Dave Mech - Bouw Nieuwe Studio - Deel 2

Dave Mech - Bouw Nieuwe Studio - Deel 2

No permission to download

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Dave Mech heeft een nieuwe Bit gepost:

Dave Mech - Bouw nieuwe studio deel 2 - Interieur, akoestiek & visual studio design

Dag synthforummers,

Hier is ie dan, deel twee :) Afgelopen jaar heb ik in de schuur in onze achtertuin een studio gebouwd.
De studio en akoestiek is ontworpen door Menno van Home - Menno Sound Studio . Tevens mede organisator van Dutch Modular Fest waar jullie hem wellicht van kennen.
Het visuele design is gedaan door Gysbert (Instagram.com/_gybster). Ik deze video laat ik het gehele proces zien van de...

Lees hier meer...
 
Mooi hoor, maar is dat nu altijd zo donker? Ik merk dat ik soms heel erg verlang naar zonlicht in mijn kelder. Ik DENK dat ik vaker in de studio zou zitten als er daglicht was. Veel daglicht :)
Ik hou wel van die uitsparingen en lijnen.
 
Ik zou juist wel de studio in een kelder willen. Een diepe kelder. Lekker donker, lekker koel. Voor muziek die het daglicht niet kan verdragen. :D Maar iets van een lichtpuntje kan wel, en dat hoeft niet de obligatoire lavalamp te zijn. ;)

@Dave Mech : Het is mooi geworden, ik hoop dat je er heel wat uurtjes met plezier mag doorbrengen. :okdan:
 
Erg mooie studio. Ook een fijne video geworden. Het kijkt vlot weg, zonder langdradig te worden :okdan:

Ben je al gewend in je studio en prikkelt het de creativiteit?
 
Wat een supervet project Dave, erg leuk dat we erbij mogen zijn! Laat je het even weten wanneer je verhuisplannen hebt :D:D?

En nu weer muziek maken, geniet ervan!!! :okdan: :halleluja
 
Echt geweldig gedaan. Heerlijke dark sci-fi vibe. Ik heb volgens mij dezelfde BM5a monitors, ben benieuwd wat je upgrade wordt.
 
Thanks allen! sorry voor de late reactie. Hectische weken :)
Thanks ook voor de positieve reacties op de video zelf. Dat het niet langdradig is enzo.

Wat het licht betreft: Ik heb 5 philips hue spots plus een enorm philips hue LED paneel (60x60cm). Dus ik kan her hier zo licht maken als ik wil. Tijdens het produceren van wat diepere duistere techno echter, kan ik het dus ook zo donker maken :). Dus voor mix / mastering opdrachten zet ik het licht uiteraard iets relaxter.

@VasC ja zeker, het is een erg fijne werkplek geworden. Ik kom met die donkere sfeer en het design echt in een fijne flow terecht.

@cajmere ik wacht even de nieuwe monitoren af en dan maak ik daar inderdaad denk ik een derde video over. Ik twijfel nog een beetje of ik de metingen echt openbaar maak. Daar kleven namelijk bedrijfstechnisch ook weer nadelen aan. Hoe men metingen interpreteert en het feit dat het niet alles zegt over de kwaliteit van het werk dat ik kan leveren, is risicovol. Aan de andere kant is het ook gewoon transparant en tof om te delen. Doet eigenlijk vrijwel geen een studio. Wat ik al wel kan aangeven is dat de decay time erg goed is voor een kleine ruimte als deze. 40hz-20khz -40db binnen 200ms (vanaf 200hz-20khz binnen 180ms). In het sub laag (27hz - 37hz) -40db binnen 400ms. Dat laatste ben ik erg benieuwd naar hoe dat gaat zijn met de monitoring upgrade aangezien ik nu 1 sub gebruik.

To be continued :)
 
Ik ben ook erg benieuwd naar je metingen. Ik heb in mijn bescheiden studio kamer ook flink wat DIY akoestische maatregelen genomen, vind het wel interessant op te weten hoe dat zich verhoudt tot een meer professionele aanpak als die van jou. Mag ook via privébericht als je toch besluit om het niet helemaal open en bloot te willen delen.
 
Ik ben ook erg benieuwd naar je metingen. Ik heb in mijn bescheiden studio kamer ook flink wat DIY akoestische maatregelen genomen, vind het wel interessant op te weten hoe dat zich verhoudt tot een meer professionele aanpak als die van jou. Mag ook via privébericht als je toch besluit om het niet helemaal open en bloot te willen delen.
Zal er eens over denken nog. Als ik iets publiceer zal dat de waterval graph zijn, omdat puur een FR graph niet heel interessant is. Decay time is een stuk interessanter :)
 
cool. Doe me er aan denken ik eindelijk je MFB video eens moet checken...
 
De nieuwe speakers komen deze week binnen: Neumann KH420. De externe DSP volgt dan vlak daarna. En dan lekker wat dagen alles doormeten, positioneren en afstellen. Ben van plan dat allemaal op te gaan nemen voor een deel 3.

Is dat deel 3 er niet meer van gekomen? Ik kon het niet vinden op je kanaal.. Benieuwd hoe de studio en de KH420's bevallen na 2 jaar.
 
Is dat deel 3 er niet meer van gekomen? Ik kon het niet vinden op je kanaal.. Benieuwd hoe de studio en de KH420's bevallen na 2 jaar.
Die is er nog steeds niet nee haha. Erg veel gebeurd afgelopen twee jaar dus die video kwam op een laag pitje te staan. Maar ik wil zeker nog eens eens een deel 3 doen. Mini studio tour ofzo
De kh420 bevallen nog steeds uitermate goed. Ik kan echt zonder problemen er op afmixen en het vertaald gewoon top
thanks voor de reminder wel. Ik hou het in gedachte en zal eens kijken of ik later dit jaar een video kan maken :)
 
Back
Top