Once upon a time

Synthopius

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2021
Berichten
93
Locatie
Nederland
Hallo,

"Once upon a time" is wel heel toepasselijk voor mij.
In een (heel) ver verleden veel gespeeld als muzikant met voornamelijk echte keyboards/synthesizers, samplers etc toen er nagenoeg geen echte DAW's bestonden muv Cubase op een Atari (wat trouwens heel goed ging).
Door drukte en andere interesses niets meer mee gedaan tot onlangs mijn keyboard, die voornamelijk door de kinderen wordt gebruikt, kapot ging.

Aangestoken door m'n vader die onlangs ook weer is gaan spelen heb ik de knoop doorgehakt en in m'n woonkamer een (zeer) kleine studio aan het bouwen.
Er staat nu dus een Novation Impulse 61 aangesloten op een Lenovo P50 Xeon laptop met Prosonus Eris E3.5 actieve speakers die middels een Steinberg UR12 op de laptop is aangesloten (daar heb ik in een aparte tread nog wel ff een vraagje over).
Een leuk setje om met minimale instrumenten toch weer wat leuks te kunnen doen.
 
Niet te vaak op 't forum komen hoor want voor je het weet heb je meer ruimte nodig. ;)
Welkom in ieder geval!
Haha ja. Nou zoals vroeger waar je letterlijk als Keith Emerson ingesloten zat tussen de synths zal het nooit meer worden hoor ;)
Wel een mooie vooruitgang nu alles via de pc kan. Een controller met wat faders om bv je Hammond te bedienen etc, wordt allemaal wel gemakkelijker gemaakt dan vroeger.
Tja ik kom nog uit dit tijdperk ... kuch

y4m6oP_W6nHWQpKDiZgKV8kGdXk0z5dghMDUxxM_kyfmTMHtNLTjKaDlN9VhgZO3-vaqTRxpVEMIujfCjWEFoNY_ka41dPeESf9aWQ4Isy84RwtDzAHXATaNhTHsK5podHVk_CzYwmaOkWrUyL4J-p74s79BX6zvWwwRZP8iumFPVkByuvpY_ZW5rW0iRXAXwtv


En ja die linkse bak is een hd van 20Mb :D
Dat was ook een beetje mijn insteek. Ik wil geen fysieke instrumenten meer.
Te vaak meegemaakt dat wanneer je switched of er iets kapot gaat dat je dan al je geluiden kwijt bent.
Nu alles op de hd staat blijft het gewoon altijd bewaard.

Nu in alle rust eerst maar eens kijken welke daw programma ik wil gaan gebruiken, daar ben ik nog niet over uit.
Voor zover ik er nu tegenaan kijk is Cubase een logische stap, wordt altijd goed ondersteunt, maar Bitwig die ik als demo nu heb draaien is ook wel heel erg vet.
Mooi overzichterlijk al heb ik het gevoel dat deze zich meer doelt op een jonger publiek die meer met 'sounds' bezig is dan met echt (in)spelen.
 
Back
Top