Bax deceptie. Toraiz SP16 adapter

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Ik dacht eens een goede deal te hebben bij Bax. Dit keer voor een backstock Toraiz SP16 gegaan. Inclusief een discount van 7%.
Maar wat flikken ze nu, de originele adapter zit er helemaal niet bij. Stond niet op het plaatje op de site volgens hun...
Maar goed bij nieuwe producten laten ze doorgaans ook hun adapters niet zien. Echt super lame. In de omschrijving werd dit ook niet nadrukkelijk vermeld.
Gebeld maar ik kreeg echt een klootviool aan de lijn die niet eens kon achterhalen wat voor adapter het moest zijn!!! Bizar en net meer dan 600 euro uitgegeven..

Nu is die SP16 adapter kennelijk obscuur ofzo... Ik heb zelfs gezien dat ze voor 80 e gaan maar zie ook adapters van rond de 12 euro die ik niet vertrouw.
Heeft iemand insights? Ervaringen met deze unit en replacement adapters?

Op een Pioneer forum hebben ze het over een 12V / 3A DC adapter with a 5mm barrel, tip positive / sleeve negative...
 
Het is natuurlijk beter als Bax zou vermelden dat de originele adapter afwezig is. Ik speel even advocaat van de duivel, Bax zegt over B-stock:

In sommige gevallen is er sprake van beschadiging, zoals krassen, of ontbrekende accessoires.

Nu speel ik advocaat voor jou, dan kan ik een adapter eigenlijk geen accessoire noemen. Een accessoire is naar mijn mening een extraatje, iets dat in combinatie met een product dat product meer en/of verbeterde eigenschappen geeft. Een accessoire is niet essentieel om de basisfuncties te laten werken, en dat is een adapter wel. Bax zegt ook:

In elk geval functioneert het product nog perfect.

Dus, Bax moet een adapter leveren die het product laat werken. Ze zullen zich waarschijnlijk beroepen op het eerste dat het geen originele hoeft te zijn, maar er moet een vervanging bij om het tweede waar te maken.
 
mijn B stock had 2 adapters? Ik dacht al?












nee geintje gewoon één adapter > gewoon retour sturen en andere laten afsturen, topsampler.
 
Het is natuurlijk beter als Bax zou vermelden dat de originele adapter afwezig is. Ik speel even advocaat van de duivel, Bax zegt over B-stock:



Nu speel ik advocaat voor jou, dan kan ik een adapter eigenlijk geen accessoire noemen. Een accessoire is naar mijn mening een extraatje, iets dat in combinatie met een product dat product meer en/of verbeterde eigenschappen geeft. Een accessoire is niet essentieel om de basisfuncties te laten werken, en dat is een adapter wel. Bax zegt ook:



Dus, Bax moet een adapter leveren die het product laat werken. Ze zullen zich waarschijnlijk beroepen op het eerste dat het geen originele hoeft te zijn, maar er moet een vervanging bij om het tweede waar te maken.
ja een adapter is een essentieel onderdeel om iets te laten functioneren. het zijn echt een stel patjepeers. ook zit er een deuk op die niet zichtbaar was op de foto's. meer dan een beetje gebruiksspoor. deze unit is duidelijk lang gebruikt.
 
Als ie er prima uitzag, hooguit een krasje ofzo zichtbaar, dan zou ik het aan Bax voorleggen en vragen om een vervangende adapter. Maar een deuk, tja, wie weet waar je na een tijdje alsnog tegenaan loopt wat je weer tijd en moeite gaat kosten om het op te lossen. Zou 'm dan inderdaad maar terugsturen.

Wel heel vervelend, zeg! :(
 
Als ie er prima uitzag, hooguit een krasje ofzo zichtbaar, dan zou ik het aan Bax voorleggen en vragen om een vervangende adapter. Maar een deuk, tja, wie weet waar je na een tijdje alsnog tegenaan loopt wat je weer tijd en moeite gaat kosten om het op te lossen. Zou 'm dan inderdaad maar terugsturen.

Wel heel vervelend, zeg! :(
Ik had meer vertrouwen in die backstock producten. Aangezien er zo veel terug wordt gestuurd. Maar ik vermoed dat dit een afgeleefd demo/showroom model is.
 
Bestel je er nog een,. Haal je de adapter er uit en doe hem retour ;-)
 
Bax is gewoon een dozenschuiver met wat opsmuk. Ik zou er geen enkele discussie mee voeren maar ze de keuze geven: omwisselen voor goed product, de 7% is "smartegeld" voor al het gedoe, of alles retour, geld terug en elders bestellen. De kans dat je alsnog de goede adapter krijgt nageleverd lijkt me toch klein.
 
Bax is gewoon een dozenschuiver met wat opsmuk. Ik zou er geen enkele discussie mee voeren maar ze de keuze geven: omwisselen voor goed product, de 7% is "smartegeld" voor al het gedoe, of alles retour, geld terug en elders bestellen. De kans dat je alsnog de goede adapter krijgt nageleverd lijkt me toch klein.
Dat kan je wel roepen, maar ga je natuurlijk nooit binnenslepen. Misschien dat ze wel een nieuwe willen afsturen met die discount, met het argument dat je een nieuwe had gekocht als je had geweten dat deze zo brak en incompleet was.

Ik zou hem anders ook terugsturen. Ze zijn helemaal niet sterk in het leveren van backorder spul als een originele adapter. Heb ooit eens een ferrofish psu besteld. Zou 10 dagen duren, werden vele weken...
 
De SP-16 is 1600 Euro waard bij Key, Een jaar geleden kostte de SP-16 minder dan 800 euro, maar stillekes aan stijgt de prijs weer,

'k vind het m'n beste aankoop van 2020 en perfect naast de Rytm z'n Kick, TR-8 en TR-08,,

Er ging een ganse sample wereld open met de SP-16,, gewoon een USB stick van 128GB of zo erin steken,,

dus ja, effe geduld, en dikke miserie door bax, maar dat is nu eenmaal zo met retour,,, ' tis niet hetzelfde als een nieuwe - fresh in the box
 
Wat heb je voor deze sp-16 betasld dan? Zonder adapter en met schade zal de discount ook flink hoger zijn geweest?
 
Gebeld maar ik kreeg echt een klootviool aan de lijn die niet eens kon achterhalen wat voor adapter het moest zijn!!!
Al een jaartje of twee is de afterservice bij Bax niet best, ik heb zelf ook gekloot gehad en ik koop er ook niet meer.
 
Raar dat ze niet melden dat die adapter ontbreekt.. Hoe weet je dan wat je koopt?
Ze horen te vermelden wat er mee is vind ik. "B-Stock, mist adapter en mist handleiding", of "B-Stock, heeft kras op scherm". En best een essentieel onderdeel zo'n adapter.. Net alsof je een auto koopt zonder wielen...
 
Back
Top