Video over de Roland SH-09

Ik heb ooit een Roland System 100 gehad, in mijn herinnering een van de dikste en mooi rond klinkende bassen die ik heb gehoord.

Deze synth heeft ook 'dat' zeg maar.
 
Mwah, ruig zou ik 'm niet willen noemen, dan kun je beter bij de 101/202 blijven. Vol in het laag, fijn in het hoog en een mooie houten square. Valt me op dat dat sowieso altijd mooi is op de oudere simpele monobakken. Die nieuwe analoogjes missen dat toch.
hmmm met die pulsewidth aan scheurt dit ding echt ruiger dan een 101... ik vind de 101 echt braaf hahahaha deze is stout maar in terms of resonance.. ja dan wint die 101 echt. ach ja tis ook net hoe je ze subtiel instelt maar die 09 heeft toch wel een tiefus dikke sub oscilator
 
Klinkt echt super. Ik ben nu aan het luisteren naar de Present Shock EP en ben helemaal onder de indruk. Heb je hem laten midifieren of speel je in en neem je audio op?
haaaa kobboi. daar komt de kutst klinkende synth van elektron in beeld! de analog keys als ultieme CV/GATE sequencer..
ah tof die present shock ep bevat heel veel monopoly sounds. hence de snappyness
 
Ik heb ooit een Roland System 100 gehad, in mijn herinnering een van de dikste en mooi rond klinkende bassen die ik heb gehoord.

Deze synth heeft ook 'dat' zeg maar.
ja ik geloof je gelijk!!! die hele serie heeft volgens mij een soort steady verzonken oscillator range! ik denk alleen als je daar nog aan wilt beginnen je je vrouw en kinderen misschien moet teleurstellen dat de nieuwe auto er dit jaar toch maar niet komt
 
Mooi filmpje! De SH09 is een super mooi bakje. Een maat van me had er een, en ik heb er vaak met veel plezier op gespeeld. De sound is ietsje romiger of zo dan de SH101, die wat scherper en edgy klinkt. Ook vind ik het uiterlijk een stuk mooier :)
Die ene die ik ooit had, naar ik aanneem! Een nieuwe medehuurder in het studiopand heeft er toevallig eentje die hij volgens mij vroeger gebruikte als drone-ondersteuning voor zijn dichterlijke voordrachten. Zal eens vragen of ik hem mag leven als je weer komt langsbliepen.
 
Ik vind het in elk geval ook een heel toffe synth met diverse leuke opties, zoals de S&H, ext audio input en natuurlijk de klank! Heb hem destijds enkel verkocht om een TR-909 te kunnen bekostigen.
De volumedrop bij toename van de resonantie en het klavier vond ik de zwakke kanten zoals Harry Turtle ook al benoemde in zijn video.

Grappig altijd dat de behuizing van jaren 80 Roland altijd veel zegt over de klank: SH-09 klinkt robuust en beetje metallic, de SH-101 plastic fantastic. :D
 
Die ene die ik ooit had, naar ik aanneem! Een nieuwe medehuurder in het studiopand heeft er toevallig eentje die hij volgens mij vroeger gebruikte als drone-ondersteuning voor zijn dichterlijke voordrachten. Zal eens vragen of ik hem mag leven als je weer komt langsbliepen.
Cool, nog een goede reden om weer eens langs te komen!
 
haha, je hebt echt een trend ofzo gezet.. vandaag deze over de SH-2:

 
Ik vind het in elk geval ook een heel toffe synth met diverse leuke opties, zoals de S&H, ext audio input en natuurlijk de klank! Heb hem destijds enkel verkocht om een TR-909 te kunnen bekostigen.
De volumedrop bij toename van de resonantie en het klavier vond ik de zwakke kanten zoals Harry Turtle ook al benoemde in zijn video.

Grappig altijd dat de behuizing van jaren 80 Roland altijd veel zegt over de klank: SH-09 klinkt robuust en beetje metallic, de SH-101 plastic fantastic. :D
ghetto sound
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top