Sustain pedaal werkt verkeerd om

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik heb een Novation midi-keyboard en een Roland sustain-pedaal. Dat pedaal werkt anderson: als ik niets doet klinkt sustain en als ik hem intrap niet. Ik heb flink gezocht en dat probleem komt vaker voor. Sommige pedalen hebben ook een switch om de polarity om te draaien, maar die van mij niet. Het keyboard opnieuw opstarten en andere trucjes werken evenmin. Blijft over: solderen (kan ik niet) of een nieuwe kopen. Of heeft iemand anders nog een idee?
 
Gewoon de jack plug er niet helemaal in doen en dan ff de voetschakelaar testen.
 
Sommige (midi) keyboards / synth kunnen de polarity zelf herkennen (zoals mijn Nektar T4), sommige hebben een instelling om deze aan te passen (zoals m'n vorige USB controller) en anders is het pech.
Roland pedalen zijn (volgens mij) Normally Closed.
MIsschien kun je je controller instellen, dat zou wel in de manual te vinden moeten zijn.
Ik heb voor de zekerheid een pedaal gekocht die beide kan.
 
moet een instelling zijn in je novation waarmee je de polariteit kunt omdraaien. heb ook pedalen die met roland en novation werken.
 
moet een instelling zijn in je novation waarmee je de polariteit kunt omdraaien. heb ook pedalen die met roland en novation werken.
Ik kwam er via de handleiding niet uit, maar ik ga het opnieuw proberen. Dank je. Dat pedaal kostte een paar tientjes en ik vind het zonde om een nieuwe te kopen. Bij mijn Yamaha digitale piano werkt hij prima.
 
Indien nodig wil ik em best voor je omsolderen. Woon in Nijkerk. Welk midi-keyboard heb je?
 
Schroef hem anders ff open. Misschien zit er iets in om omschakelen
 
Trucje dat een keer werkte met een yamaha synth: 1. trap het pedaal in, 2. ontkoppel de kabel terwijl je er op staat, 3. stap eraf en plug weer in. 4. check of het nu werkt.
 
Back
Top