Maschine mk3 controller: moet je de hardware registeren of enkel software registeren?

ja laptop bedienen zal ik idd nog wat meer moeten doen.. Maar snel wat dingen inspelen, schetsjes maken kan via de controller...
 
Ik ben wat dat betreft toch wel erg veranderd wbt m’n mening over een computer. Ik heb m’n mpc weggedaan omdat ik de combinatie maschine controller en live beter vind werken. Juist omdat je met je computer juist die “administratieve taken” zoals namen geven clips verplaatsen en aanpassen, makkelijker en wmb ook beter kan doen. Toen heb ik overbridge ontdekt en dat is vóór mij helemaal geweldig, je maakt wat je wil op de digitakt en live slaat het meteen op in je live set, het zelfde geld vóór die app van moog. Super handig. Bij mijn workflow gaat het zo, het inspelen gebeurt op het apparaat en en de managen van alles op de achtergrond in de live set. Dus zo gebruik van iedere apparaat waar die goed in is.
 
ja selecteren kan idd wel.. maar het is onhandig.. Op een MPC heb je een event-list.. Je kan dan events selecten en copy-pasten op een exacte positie.
Ik kan me herinneren dat maschine ook die optie heeft…
 
probeer maar.. Selecteer een note en copy-paste hem op 1:2:023. Kan niet.

Maar alle aparaten hebben wel een irritante beperking..
 
Ik bedoelde meer de event list functie hoe die werkt heb ik verder geen idee van, nooit gebruikt, wel eens naar gekeken op de mpc, deed me aan en tracker denken, voor de rest ver vandaan gebleven. Misschien heb je hier wat aan.

 
Misschien heb je hier wat aan.

Events editten is heel basic op de Mikro MK3. Ze willen bewust verschil creeeren met de grote versie, ik denk dat het de workflow ten goed komt. Wil je meer qua editten op de controller (note length, sample start/end, loop, slice etc.) dan moet je de grote MK3 kopen... Dat vind ik wel logisch, in dit geval: less is more..
 
Het grootste probleem van de mk1 vind ik het gebrek aan kleuren pads voor de rest vind ik het een geweldige controller voor ableton De maschine software gebruik ik al tijden niet meer, iedere keer als ik het weer open en dan de miljoen updates binnen krijg met alle nieuwe opties. Denk ik meestal. Ow dit kan ik in live allang of sneller of makkelijker. Simpel weg omdat ik live van voor tot achter van binnen tot buiten ken. Zelfs m’n mpc heeft er aan moeten geloven.
Ik gebruikte mk1 ook voor dat de push uit was gekomen.
En ben daarna overgestapt naar de push 2!
Dat is een van mij beste aankopen echt een gouden combinatie push 2 en Ableton live!
 
Zeker, mooi ding die Push 2...
 
Back
Top