Bax deceptie. Toraiz SP16 adapter

Bax beweert de geopende verpakkingen bij retour aan te rekenen. Als er dingen niet bijzitten gaat dat van je geld af dat je terugkrijgt. Staat oa op de website.
Dus retour zonder adapter lijkt me te betalen.
 
zowaar een goed aanbod gekregen na flink pushen. mag m terug sturen en krijg vanwege het gedoe (wachttijd adapter c.a 2 weken en onzeker..) een nieuwe voor het zelfde geld inc discount. mag gezegd worden dat ze dus kennelijk weer iets meer service gericht zijn? echter.. wel na flink doorzetten. vandaag de hele dag op dhl zitten wachten op een tijdslot waarbinnen ze m'n product zouden ophalen. mag je raden, dhl komt niet opdagen.
ik heb besloten het b-stock model na een verloren dag af te afgeven bij de vestiging in rotterdam. uiteraard na inplannen van een bezoek..
ging een medewerker me er alsnog hard op wijzen dat wat je op het plaatje ziet is wat je krijgt.. te bizar gewoon. ik die knakkert uitleggen dat ik m'n deal al had gemaakt met de service afdeling.. het was mij het baxje wel weer. nu het paasweekend er overheen laten gaan en hopen dat die nieuwe komt... dan maar iets langer wachten volgende keer en gewoon weer bij thoman.
 
Mooie deal, maar voordat de vlag uit kan eerst ff afwachten dat Bax inderdaad de afspraak nakomt. Eerst zien, dan geloven.
 
Vanwege dit soort ervaringen betel ik alleen bij Bax wanneer het echt nodig is, en zeker geen B-stock.
De klantenservice is al vele jaren gewoon amateuristisch, producten zijn na bestelling 'opeens' niet voorradig en zit je alsnog lang te wachten en moet je vervolgens flink aandringen tot ze alsnog actie ondernemen. Ik vind het erg jammer, Bax zou zo veel beter kunnen zijn dan dit.
 
Ook ik zoek een hardware sequencer zonder ingebouwde sint geluiden . Maar dan wel éen zonder CV/Gate en alleen met midi.
De SP16 valt dan af voor mij vanwege zijn hoge prijs.
In het verleden heb ik er verschillende met electronica in elkaar `geprutst` en alles werkte nog goed ook. Van CV/Gate heb ik direct na de introductie van midi afscheid genomen in 1982 omdat het polyfone tijdperk toen aanbrak.
.
Mijn bouwsels namen te veel ruimte in.
Daar zit ik vandaag nog mee.
Alleen een bureautje van 1 X 2 meter daar moet ik het mee doen.
Vandaar dat de platte tv/computer schermen ook al zo populair zijn geworden.
Ik voel me werkelijk onder curatele gesteld door de plaatselijke gemeentelijke overheidsdiensten
die al dat elektrische gedoe maar gevaarlijk vinden. Hun bemoeizucht is privacy schendend.
Aan de andere kant ben ik blij dat ik werkelijk alle mogelijke herrie kan maken zonder dat iemand er last van heeft.
De buren wonen ver genoeg weg.
 
tja, 'Gewoon' een lokale muziek maat hopen te vinden,
Ergens moet ik wel een minimum hebben om zelf muziek te maken, en 't vraagt heel veel tijd en vanalles en alles, en dan nog,,

Maar anders ook:
Een muziek library verzamelen aanmaken en onderhouden,, Jriver vind ik bruikbaar ook al is het een rare homepage layout van hun
 
tja, 'Gewoon' een lokale muziek maat hopen te vinden,
Ergens moet ik wel een minimum hebben om zelf muziek te maken, en 't vraagt heel veel tijd en vanalles en alles, en dan nog,,

Maar anders ook:
Een muziek library verzamelen aanmaken en onderhouden,, Jriver vind ik bruikbaar ook al is het een rare homepage layout van hun
Een muziek maat heb ik wel. Maar die woont in Drenthe-Nederland. En ik in West Z-Vlaanderen.
Life muziek die onmiddellijk ten gehore is te brengen heeft al mijn voorkeur.
Anders is het meestal niet muzikaal. Om die reden gebruik ik Ableton niet (meer).
 
Vanwege dit soort ervaringen betel ik alleen bij Bax wanneer het echt nodig is, en zeker geen B-stock.
De klantenservice is al vele jaren gewoon amateuristisch, producten zijn na bestelling 'opeens' niet voorradig en zit je alsnog lang te wachten en moet je vervolgens flink aandringen tot ze alsnog actie ondernemen. Ik vind het erg jammer, Bax zou zo veel beter kunnen zijn dan dit.
Idem, als het goed gaat, gaat het goed. Maar als dat niet het geval is, wordt het een ander verhaal. Op mail reageren ze pas dagen later. Via telefoon krijg je totaal ondeskundige knaapjes.
Volgens mij zijn ze gewoon te groot geworden en niet genoeg geïnvesteerd in het supportgedeelte.

Ook kloppen de leveringen niet als je een groot aantal items gevarieerd besteld.

Jammer.
 
Ook ik zoek een hardware sequencer zonder ingebouwde sint geluiden . Maar dan wel éen zonder CV/Gate en alleen met midi.
Ik heb nog wel een extra Roland MC-80 voor je die eventueel weg mag. Oud spul maar wel met dubbele midi.

Ik ben ook klaar met Bax B-stock sinds ik een defect exemplaar van een Behringer Ultragain Pro DEQ-2496 heb gekocht. Dat was mijn eerste retourzending. Nooit excuses of wat dan ook gehad. Mijn conclusie was dat Bax de retourzendingen niet op hun werking controleert.
Ik heb de gok gewaagd en een nieuw apparaat besteld. Met korting. Dat was daardoor goedkoper dan de B-stock. De nieuwe Behringer werkt wel. Het nieuwe spul van Bax is tot nu toe dik in orde. Levertijden kunnen wel enorm oplopen. Daarom koop ik niets meer wat niet direct leverbaar is.

Ik heb het elders al gezegd. Voor het salaris dat Bax betaalt, ongeveer 10 euro bruto per uur, kun je niet veel verwachten. Thomann stunt niet maar heeft - naar mijn ervaring - het voorraad- en het relatiebeheer beter op orde. Verder zijn er natuurlijk ook nog fysieke muziekwinkels. Ik ben heel blij met de mijne, waar ik al zo'n twintig jaar klant ben. Ik koop er lang niet alles maar de relatie is alleen maar beter geworden.
 
Als je B stock met behoorlijke korting koopt bij Bax, dan is mijn ervaring dat er meer mee is dan alleen 'als nieuw' teruggestuurd. Anders is het hooguit een paar Euro korting t.o.v. de nieuwprijs.
Is ook wel logisch als je 120d de tijd hebt om dingen terug te sturen.
Dan komt er ook spul terug wat minder 'nieuw' is.

Maar ze moeten het natuurlijk wel vermelden en laten zien.
We waren onlangs met de band op zoek naar een Nord Drum 3P en daar hadden ze 3 B stocks van liggen.
2 waren nauwelijks goedkoper dan de nieuwversie, maar 1 was bijna € 100,- goedkoper.
Daarvan was het plastic van het 'display' gebarsten.
Kon je ook zien op de foto's trouwens.
Met betrekking tot het accessoire gedeelte laten ze (de keren dat ik serieus heb gekeken) wel zien wat ze erbij leveren. En dan is het aan de koper om te bedenken of dat is wat hij wil.
Ook dat vermelden ze bij de tekst (eventueel mist blablabla)

Bax moet het toch vooral hebben van de lagere prijzen merk ik.
Daarom kom ik ook wel terug.
Niet dat ze dan zomaar alles kunnen enzo, maar het is wel een prijsvechter in de markt.
Ik heb net (na maanden wachten) een Novation Peak mogen ontvangen (nieuw).
€ 925,- met 7,5% korting er af. Terwijl Thomann € 1240,- oid vraagt.
Niet met elk product, maar ze zijn vaak wel heel goedkoop.
Dat gaat wel ten koste van service en aandacht die ze hebben voor je.
 
De klantenservice is al vele jaren gewoon amateuristisch, producten zijn na bestelling 'opeens' niet voorradig en zit je alsnog lang te wachten en moet je vervolgens flink aandringen tot ze alsnog actie ondernemen. Ik vind het erg jammer, Bax zou zo veel beter kunnen zijn dan dit.
Het is sinds een jaar of twee denk ik dat het niet goed meer is, daarvoor was ik jarenlang een trouwe Bax buyer; goede prijzen en nette service en daarmee hebben ze zich een aantal jaren in de markt gewerkt met als gevolg dat er uitbreidingen kwamen zoals meer fysieke winkels maar ik denk dat ze het niet vol konden houden op die manier of door toch de winstmarge op peil te houden meer beknibbelden op personeel en service.
Ik denk dat misschien op korte termijn dit ze meer winst brengt maar in the long run dit zeer destructief werkt voor het imago want als je één of twee keer slechte ervaringen hebt gehad dan gaan veel kopers toch ergens anders kijken en wantrouwen is zeer lastig te herstellen.
Bij mij is het al een tijdje zover dat ik zelfs met korting er niet meer koop en da's eigenlijk wel jammer, ik had het liever anders gezien.
 
Voor mij was het een prima zaak tot een jaar of 6 geleden. Zo veel gezeik gehad om een simpele garantieafhadeling.... IK was er wel klaar mee. Vriend van me heeft er een blauwe maandag gewerkt, maar die koos al snel eieren voor zijn geld en is wat anders gaan doen.
 
ik vond ze bijzonder behulpzaam zodra ik een eindverantwoordelijke aan de lijn kreeg... misschien dat ze toch je order history er even op nakijken.... maar goed het is idd idioot dat er twee mails en een telefoontje met een onwijze amateuristische neuspeuter op de klantenservice voor nodig zijn.
mijn sp16 bevalt in ieder geval onwijs goed! wat een serieus fijne bak. goede browsing en filemanagement mogelijkheden. bovenal een frisse klank.
 
okey,
En ja de SP-16 is erg intressant, alleen is er geen midi note input van een extern midi keyboard, t is altijd met de 16 pads in te geven,, of denk ik toch ??
 
ik vond ze bijzonder behulpzaam zodra ik een eindverantwoordelijke aan de lijn kreeg... misschien dat ze toch je order history er even op nakijken.... maar goed het is idd idioot dat er twee mails en een telefoontje met een onwijze amateuristische neuspeuter op de klantenservice voor nodig zijn.
mijn sp16 bevalt in ieder geval onwijs goed! wat een serieus fijne bak. goede browsing en filemanagement mogelijkheden. bovenal een frisse klank.
Twee mails maar? Gelukzak!

Ik heb onlangs een acht-tal mails gewisseld met verschillende eencellige organismes bij Bax, die er stuk voor stuk in slaagden een twee-zinnen-tellend mailtje met een duidelijke boodschap (product al 6 maanden niet leverbaar... wat denken jullie van een korting als ik een alternatief kies dat tien keer zo duur is?) volledig te negeren om dan het standaard 'we verwachten dit keer je product écht aan het eind van de maand. Hier lopen momenteel geen kortingen op' zinnetje op te hoesten. Opeens stond het product dan bij me in de gang, terwijl ik die dag al een 'ai, toch weer niet in stock, volgende maand beter!'-mailtje had ontvangen. Even nog gehoopt op dubbele levering, maar nee hoor: Toen kwam er iemand semi-capabel terug van vakantie ofzo.
Uiteindelijk kon die me een tien euro korting bieden... maar gezien mijn overtuiging dat ik het toch beter bij de concurrent zoek heb ik daar maar vriendelijk voor bedankt.

edit: ah oei, we blijven positief? Maar ik heb al deze woorden al ingetikt!
 
okey,
En ja de SP-16 is erg intressant, alleen is er geen midi note input van een extern midi keyboard, t is altijd met de 16 pads in te geven,, of denk ik toch ??
jawel dat kan die wel. heb je wel de nieuwste firmware?

Have you followed the instructions in the manual addendum?

To allow triggering of tracks: UTILITY > PROJECT SETTING (MIDI IN) > NOTE / CC > ENABLE

To configure tempo sync via MIDI input (DIN5): UTILITY > MACHINE SETTING > SYNC SOURCE SELECT > MIDI

MIDI I/F SELECT > DIN MIDI

werkt alleen als midi sync aanstaat. beetje raar maar goed.

ik heb net ook een sp16 gekocht 870 euro. nieuw van musique-shop.fr.
houd mijn hart vast want dat schijnen nogal boeven te zijn.
denk dat de sp16 heel erg in waarde zal stijgen.
Dat zie je ook in de comments hier en op youtube letterlijk hoor je van velen dat het 1 van hun beste aankopen ooit is.
En als dat zo is kan er best nog een firmware update komen.

Ik weet dat de 707, Deluge, Mpc en machine meer kunnen maar ik weet ook dat features niet alles zijn. Vandaar een sp16 voor mij.
 
Back
Top