Dave Mech - Bouw Nieuwe Studio - Deel 1

Nieuwe studio bouw - Box in Box constructie en akoestiek

Ben benieuwd naar het resultaat qua geluid 'lekking'. Maw als je vb 90 db binnen speelt, en je buiten meet hoeveel dit zou zijn.
Zal wel meevallen doordat alles ontkoppeld is natuurlijk, maar vraag mij dit wel af hoe dit is in praktijk dan.

Verder leuke video!
Ik luister nooit op 90dB though. Veel te luid. Rond de schuur hoor je eigenlijk helemaal niets als het binnen op ongeveer 85dB staat (wat ik al erg luid vind). Wat nu wel nog zo is, is dat de buiten deur suboptimaal is. Zit een glazen ruit in en het is nog niet helemaal dicht gekit. Dus er komt nog een nieuwe buitendeur in. Dus op 85dB hoor/voel je in de tuin wel een beetje bas, maar erg zacht. Dat zal.met een betere buitendeur opgelost zijn.

Zal eens kijken of ik een dB meter kan lenen zodra de buitendeur vervangen is.
 
Wat betreft de ventilatie. Ik heb me daar ook in verdiept en voor nu gekozen om afentoe de deur open te zetten. :)
Maar er zijn mooie oplossingen voor. Je kan van dat geïsoleerde luchtslang kopen.. dat weer door een een soort van labyrint leiden.. zodat de directe straling (weergave van geluid afneemt. Als je zo'n labyrinth vult hoef je niet eens meer geïsoleerd slang te gebruiken.

@Dave Mech mooi product dat Metisse!! Kende ik nog niet. Ik heb echt tijden naar een alternatief lopen zoeken voor onder de vloer. Er ligt nu steenwol onder. Hij is wel helemaal kierdicht bij de muur maar toch het idee dat steenwol in je ruimte komt waar je ademt vond ik niet zo'n fijn idee. Heb er nu een luchtreiniger in staan. Sowieso dat zwarte pyramideschuim voor akoestische behandeling geeft naar verloop van tijd ook stof af wat je liever niet in ademt.
Ja precies! Metisse is dan wel echt fijner wat dat betreft.
Ventilatie is wel een dingetje maar gezien m'n budget was dat gewoon onmogelijk om te doen. Gaat prima inderdaad met af en toe even doorluchten :)
 
Wat een ontzettend gaaf project!! Super dat je het hele proces gefilmd hebt. Ik kan niet wachten op deel 2. Heel veel plezier met je nieuwe studio!!
 
Back
Top