Bax deceptie. Toraiz SP16 adapter

Ook een aantal slechte ervaringen bij Bax. Toch bestel ik er nog regelmatig wat ivm beschikbaarheid, levetijd en prijzen...

Paar voorbeelden:
-GSI Gemini module gekocht als b-stock met flink wat korting. Was iets kapot aan de interne wifi antenne. Teruggestuurd en stond even later als nieuw op de site.
-Garantiegeval met een nieuwe Line 6 speaker. Dit heeft ongeveer een half jaar geduurd. Beloftes over updates en terugbellen werden structureel niet nagekomen. Ik had mezelf voorgenomen nooit meer iets te bestellen, maar die belofte is mislukt. ;)
-Laatst een b-stock zxa1 speaker besteld. Was verkeerd ingeboekt en ik ontving een QSC k8.2. Die is net wat beter en in overleg met klantenservice mocht ik hem houden. Het feit dat ik een reparatiebon vond ik de doos mocht de pret niet drukken... Toen ik navroeg hoe het zat met garantie kreeg ik een bon toegestuurd en of ik even 615 euro kon betalen. Toen ik hierover belde heb ik een half uur aan de telefoon gehangen. “We willen je vragen de speaker terug te sturen”, wat uiteindelijk toch niet nodig bleek.
-Voor 23.00 besteld is in praktijk toch niet volgende dag geleverd. Er zijn ergere dingen, maar de claim klopt niet echt.

Als je iets nieuws bestelt en je hebt geen service nodig, dan is deze zaak wel OK. Lekker snel. Voor duurder spul zou ik toch een andere zaak kiezen. Het zijn weliswaar geen oplichters, maar het is toch fijn het idee te hebben dat er wel eens over iets wordt nagedacht als je contact opneemt.

Toch ook wel eens mazzel gehad met een b-stock Microkorg XL voor 250 euro. Moest wel zelf een microfoon en adapter/batterijen regelen, maar die had ik al. De prijs is lager dan tweedehands en je hebt wel drie jaar garantie.
 
Ook een aantal slechte ervaringen bij Bax. Toch bestel ik er nog regelmatig wat ivm beschikbaarheid, levetijd en prijzen...

Paar voorbeelden:
-GSI Gemini module gekocht als b-stock met flink wat korting. Was iets kapot aan de interne wifi antenne. Teruggestuurd en stond even later als nieuw op de site.
-Garantiegeval met een nieuwe Line 6 speaker. Dit heeft ongeveer een half jaar geduurd. Beloftes over updates en terugbellen werden structureel niet nagekomen. Ik had mezelf voorgenomen nooit meer iets te bestellen, maar die belofte is mislukt. ;)
-Laatst een b-stock zxa1 speaker besteld. Was verkeerd ingeboekt en ik ontving een QSC k8.2. Die is net wat beter en in overleg met klantenservice mocht ik hem houden. Het feit dat ik een reparatiebon vond ik de doos mocht de pret niet drukken... Toen ik navroeg hoe het zat met garantie kreeg ik een bon toegestuurd en of ik even 615 euro kon betalen. Toen ik hierover belde heb ik een half uur aan de telefoon gehangen. “We willen je vragen de speaker terug te sturen”, wat uiteindelijk toch niet nodig bleek.
-Voor 23.00 besteld is in praktijk toch niet volgende dag geleverd. Er zijn ergere dingen, maar de claim klopt niet echt.

Als je iets nieuws bestelt en je hebt geen service nodig, dan is deze zaak wel OK. Lekker snel. Voor duurder spul zou ik toch een andere zaak kiezen. Het zijn weliswaar geen oplichters, maar het is toch fijn het idee te hebben dat er wel eens over iets wordt nagedacht als je contact opneemt.

Toch ook wel eens mazzel gehad met een b-stock Microkorg XL voor 250 euro. Moest wel zelf een microfoon en adapter/batterijen regelen, maar die had ik al. De prijs is lager dan tweedehands en je hebt wel drie jaar garantie.
Ik merk dat ik toch steeds weer bestel.
Kan mijn zwakke ruggengraat zijn, maar de keren dat ik ze echt nodig had (service, etc. ) kwamen we er goed uit. Het duurt alleen wel lang.

Niet dat ze moeilijk deden, er ging gewoon veel tijd overheen.
Toen ik de Peak bestelde, was dat met 5% korting. Levertijd was 13 weken oid, maar dat was mijn keus.
Alleen toen kwam er dat weekeind een 7,5% actie, dus ik heb ze gebeld met de opmerking dat ik toch wel graag die 2,5% extra wilde (anders zou ik moeten annuleren en opnieuw bestellen, gezien de lange levertijd geen probleem, maar wel onnodig gedoe).
Nou, dat was geen probleem.
Uiteindelijk heeft die medewerker 'iets' verkeerd gedaan met de extra korting toevoegen, waardoor ik nog wel 2 maanden kon wachten met wekelijks bellen, maar na lang wachten stond het wel op mijn rekening.
Was toch mooi bijna de decksaver :)
En ook 2 garantiegevallen (waarvan 1 die een tweedehands betrof, dus niet gekocht op mijn account) die erg lang duurden.
Ze mogen blijkbaar weinig meer zelf doen en moeten na een eigen inspectie het spul gewoon doorsturen naar de importeur of een servicecenter van de producent.
Ik ken ondertussen de medewerkers bijna bij naam en af en toe merkte je dat je bij een ervaren medewerker kwam en die kon wat meer vertellen van hoe het aan de achterkant ging.

Het is absoluut geen Coolblue oid qua service, maar qua prijs en aanbod kan ik vaak toch niet om ze heen.
Je moet alleen af en toe de moeite nemen om te bellen. Gelukkig is de servicedesk de laatste tijd wel weer wat beter bemand. Een jaar of wat geleden kwam je er gewoon echt niet doorheen.

Voor mij steeds weer een gevalletje : voordeel van de twijfel.
 
Beloftes over updates en terugbellen werden structureel niet nagekomen. Ik had mezelf voorgenomen nooit meer iets te bestellen, maar die belofte is mislukt. ;)
Dit dus. Slechte aftersales beleid. Voor die paar euro zou ik me de ellende besparen. Ze lezen de mails niet eens, komen afspraken niet na en ja kan er zelf elke keer achteraan bellen. En dan krijg je zo'n, niet door kennis gehinderde, amateur aan de lijn. Ik snap dat je voor een dubbeltje salaris geen kwartje expertise kan verwachten, maar dat is niet mijn probleem. Nou ja toch wel, als je service nodig hebt. Ow ja iets wat langer dan 6 dagen levertijd hebt, nooit bestellen. Dan is het namleijk niet bij de importeur op voorraad. En kan je dus maanden wachten to die besluit om weer een pallet te bestellen. Dit gaat dan voornamelijk om studio diversen zoals isolatie, adapters, diversen inrichting en aanverwanten.
 
B-stock sowieso niet bestellen toch. Die paar tientjes op een aankoop van een paar honderd. Zie ik niet als de moeite waard. Koop je toch een soort van tweedehands product.
 
Heel af en toe is er grotere korting, omdat er wat ontbreekt bijvoorbeeld. Maar idd, vaak de moeite niet waard.
 
That sucks, Heb je iets specifieks gedaan om hem zo te krijgen FW update of ssd format? Op spontaan van de een op de andere dag?
Dan weet ik wat ik niet moet proberen.
hoe doe ik een ssd format??? dat zou wel kut zijn.. denk je dat ik die data er nog uit kan krijgen? staat de os ook op di ssd? is er een service mode? nergens is wat te vinden
 
na drie dagen hybernatie in de doos heeft de sp16 besloten weer te booten.... gek... kan dit iets zijn met een internal flash reset ofzo?? toch leip..
 
"Volgens mij heb je een negatief karma opgebouwd,,, en het begon met euro's te willen uitsparen met een B-Stock"

ja, nee, maak effe een backup,, via de usb cable,
en er kan idd iets mis zijn geweest in het ram geheugen,, of in't verleden gehad met een asus laptop

"Pioneer is goed gerief" maar mss is alleen military IT echt 100% stabiel,,
 
"Volgens mij heb je een negatief karma opgebouwd,,, en het begon met euro's te willen uitsparen met een B-Stock"

ja, nee, maak effe een backup,, via de usb cable,
en er kan idd iets mis zijn geweest in het ram geheugen,, of in't verleden gehad met een asus laptop

"Pioneer is goed gerief" maar mss is alleen military IT echt 100% stabiel,,
ja k weet dat er een smet boven mij en de sp hangt..
 
"Pioneer is goed gerief" maar mss is alleen military IT echt 100% stabiel,,
Altijd het bange vermoeden dat die nog met Windows 95 werken enzo. Net zoals onze polies, hier in NL.. Vermoeden he. 't Kan ook best '98 zijn inmiddels.
 
Altijd het bange vermoeden dat die nog met Windows 95 werken enzo. Net zoals onze polies, hier in NL.. Vermoeden he. 't Kan ook best '98 zijn inmiddels.
tja, idd, da's administratie, ik bedoel Oorlogsgerief vd VS,,
 
Ik snap ook echt niet dat iemand ook maar IETS wil kopen (vrijwillig, zonder pistool tegen je hoofd) bij de verschrikkelijke broertjes B**

Uitbuiting van het personeel (structureel onbetaald overwerken, bijv.) ...

Er zijn betere alternatieven.
 
Al die dozen schuivers moeten toch ergens afknijpen??? Is het niet direct in eigen land dan wel in China..
 
True. Maar het is bij hen wel extreem (bijna Chinees, treffende vergelijking die je aanhaalt).
Mocht een keer iemand vd reparatie service bijstaan. Die arme man moest al ruim 2 maanden achtereenvolgens iedere avond 3 à 4 uur overwerken. Zonder ENIGE cent extra betaald.
Ben na die ene werkdag nooit meer teruggeweest daar....ter plaatse noch op de website.
 
Back
Top