die Mikro te proberen zou ik hem aan die laptop kunnen hangen om te testen. Zo kan ik die software in de doos laten en hem zo netjes retourneren als ik wil.

Werkt dit? Of is de mijn controller gelinkt aan mijn software serial als een soort dongle? Bij de mk1 was geloof ik geen hardware serial namelijk...
Dit werkt gewoon.
 
Okay top. Dan ga ik hem bestellen. Ik ben wel benieuwd of die Mikro voldoende is.. op de mk1 vond ik de schermen vrij nutteloos namelijk..
 
ik heb de mk3 en idd die schermen boeien weinig. Ik kijk altijd naar de mac.
 
ik heb de mk3 en idd die schermen boeien weinig. Ik kijk altijd naar de mac.

Ja dat dacht ik al. Het is wel eye candy hoor, ziet er vet uit... maar ze maken er erg slecht gebruik van. Die ingebouwde audio interface en de 8 rotaries zijn dan wel weer erg handig, op die Mikro zit er maar 1.
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik machine als sequencer, doe niks met vst's en de geluiden of de audio interface. Ben dan vast ook wel n uitzondering. Maar die schermpjes, ik kan er niks op "zien" - vertik 't ook om te leren. lekker groot 27 inch scherm, done :)
Enige voordeel tov de mkI zijn kleurtjes voor de aparte tracks eigenlijk. De persoon die mijn mkI kocht incl softw deed n dikke zaak (of ie 't gebruikt is ander paar mouwen)
Ik gebruik die draaiknoppen enkel om te zoomen denk ik. Mocht ik terug gaan samplen mss nog wat meer.
Ben te dom om die directory enz te begrijpen, is een grote stal geweest en nu staat er zelfs niks meer in ondanks wat ik ooit kocht, kan me er ook totaal niet tot motiveren 't uit te pluizen. Zou eigenlijk 99% vd vsts enz gewoon moeten verkopen nu 't nog iets waard is :D
 
Ook ik kijk vooral naar m'n grote monitor, maar die schermpjes vind ik echt wel handig om direct te kunnen zien welke parameter aan welke knop is toegewezen. En vervolgens bij het draaien van de knoppen kijk ik vooral naar de schermpjes die de bijbehorende waarden weergeven. Ik heb naast m'n Maschine Mk2 en KK S25 ook een Jam zonder enige visuele feedback en daarbij is het toch iedere keer weer even goed kijken welke smart strip ik moet hebben. En wanneer ik de smart strip bedien, kijk ik weer op naar m'n monitor om daar de bijbehorende waarde te kunnen zien. Ik zou maar al te graag boven of onder iedere smart strip een OLED display zoals die van de KK S25 willen.
 
Overigens heb ik een tijdje de Mk2 Mikro uitgeprobeerd en dat werkt op zich prima als je alleen op je monitor wilt kijken. Klik met de muis de parameter aan die je wilt aanpassen en de enkele knop van de Mikro is meteen toegewezen.
 
Overigens heb ik een tijdje de Mk2 Mikro uitgeprobeerd en dat werkt op zich prima als je alleen op je monitor wil kijken. Klik met de muis de parameter aan die je wilt aanpassen en de enkele knop van de Mikro is meteen toegewezen.

ah da's handig! hopelijk werkt dat nog zo met die Mikro mk3...
 
Zou eigenlijk 99% vd vsts enz gewoon moeten verkopen nu 't nog iets waard is :D

Gewoon houden... over een aantal jaar wil iedereen die oude VST sound... dan kan je lekker ca$hen! ;)
 
Ze geven tegenwoordig de vsts gratis die ik betaalde. Dus dat gaat niet gebeuren.
 
Het grootste probleem van de mk1 vind ik het gebrek aan kleuren pads voor de rest vind ik het een geweldige controller voor ableton De maschine software gebruik ik al tijden niet meer, iedere keer als ik het weer open en dan de miljoen updates binnen krijg met alle nieuwe opties. Denk ik meestal. Ow dit kan ik in live allang of sneller of makkelijker. Simpel weg omdat ik live van voor tot achter van binnen tot buiten ken. Zelfs m’n mpc heeft er aan moeten geloven.
 
Het grootste probleem van de mk1 vind ik het gebrek aan kleuren pads

Ik heb juist totaal geen behoefte aan al die verschillende kleuren, al snap ik wel dat het van toegevoegde waarde kan zijn. In de Maschine preferences heb ik alles op één en dezelfde kleur gezet. De enige reden dat ik m'n Mk1 door een Mk2 vervangen heb, is dat de encoders vervelend begonnen te doen. En dat is ook één van de redenen dat ik de Mk2 Mikro uitgeprobeerd heb. Ik heb namelijk nog nooit gelezen dat die ene knop kuren had.
 
Van de mk1 vond ik de tempo encoder irritant.. ff ertegenaan stoten en je tempo veranderd. Vanaf de mk2 hebben ze dat aangepakt met een tempo selectieknop. Er waren nog een aantal andere punten waardoor ik van Maschine afstapte. Maar goed, nu probeer ik het weer met de Mikro mk3.

Maschine en Push zijn toffe controllers en het idee is dat je zonder je laptop aan te raken kan werken. Net alsof je een standalone MPC hebt. Maar mijn inziens is het grote probleem dat je bij beide toch nog je computer moet bedienen. Je wil bv dingen namen geven, scenes, clips, tracks. projecten opslaan, renamen.. En dat kunnen ze beide niet...
Zou geen probleem moeten zijn toch, op een MPC kan je ook gewoon namen invoeren. Als ze dat zounden fixen dan kan je idd totaal op de controller werken en dan heb je pas echt wat aan de schermen van Push en Maschine mk3.
 
Laatst gewijzigd:
Dat was de reden dat ik de mk1 kocht.. ik wilde werken als hardware: laptop uit zicht, onder de tafel.. Enkel Maschine op tafel en zonder afleiding lekker beats maken. Maar dat gaat dus niet.... Events selecteren, verplaatsen, dingen namen geven.. Dit lukt gewoon niet goed. Je kan bv niet zien waar je noten naar toe kopieert aangezien Maschine je note plaatst op 1:3:1 ipv op 1:3:046 zoals op een MPC.

Dus dat alles frustreerde me enorm en deed hem weg. Nu jaren later accepteer ik het maar. Ik zie dat het niet anders kan en er is niks beters op de markt gekomen.
 
Laatst gewijzigd:
Events selecteren en verplaatsen kan in de Maschine 2 software wel, maar voor tekst invoeren heb je inderdaad een toetsenbord nodig.

Edit: Je hebt je reply aangepast. Inderdaad geeft Maschine de positie niet preciezer aan, zelfs niet als je de grid verfijnt.
 
ja selecteren kan idd wel.. maar het is onhandig.. Op een MPC heb je een event-list.. Je kan dan events selecten en copy-pasten op een exacte positie.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik begrijp je punt. Zonder monitor zijn sommige dingen inderdaad onhandig. Maar of het werken met events ook makkelijk gaat mbv de Mikro, dat durf ik niet te zeggen. Misschien dat je daar nu juist meer je muis bij moet gebruiken.
 
Back
Top