Studio Electronics brengt de SE-3X uit

De nieuwe synth van Studio Electronics is een vervolmaking van hun SE minimoog "clone" lijn.

De SE-3x heeft 3 oscillators een Moog, Arp 2600, Juno/Jupiter en een Oberheim filter ! is Parafoon en heeft 2 fuzz modes (70s & 90s).

De prijs is $2199 Dollar.



Lees meer:

Product pagina:

1622916049417.png
INFO bij SE op de site : SE-3X
 
Eigenlijk vind ik dit de meest ondergewaardeerde synth die er is... Ik verzamel ruim 13 jaar synths en heb de meeste usual suspects wel gehad en uitgeprobeerd. In praktijk voor m'n producties grijp ik toch steeds naar se-1x (nova).

Ik maak trouwens urban muziekstijlen (alle soorten hiphop en r&b, hedendaags en oldschool)
 
Toch ff m'n enthousiasme delen hoor, man man man wat klinkt ie goed! Niet in woorden uit te drukken hoe blij ik hiermee ben!!

De nieuwe filters klinken te gek, en met de paraphonic mode kan ik nu akkoorden spelen. Opent een hele nieuwe wereld opeens kan ik zweverige pads akkoorden maken met een roland of arp filter! De sound is ongekend goed van dit beest!

20211108_172909.jpg
 
Leuk man, de SE-1X was al een bijzondere synth. Deze doet er nog een schepje bovenop.

Oscillators klinken hetzelfde als in de SE-1X denk ik?

Een van de grootste nadelen van de 1X was toch wel het gebrek aan volumeknoppen op het front panel. Gelukkig nu beschikbaar als Shift-functie.

Naast dat ze geweldige producten maken, spreekt het hele bedrijf me wel aan. Ze hebben een voorliefde voor alles wat vintage synths bijzonder maakt, maar ook genoeg eigen ideeën om verder te gaan dan "klonen". Ook de marketingteksten zijn altijd grappig, bijvoorbeeld "The 'X never quite rode off into the sunset. Now, it's blazing back with software sweetening and sweeping hardware refinements — innovations worthy of 30 years of rack time… and your time." :D

Ik moet zeggen dat er zoveel goede synths verkrijgbaar zijn op 't moment dat ik voor mezelf de prijs niet kan rechtvaardigen, maar dat doet niks af aan de synth zelf natuurlijk.
 
Leuk man, de SE-1X was al een bijzondere synth. Deze doet er nog een schepje bovenop.

Oscillators klinken hetzelfde als in de SE-1X denk ik?

Een van de grootste nadelen van de 1X was toch wel het gebrek aan volumeknoppen op het front panel. Gelukkig nu beschikbaar als Shift-functie.

Naast dat ze geweldige producten maken, spreekt het hele bedrijf me wel aan. Ze hebben een voorliefde voor alles wat vintage synths bijzonder maakt, maar ook genoeg eigen ideeën om verder te gaan dan "klonen". Ook de marketingteksten zijn altijd grappig, bijvoorbeeld "The 'X never quite rode off into the sunset. Now, it's blazing back with software sweetening and sweeping hardware refinements — innovations worthy of 30 years of rack time… and your time." :D

Ik moet zeggen dat er zoveel goede synths verkrijgbaar zijn op 't moment dat ik voor mezelf de prijs niet kan rechtvaardigen, maar dat doet niks af aan de synth zelf natuurlijk.
Ik ben het wel met je eens. De oscillators klinken hetzelfde maar ik vermoed dat de opamps verbeterd zijn. Het klinkt gewoon net ff wat helderder.

Ze zijn inderdaad prijzig, maar je krijgt een sound ervoor terug die zijn gelijke niet kent (naar mijn mening). Heb ook een midimini met model D boards, en hoe geweldig die ook klinkt, voor baselines grijp ik steeds naar de se-1x. Het heeft zo'n strakke diepe bottom end, die ik alleen in de voyager heb teruggezien, en zelfs die vond ik niet zo goed als de se-1x (voor basses).
 
2478,64 voor de se-3x + custom face plate + shipment. (inmiddels zijn de prijzen gestegen zie ik, maar ivm de custom face plate moest ik lang wachten)

Voor de invoer btw waren ze zo vriendelijk om de waarde op 1100 euro te zetten, dus dat was nog eens iets van 200 euro.

Al met al een erg dure investering, maar nogmaals het is de centerpiece in mijn studio, verreweg m'n meest gebruikte synth. Ik kan niet zonder!
 
Ik heb 2050 dollar betaald voor de se-3x. Ik zie op thomann nu dat hij 2666 euro kost...

Wellicht heb ik m wat goedkoper omdat ik al een lange tijd goed contact met ze heb, en ik deze al besteld had vóór dat hij officieel aangekondigd was..
 
Back
Top