retro midi home studio

Idd, die zit bij de multi media tools,, ik zie die ook niet staan bij albert faust
Dat was toch standard bij de officiele Bars & Pipes v2.5b dacht 'k ??
 
Sample phone zit bij de officele Bars&Pipes2.5\TOOLS\TOOLS.LZH

Bars&Pipes2.5b is de laatste officiele versie voor zover ik weet,
daarna zijn er versie van alfred faust gekomen, maar die zijn niet begonnen vanaf v2.5b, die zijn begonnen van een oudere source, waardoor ik zelf altijd 2.5b gebruikte
 
Welkom een Atari ST en een Kawai was een combi deal indertijd. Een Akai sampler erbij en wat effecten en een multitrack. Tof idee om dat te re-creeeren !
 
idd, juist, dat zal krap worden voor een 1MB A500,, en dat ook nog op één diskette te krijgen

De allereerste midi progs waren voor de A1000 maar dat is helemaal voor mijn tijd, voor de amiga clubs, mss nog in vol C64 tijdperk??
Die nog vinden is erg moeilijk,, als ze niet op aminet staan, Maar er zijn er nog: Master track pro, Sequencer one , Dominator, Pro 24, Dr T , Tiger Cub

Hier vind ik Oude SOS gear, music-x staat daar ook twee keer bij Global Search

In een YT video ergens op Computer Chronicles werd een sequencer prog getoont door een muzikant, op een amiga, dat leek op een atari hires screen,, een beetje zoals Dr T
Daar kon ie perfect realtime mee recorden, zoals op de atari

De naam van dat programma wil ik nog altijd te weten komen,

aan ja, je hebt die muzines ook gevonden,, daar eens zoeken op 'amiga'
 
Ik kocht een midi studio en begon met het maken van midi muziek in 1995, toen schakelde ik over naar cubase VST omgeving in 2001, en heb ik helemaal gestopt met muziek componeren in 2003.
Het was echt een opluchting om alleen de VST studio te gebruiken in plaats van hardware modules, effecten, mixer... maar nu wil ik in de omstandigheden zijn van het muziek maken in 1992, dus het wordt weer hardware, en de mogelijkheden van wat ik me toen had kunnen veroorloven, en niets meer.
Wat de computer betreft, heb ik, zoals ik hierboven schreef, weer een IBM PC 386 compatible gekocht, maar misschien ga ik toch liever een Amiga 500 gebruiken, ik weet het nog niet zeker.
Om te beginnen zal ik eens kijken wat er mogelijk is met een commodore 64 als sequencer ;)
Ik heb nog een oude Atarie om gratis weg te geven. Dat was de eerste computer waar Cubase op kon. Maar op een 32bits Windows 7 versie werkt `ie ook nog steeds. En die gebruik ik nog steeds. Ook al komt die uit die tijd. Lekker ongecompliceerd.
 
Samplephone tool zit standard bij BnP,,

Ik heb dat nooit intressant gevonden, omdat een tracker veel meer kan,, en BnP maar 3 audio channels heeft, het eerste is altijd gereserveerd voor BnP z'n timing

Sample-X bestaat ook voor BnP als tool, maar ik vond dat allemaal niet stabiel draaien,

Soit, Ik ben nu fan van Atari STE Cubase,, met een ascsi SD drive en VGA adapter werkt dat heel goed,,
Ik heb het wel gehad met amiga hardware na 35 jaar, Maar winuae gebruik ik nog
VGA adapter naar HMDI gebruik ik ook. Mooi scherp beeld op groot scherm. Cubase toen +/- f 800,- inclusief kinderziekte bugs maar daar moet je over heen kijken. Want de rest werkt nog. Uit de tijd van de losse `bitjes en de bijtjes` (ascii bytes)
 
Laatst gewijzigd:
Welkom een Atari ST en een Kawai was een combi deal indertijd. Een Akai sampler erbij en wat effecten en een multitrack. Tof idee om dat te re-creeeren !
Die Akai sampler en een Kawai heb ik ook nog. Alleen die Atari ST staat in de weg. En is voor degene die hem gratis op komt halen. Was ik even blij dat ik die toen niet tweedehands voor duizend gulden gekocht had. Dan zat ik nu met zo`n groot lomp ruime innemend ding. Het was wel een van de computers waar standaard midi op zat.
 
't is de kunst om een goeie plaats voor de atari te bouwen,, Al die houten synth meubels vind ik erg dom, en jasper statieven ook,

K heb alles gebouwd met van die verzinkte L-Profielen met gaten in,, Da's veel pas werk, maar erg cool als't lukt, maar 'k heb geen privacy-zin om een foto te posten van m'n full setup,,

Ik wil met de atari latency free kunnen staccato noten ingeven en picthbends,,, al de hedendaagse muziek is nep kwa staccato gated melodies,, of wat ik zo allemaal hoor,
 
Die Akai sampler en een Kawai heb ik ook nog. Alleen die Atari ST staat in de weg. En is voor degene die hem gratis op komt halen. Was ik even blij dat ik die toen niet tweedehands voor duizend gulden gekocht had. Dan zat ik nu met zo`n groot lomp ruime innemend ding. Het was wel een van de computers waar standaard midi op zat.
Ja een Atari is wellicht teveel van het goed , alhoewel het wel leuk is. Ik zou hem nog niet weg doen. Overigens leuk videotje in de geest van dit topic.
 
In een YT video ergens op Computer Chronicles werd een sequencer prog getoont door een muzikant, op een amiga, dat leek op een atari hires screen,, een beetje zoals Dr T
Daar kon ie perfect realtime mee recorden, zoals op de atari

De naam van dat programma wil ik nog altijd te weten komen,

The Computer Chronicles - Amiga 2500 (1989)
Vanaf 15:00

't noemt texture from soundquest
 
Tijd voor geheugen uitbreiding ?
amiga 500 was alomtegenwoordig in de vroege jaren 90, dus ik kon verwachten er een 2e hands te vinden voor goedkoop, maar een amiga 500 + 0.5MB uitbreiding + midi interface + sampler kaart zou het maximum zijn geweest toegestaan door mijn tiener budget, dus ik zal het moeten doen met 1MB RAM ;)
 
idd, juist, dat zal krap worden voor een 1MB A500,, en dat ook nog op één diskette te krijgen
Ik heb de usb naar floppy emulator al ;)

Nu ben ik hier aan het lezen:
"With a 520 you are usually limited to only a few minutes of music or a longer piece utilising just a few Tracks... and some of those programs won't even load on a 520-ST!"

mijn droom om een live set te spelen met verschillende nummers gestapeld over 100 midi tracks valt in duigen ;{
 
maar een amiga 500 + 0.5MB uitbreiding + midi interface + sampler kaart zou het maximum zijn geweest toegestaan door mijn tiener budget, dus ik zal het moeten doen met 1MB RAM ;)

Mijn a500 heeft in totaal 1.8MB geloof ik en met een dubbel kcs drive + amas interface was genoeg om wat muziek te maken :P
 
Ik mis de poly 800 ook niet :p op de een of andere manier is het me nooit gelukt om er de geluiden en riffs mee te maken die ik wilde: misschien had ik toen gewoon geen talent voor sound design...
 
Ik ben al klaar met het grootste deel van mijn 1992/93 retro home studio:
Roland d-110, inkel mx880 ( als mixer ), boss PS-2 delay/pitch shifter , EHX "electric mistress" flanger ( ik had hem destijds, maar nu wordt het de chinese kopie), tremolo pedaal, spring reverb tank van mijn gitaarversterker, yamaha FB-01, boss SE-50, korg MS-10, mattel synsonics drums ( "professionele" versie ! ^_^ ) , casio MT-400v, commodore 64 als midi synth, boss DR-55, boss DR-220, & misschien een behringer MS-1 om eindelijk de mogelijkheden te verkennen van de Roland SH-101 die een vriend me voorstelde om te kopen toen ik 15 was.

Ik twijfel alleen tussen PC & amiga om midi sequences + samples af te spelen: PC is wat ik had in 1992 (mijn vader en oom waren PC geeks, dus PC werd het ^_^) maar nu zie ik dat de amiga meer draagbaar zou zijn geweest om live te spelen...
 
Back
Top